    Date: Mon, 25 Aug 2014 15:57:38 +0200
    From: ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android i 64-bitowy processor
    <lsqj1i$1r8$1@dont-email.me> <lsqkj2$e3d$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@4...com>
    <53f0e3fd$0$58585$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f0e9f6$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f0ed39$0$58756$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f0f227$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f0fc3f$0$58651$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f102d9$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f1075e$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f9044b$0$3063$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f9a571$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-08-24 10:42, atm pisze:

    > Swego czasu Nokia zrobila prezent udostepniajac sporo duzych gier typu
    > Assasins Creed itp. Zainstalowalem kilka na N8, zeby sprawdzic jak
    > chodza w porownaniu do SGS2. W pewnym momencie po odpaleniu gry chcialem
    > cos sprawdzic w przegladarce i wielkie moje bylo zdziwienie, ze przy
    > odpalonych tych dwoch aplikacjach dostalem komunikat o braku pamieci.
    > 256MB RAMu w N8 juz na dziendobry bylo zbyt mala iloscia, podobnie jak
    > procek 680MHz. Mial to byc nowoczesny telefon MULTIMEDIALNY ale tego
    > typu ograniczenia skutecznie podcinaly mu skrzydelka. Zreszta N808
> [...]

    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-603,4,2,1908.
    html
    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-600,4,2,1894.
    html
    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-700,4,2,1895.
    html
    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-701,4,2,1896.
    html

    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-n9,4,2,1863.h
    tml

    > Odnosnie obaw w Androidzie, sprawa wyglada tutaj inaczej, aplikacje
    > siedza sobie w pamieci dopoki jej zasoby sie nie wyczerpuja, wtedy
    > automatycznie sa zamyknane. Na SGS2 nigdy nie widzialem komunikatu o
    > braku pamieci, niezaleznie co uruchamialem.

    Mogę się jedynie zgodzić z jednym: komunikatu nie było. Jak sobie kiedyś
    odpaliłem jakąś gierkę, nieco bardziej wymagającą, to po jakimś czasię
    po prostu się zamknęła. A w pamięci radośnie tkwiło kilkanaście
    odpalonych wcześniej aplikacji. Zresztą jeszcze nie udało mi się
    zauważyć by Droid zamknął jakąkolwiek aplikacje.

    > Ze swojego punktu widzenia, przede wszystkim brak dobrych aplikacji
    > rozszerzajacych lub modyfikujacych funkcjonalnosc telefonu.

    To akurat działka niezależnych firm/programistów, a nie Nokii.

    > Nie raz i
    > nie dwa pisalem tutaj o siermieznym systemie przypomnien w Kalendarzu.

    Ty mi lepiej nic nie mów o przypomnieniach w droidowym kalendarzu.
    Wystarczy że jedno przypomnienie przejdzie w drzemkę, w drzemkę
    przechodzą wszystkie pozostałe. I żadne nie zadzwoni. Pomaga jedynie
    restart.

    > Ok, niech sobie taki bedzie ale chcialbym zainstalowac odpowiednia
    > aplikacje, ktora to zmieni...oczywiscie takiej brak.
    > Przegladarka, gdyby nie ratunek z zewnatrz glownie w postaci Opery, www
    > byloby prawie nie do uzytku na wbudowanej.
    > Brak innych klawiatur, Swype pozostal na zawsze w fazie beta wraz z
    > bugami, ktore nie zostaly usuniete.

    Ale to było błędne koło. Brak aplikacji -> brak zainteresowania. Brak
    zainteresowania -> brak aplikacji. Niestety Nokia przespała pojawienie
    się iOSa i Droida. I drogo za to zapłaciła.

    > To nie zasluga systemow a firm, ktore sa obecnie na rynku. Widocznie w
    > tamtych czasach nie opracowanego jeszcze dobrego systemu spieniezania
    > danych uzytkownikow.

    Może nie było, a może Finowie mieli inne podejście do handlu. A może
    dużo bardziej świadomych i myślących użytkowników. Akurat szpiegowanie
    zaimplementowali błyskawicznie.

    > Chyba nie ludzisz sie, ze firma nastawiona na zysk
    > bedzie straznikiem prawa i moralnosci?

    Tu nie chodzi o strażnikowanie tylko o uczciwość. Nokia nie szpiegowała
    i nie oszukiwała. Do czasu ofkors. Droid i iOS od początku były
    nastawione na nieuczciwość w stosunku do klienta. I nawet nie
    informowały że szpiegowanie to ich podstawowa funkcjonalność.
    Ale skoro twierdzisz że firmy mają tylko dbać o zysk, a kantowanie
    klientów jest ok, to rozumiem że postępowanie opów uważasz za ok? Próbę
    oszukania na każdym kroku. Wszak nie są strażnikami prawa i moralności.
    Mają tylko dbać o zysk.

    > Masz przyklad MS, ktory wg
    > wszystkich przeslanek jako jeden z pierwszych wspolpracowal z Prism,
    > teraz probuje sprawe odkrecach broniac danych uzytkownikow wlasna
    > piersia.

    Google też niby broniło danych użytkowników przed zakusami NSA. Pytanie
    kiedy odpowiednie służby i tak się do tych danych dobiorą.

    > Na ile jest to akt medialny ciezko powiedziec. W kazdym razie
    > nawet MS dostrzega wartosc tych danych coraz bardziej nastawiajac sie na
    > zarabianie na uslugach i reklamach a nie konkretnych towarach (patrz:
    > darmowy WP na malych urzadzen i przypuszczalnie darmowa wersja duzego
    > Windowsa).

    Jeśli OTWARCIE przyzna się do tego na czym mu zależy to nie widzę
    problemu. Gorzej jak to wszystko jest ukrywane. A taki Brin radośnie
    plecie "don't be evil" po czym bez żenady cenzuruje net dla Chińczyków.
    Taki uczciwy obłudnik z niego.
    Najlepiej jak będą 2 wersje: płatna i bez szpiegowania, i darmowa
    szpiegowska :-)

> [...]
    > przykladow:
    > -alternatywna przegladarka obrazkow: informuje, ze bedzie miala dostep
    > do danych w pamieci?
    > -alternatywny kalendarz: informuje, ze bedzie mial dostep do danych
    > osobistych?
    > -alternatywna aplikacja foto: iformuje, ze bedzie miala dostep do
    > mikrofonu i kamery?
    > -Endomondo, ze bedzie mial dostep do lokalizacji
    > -Shazam, ze bedzie mial dostep do mikrofonu?
    > -Swype, ze bedzie mogl zapisywac wszystkie dane wstukane na klawiaturze?
    >
    > Odnosze wrazenie, ze jest zupelnie odwrotnie w stosunku do tego co

    Pod sam koniec mogło tak być. Nazwijmy to droidyzacją Symbiana. Ale
    wiele lat wszystko było oparte na uczciwości i zaufaniu. I, o zgrozo,
    działało.

    > Mozesz sprecyzowac co to jest Droid?

    To co popełnili Siergiej i Larry, i nazywa się Droid.

    > Czy custom ROM CyanogenMod nie jest
    > juz Androidem, jesli tak to dlaczego?

    Czy RedHat nie jest już Slackwarem, a Ubuntu Mintem, jeśli tak to dlaczego?
    To są różne dystrybucje i tak należy je traktować.

    > Poza tym nie twierdze, ze brak opcji zarzadzania uprawnieniami to dobra
    > rzecz. Pokazuje jedynie, ze dla chcacego nic trudnego.

    Chcący zawsze sobie poradzi, ale ten OS nie powstał dla chcącego. Tylko
    dla kompletnie zielonego. A zielony sobie nie poradzi. Według statystyk
    przytoczonych przez Waldka, swego czasu, ponad 30% użytkowników nie było
    w stanie zainstalować sobie nawet jednej aplikacji. ONI sobie poradzą?

    > A co do uztywania sprzetu przez osoby mniej zapoznane z technika...czy
    > to takie dziwne?

    Co jest takie dziwne?

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,