  • 81. Data: 2014-08-16 11:39:20
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 00:49, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Weź się nie wygłupiaj... przecież nie o to chodziło.

    Ok, zatem po kolei:

    -----------------------------
    > Mam. Trzymam w samochodzie jako "emergency phone"

    Dlaczego? Po co?
    Nie masz zaufania do swojego telefonu z Androidem na pokładzie?
    Mój iPhone4 mnie nie zawiódł nigdy - nie potrzebuje zapasowego telefonu.

    > A jak bylo z iP5 i jego wodoszczelnoscia?

    Tu nie chodzi o zwyczajną wodoszczelność...
    Wrzuć dowolny telefon włączony do wiaderka ze słoną wodą i wtedy pogadamy.

    > Masz na mysli ten?
    > http://www.gsmmaniak.pl/213640/sony-xperia-v-przetrw
    ala-4-dni-w-morzu/
    > lub ten?
    > http://www.gsmmaniak.pl/337652/podwodna-przygoda-son
    y-xperia-z2/

    Nie, nie mam na myśli telefonu spacjalnie zaprojektowanego jako
    "wodoodporny", i sądzę że dobrze o tym wiesz

> [...]
    sytuacjach moglby okazac sie nieoceniony.

    Weź się nie wygłupiaj... przecież nie o to chodziło.

    Wyjasnij mi zatem prosze o co chodzilo. Hint: Mam. Trzymam w samochodzie
    jako "emergency phone".

  • 82. Data: 2014-08-16 11:45:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Aug 2014 17:48:54 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Co to znaczy "nic na nim nie działa"?
    > Coś mi tu się nie zgadza w tej relacji...

    Klika się w ikonę programów i nic się nie dzieje, szczegółów nie
    znam, nie interesują mnie biedafony.

    > I czemu nie skorzystał z gwarancji?

    Bo ma drugi lepszy telefon, a ten wyrzuci jak przestanie dzwonić.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2014-08-16 12:04:44
    Od: K <...@...c>

    On 15/08/2014 22:24, Pszemol wrote:

    > Przeciez nawet nie zrozumiałeś skoro Cie to śmieszy... Czemu udajesz?

    wez zacytuj twoja odpowiedz na to pytanie (bo my debile nie mozemy
    znalezc), na ktore rzekomo padla odpowiedz. postaramy sie wspolnie
    zrobic dla ciebie rozbior logiczny zdania i poszukamy tam przewagi 64bit
    procka nad 32bit w telefonie ktory ma mniej niz 4GB RAM. wtedy sie
    posmiejemy, ok?

    na razie to bredzisz trzy po trzy jak eunuch umyslowy ciszewski.

  • 84. Data: 2014-08-16 12:43:15
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 16/08/14 12:04, K wrote:
    > wez zacytuj twoja odpowiedz na to pytanie (bo my debile nie mozemy znalezc)

    o jejku jejku, Pszemol wspierał się
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit#Pros_and_cons

    A mnie, usera, wali ile tam w środku bitów jest. Może być pięciu, może
    być pięciuset. Byleby reagował szybko na to, jak pukam w ekranik, szybko
    wyświetlał strony / nie zacinał filmów, nie lagował w nawigacji przez
    kilometr, i tak dalej. No i przy tym działał kilka dni na jednym
    naładowaniu. Moje doświadczenie elektroniczne mówi, że lepiej dać dwa
    razy więcej pamięci, niż dwa razy więcej bitów czy rdzeni.

    --
    Alf/red/

  • 85. Data: 2014-08-16 13:03:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 12:43, Alf/red/ wrote:

> [...]
    > naładowaniu. Moje doświadczenie elektroniczne mówi, że lepiej dać dwa
    > razy więcej pamięci, niż dwa razy więcej bitów czy rdzeni.

    I chyba wlasnie w tym rzecz - Apple juz teraz wprowadzilo 64 bity myslac
    o przyszlosci. W tej chwili korzysc z tego jest pewnie mocno wirtualna.

  • 86. Data: 2014-08-16 13:14:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Aug 2014 12:43:15 +0200, Alf/red/ napisał(a):
> [...]
    > być pięciuset. Byleby reagował szybko na to, jak pukam w ekranik, szybko
    > wyświetlał strony / nie zacinał filmów, nie lagował w nawigacji przez

    Dobrze mowisz, ale praktyka bywa taka ze jednak szybkosc od sprzetu
    zalezy.

    > No i przy tym działał kilka dni na jednym naładowaniu.

    A to bywa sprzeczne :-)

    > Moje doświadczenie elektroniczne mówi, że lepiej dać dwa
    > razy więcej pamięci, niż dwa razy więcej bitów czy rdzeni.

    A to niekoniecznie. Program pamieci zajmuje tyle ile zajmuje. Wiecej
    moze tylko dysk buforowac. Jak pamieci starcza, to wiecej nie
    przyspiesza. A jak mowa o telefonach z Androidem, to:

    a) pracuja w javie, na symulowanej maszynie wirtualnej, szybki
    procesor potrzebny. Cholera wie ile rdzeni, ale drugi raczej znajdzie
    wykorzystanie.

    b) pamieci maje sporo, ale ponizej 4GB. 32 bity to obsluza. A jak dasz
    wiecej, to zaczyna bitow brakowac. Nie wiem jak tam z pamiecia
    wirtualna - moze sie przydac wiecej przestrzeni adresowej niz RAM.

    c) ta java ma swoje typy, i niekoniecznie zmiana procka cos jej pomoze
    (w sensie - co z tego ze procek umozliwia operacja na 64 bitach, skoro
    typy w javie sa tylko lub glownie 32 bit).

    J.

  • 87. Data: 2014-08-16 13:20:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > -----------------------------
    >
    > Wyjasnij mi zatem prosze o co chodzilo.
    > Hint: Mam. Trzymam w samochodzie jako "emergency phone".

    Kontekst był właśnie ciut wcześniej:

    [o procesorach 64-bitowych]

    > Mam. Trzymam w samochodzie jako "emergency phone"

    A więc nie trzyma w samochodzie bo Droid mógłby się zmoczyć,
    tylko dlatego że - to komputer (albo zabawka, jak kto woli) z opcją rozmowy.

    Ani ten jego Droid, ani ten "emergency phone" nie zniósłby zanurzenia
    w wiaderku z morską wodą, więc nie wiem skąd wypaliłeś ze swoim pomysłem.

  • 88. Data: 2014-08-16 13:22:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Klika się w ikonę programów i nic się nie dzieje, szczegółów nie znam, nie
    > interesują mnie biedafony.

    Po co więc pleciesz bzdury skoro nie wiesz nawet jak to działa?

    > Bo ma drugi lepszy telefon, a ten wyrzuci jak przestanie dzwonić.

    Jasne, bo naprawić na gwarancji to taki kłopot i koszty
    że nikt się tym nie bawi w tanim sprzęcie za byle jakie 2-3 tysiaki.

  • 89. Data: 2014-08-16 13:23:20
    Od: atm <...@v...pl>

    > c) ta java ma swoje typy, i niekoniecznie zmiana procka cos jej pomoze
    > (w sensie - co z tego ze procek umozliwia operacja na 64 bitach, skoro
    > typy w javie sa tylko lub glownie 32 bit).

    Wg plotek nowy Note ma miec procek 64 bity i 4GB RAMu. Niedlugo dowiemy
    sie ile bylo w tym prawdy.

  • 90. Data: 2014-08-16 13:27:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> wrote in message

    > o jejku jejku, Pszemol wspierał się
    > http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit#Pros_and_cons
    >
    > A mnie, usera, wali ile tam w środku bitów jest.
    > Może być pięciu, może być pięciuset.

    I masz zdrowe podejście... Ale niektórzy się szczycą tym, że
    mają 4 czy 8 rdzeni 32-bitowych i nie zauważają że są one
    wciąż 32-bitowe a konkurencja półtora roku temu przełączyła
    się na nowszą architekturę 64-bitową... :-)

> [...]
    > dalej. No i przy tym działał kilka dni na jednym naładowaniu. Moje
    > doświadczenie elektroniczne mówi, że lepiej dać dwa razy więcej pamięci,

    A moje, widzisz, nie... Więcej pamięci pomoże Ci jak przełączasz
    się między wieloma aplikacjami pamięciożernymi: po którymś
    tam odpaleniu nowej aplikacji pierwsza jest wymiatana z pamięci
    i traci kontekst - jak się na nią przełączysz to odpala od nowa...
    Telefon nie ma swapa na dysku, jak to jest w Windows 7, więc
    jak zabraknie RAMu na nową aplikację to stara jest usuwana.

    Ale ilość pamięci RAM nie wpłynie na to jak szybko Ci się strony
    szyfrowane w protokole https będą pokazywały na ekranie, bo na
    to z powodzeniem wystarcza typowe 1G w dzisiejszych telefonach.