  • 11. Data: 2010-12-08 20:08:59
    Temat: Re: Android - jak przywrócić polską czcionkę?
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 8 12 2010 20:38, Marek pisze:

    > Statystyk nie prowadzę więc nie wiem ile ich jest. Jednakże prawie
    > zawsze miałem jakąś Nokię i pamiętam, że czasem pisałem bez słownika aby
    > uniknąć polszczyzny.

    To że *piszesz* z PL-literkami, nie oznacza że z nimi *wyślesz*. W Nokii
    to bardziej pokręcone niż myślisz.

    > Potrójnie nawet? Jak to?

    70+70+20=160. 1 SMS z PL-literkami, przez opa liczony jako 3. I za 3
    pobierana opłata.

    > Ja już nawet garaż dla kosmitów pobudowałem a Ty mnie na ziemię
    > sprowadzasz :-D

    Liczysz na wizytę Alfa? ;-)

    > Hmmm... faktem jest, że miałem z nią okazję wdać się w dyskusje, których
    > przebieg zdumiał mnie. Początkowo sądziłem, że to ja mam jakiś feler w
    > przekazywaniu informacji. Skoro jednak fanklub tej osoby istnieje, to
    > chyba stanę się kolejnym jego członkiem ;-)

    I tak trzymaj ;-)

    --
    ALEX CloneTrooper
    Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

  • 12. Data: 2010-12-08 21:42:20
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-08 21:08, ALEX pisze:

    > To że *piszesz* z PL-literkami, nie oznacza że z nimi *wyślesz*. W Nokii
    > to bardziej pokręcone niż myślisz.

    Oj, wiesz co miałem na myśli. W Nokiach masz opcję SMS "kodowanie
    znaków". Jeśli jest "uproszczona obsługa" to znaki są transkodowane z
    UTF-8 na ASCII. To miałem na myśli - tak dla doprecyzowania.

    > 70+70+20=160. 1 SMS z PL-literkami, przez opa liczony jako 3. I za 3
    > pobierana opłata.

    A to mnie zaskoczyłeś. Właśnie chciałem to sprawdzić lecz system
    billingowy nie działa natychmiast. Zauważyłem jeszcze coś ciekawszego.
    Wpisywałem SMS z polskimi znakami. Informacja była xx/70, Wpisałem znak
    70 i otrzymałem 70/134 (2 SMS) zamiast 70/140. Wysłałem więc 136 znaków
    (3 SMS). Zobaczymy czy to faktycznie tyle SMSów co telefon pokazał.

    > Liczysz na wizytę Alfa? ;-)

    Nie, Animki :-D

  • 13. Data: 2010-12-09 05:55:36
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 8 12 2010 22:42, Marek pisze:

    > Oj, wiesz co miałem na myśli. W Nokiach masz opcję SMS "kodowanie
    > znaków". Jeśli jest "uproszczona obsługa" to znaki są transkodowane z
    > UTF-8 na ASCII.

    W związku z czym nie trzeba się stresować i można pisać z PL-literkami.
    I używać T9 :-)

> [...]
    > 70 i otrzymałem 70/134 (2 SMS) zamiast 70/140. Wysłałem więc 136 znaków
    > (3 SMS). Zobaczymy czy to faktycznie tyle SMSów co telefon pokazał.

    Pewnie telefon i sieć traktują go jako CSMS i dochodzą bajty sterujące.
    BTW Jaki telefon?

    > Nie, Animki :-D

    Optymista :-P Może odwiedzi Cię iJasia, z jabłkową krucjatą ;-)

  • 14. Data: 2010-12-09 06:29:56
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 08-12-2010 18:26, ALEX rzecze:

    > Owszem s60 v1 i v2. v5 już ma znowu. Z niesymbianowych nie spotkałem nie
    > potrafiącej usuwać PL-literek. Sporo tych "niektórych Nokii".

    Gwoli formalności: Nokia E50 (S60 v3) też umie. Tzn z oryginalnym softem
    chyba nie (opcja jest, ale nie działa), po aktualizacji softu jest OK.
    Oprócz Nokii co najmniej "niektóre Samsungi" tak potrafią- sprawdziłem
    na SGH-M300.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 15. Data: 2010-12-09 09:16:07
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-09 06:55, ALEX pisze:

    > W związku z czym nie trzeba się stresować i można pisać z PL-literkami.
    > I używać T9 :-)

    Problem w tym, że wątek jest o Androidzie :-) Pewnie producent wyszedł z
    założenia, że jeśli kogoś stać na Androida to i stać na podwyższone
    opłaty abonamentowe.

    > Pewnie telefon i sieć traktują go jako CSMS i dochodzą bajty sterujące.
    > BTW Jaki telefon?

    HTC Desire HD.
    Sprawdziłem - faktycznie poszły 3 SMS gdy wysłałem 136 znaków.
    Poczytałem o CSMS no i faktycznie: dla dłuższych wiadomości dodawane są
    nagłówki UDH posiadające długość 5 bajtów dla wiadomości 7-bitowych i 9
    bajtów dla 8-bitowych. Stąd takie "dziwne" skrócenie ilości dostępnych
    znaków.

    Szkoda, że dość często ludzie nie mają włączonej obsługi MMS. Tam można
    wpakować ze 4k tekstu w cenie jednego SMS.

  • 16. Data: 2010-12-09 09:27:10
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-09 07:29, Dominik & Co pisze:

    > Oprócz Nokii co najmniej "niektóre Samsungi" tak potrafią- sprawdziłem
    > na SGH-M300.
    Potwierdzam: S5200 to potrafi.

  • 17. Data: 2010-12-09 09:28:20
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/09/2010 10:16 AM, Marek wrote:

    > Problem w tym, że wątek jest o Androidzie :-) Pewnie producent wyszedł z
    > założenia, że jeśli kogoś stać na Androida to i stać na podwyższone
    > opłaty abonamentowe.

    Jeśli ktoś ma Androida to może na przykład wsadzić w telefon
    przerobionego Swype który grzecznie w polach do SMS wytnie polskie
    znaki, pozwalając uprzednio pisać wygodnie :>

    M.

  • 18. Data: 2010-12-09 09:45:08
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Cz 9 12 2010 10:16, Marek pisze:

    > Problem w tym, że wątek jest o Androidzie :-)

    Między innymi. Chyba że Orange, Nokia i animka mają Droida na pokładzie
    :-P I kosmici ofkors :-P

> [...]
    > Szkoda, że dość często ludzie nie mają włączonej obsługi MMS. Tam można
    > wpakować ze 4k tekstu w cenie jednego SMS.

    Kup iPhone 3G => problem MMS będziesz miał z głowy ;-)

  • 19. Data: 2010-12-10 21:44:15
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-09 10:45, ALEX pisze:

    > Między innymi. Chyba że Orange, Nokia i animka mają Droida na pokładzie
    > :-P I kosmici ofkors :-P

    Albo to nowy operator powstał a my nic o tym nie wiemy. Kosmiczny rzecz
    jasna :-D

    > Kup iPhone 3G => problem MMS będziesz miał z głowy ;-)

    Z ciekawości spytam a co iPhone robi z MMSami, że strona je odbierająca
    zawsze odczyta? Tylko nie mów, że ich nie wysyła :-D

  • 20. Data: 2010-12-11 06:40:28
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Pt 10 12 2010 22:44, Marek pisze:

    > Z ciekawości spytam a co iPhone robi z MMSami, że strona je odbierająca
    > zawsze odczyta? Tylko nie mów, że ich nie wysyła :-D

    Nie wysyła i nie odbiera, bo nieobługuje :-)