  • 11. Data: 2013-04-08 23:50:53
    Temat: Re: Anatomia upadku hdd
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-08 07:03, qwerty pisze:

    > SSD padnie sam z siebie

    Ależ oczywiście - powtarzaj mu to jak Kaszpirowski przed snem ;P

    > Proszę cię. Wiesz ile G wytrzymuje hdd podczas pracy?

    Proszę cię - te teoretyczne 300-400G można sobie w buty włożyć, skoro
    kolejny dysk dostaje głowicami po talerzach i nadaje się tylko do kosza
    przy co bardziej energicznym postawieniu laptopa na drewnianym stole w
    trakcie pracy. Akurat SSD w laptopach ze względu na odporność na
    wstrząsy spisuje się rewelacyjnie i aż dziwię się że w 2013 r. większość
    laptopów sprzedawana jest nadal z HDD mechanicznymi. Ale z drugiej
    strony producent dając na nie 1-2 lata gwarancji zarobi na tym - i tak
    spora część userów będzie musiała z konieczności wymienić te dyski.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2013-04-09 00:15:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Michal, 08 kwi 2013 w news:kjvek8$4r8$1@mx1.internetia.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > kolejny dysk dostaje głowicami po talerzach i nadaje się tylko do
    > kosza przy co bardziej energicznym postawieniu laptopa na drewnianym

    He he, przypomniało mi się - znajomy ogladał na laptopie mecz Polska -
    Rosja na ostatnim eruo, kiedy ruscy strzelili gola, walnął mocno pięścią
    w stół i dysk padł. Zabawne było to,że w dodatku facet nie przepada za
    piłką..

  • 13. Data: 2013-04-09 00:24:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pueblo" 5163417f$0$1260$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Rosja na ostatnim eruo, kiedy ruscy strzelili gola, walnął mocno pięścią
    > w stół i dysk padł. Zabawne było to,że w dodatku facet nie przepada za

    Szkoda, że nie walnął w matrycę. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-04-09 06:44:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > Ależ oczywiście - powtarzaj mu to jak Kaszpirowski przed snem ;P

    Przy mocnej eksploatacji komórki się zużyją.

> [...]
    > lata gwarancji zarobi na tym - i tak spora część userów będzie musiała z

    Popatrz, to czemu ja jeżdżę samochodem z włączonym laptopem i jakoś od razu nie
    uśmierca to dysku? Czemu po rzuceniu na łóżko dalej działa (także włączony)?
    Przecież uderzenie głowicy o talerze uniemożliwia poduszka powietrzna wytworzona
    dzięki wirowaniu talerza. Mój WD7500BPKT wytrzymuje 350 G gdy jest włączony.
    Nawet jeżeli jest to wartość 10x większa od prawdy to oblicz z jakiej wysokości
    musi spaść, aby otrzymać przyśpieszenie 35G.

  • 15. Data: 2013-04-09 08:55:54
    Od: Doman <b...@g...ru>

    > Tajnym oczywiście. Zazwyczaj tajnym, bo bywa, że poufnym.

    A mógłbyś zdradzić, w jakim celu to robisz?

  • 16. Data: 2013-04-09 19:23:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Doman" kk0e1q$73q$...@s...aioe.org

    > A mógłbyś zdradzić, w jakim celu to robisz?

    Azali jam zdrajcą?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-04-09 20:21:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" kk1l6o$6sh$...@u...news.interia.pl

> [...]

    wartość 10x większa od prawdy to oblicz z jakiej
    > wysokości musi spaść, aby otrzymać przyśpieszenie 35G.

    Wysokość może być bardzo duża -- samoloty lądują z bardzo dużej,
    ale lądują powoli, czyli długo. Mój WDC chyba był odporniejszy
    na uderzenia niż obecny Seagate. Nie tylko liczba [czy punkt?]
    G jest istotna -- także czas trwania przeciążenia. Poduszka
    poduszką, ale głowica ma swoją bezwładność.

    Obok wysokich temperatur i uderzeń są jeszcze szybkie zmiany
    temperatur oraz wibracje...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-04-10 02:47:14
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    >Mój WD7500BPKT
    > wytrzymuje 350 G gdy jest włączony.

    a czy cos w tych twoich dywagacjach zmieni fakt ze te 350G dotyczy czasu
    dzialania max 2ms? tak podaje producent.
    moim zdaniem pracujacy dysk, spuszczony swobodnie w pozycji poziomej, z
    15cm na twarda powierzchnie bedzie nadawal sie na smieci (nie wiem ile
    to bedzie G). natomiast jakby spadl pionowo, to nic by mu sie nie stalo
    ze wzgledu na przyspieszenie dzialajace w kierunku naturalnego ruchu
    glowic dysku. przypuszczam ze wtedy wytrzymal by duzo wiecej G :-)

    pomijajac te dywagacje, to jeszcze nie zdarzylo mi sie aby mi padl
    jakikolwiek dysk do wstrzasow. w tym w laptopach z ktorymi wcale nie
    obchodze sie jak z jajkiem.

  • 19. Data: 2013-04-10 03:45:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "h.w.d.p." kk2cqj$b95$...@n...news.atman.pl

    > a czy cos w tych twoich dywagacjach zmieni fakt ze te 350G dotyczy czasu dzialania
    max 2ms? tak podaje producent.

    Ale dla 1 ms będzie to 185 G. :) Bo to o inne milisekundy chodzi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-04-10 07:57:38
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-09 06:44, qwerty pisze:
    > Przy mocnej eksploatacji komórki się zużyją.

    To ile TB/dzień na tym laptopie zapisujesz?

    > Popatrz, to czemu ja jeżdżę samochodem z włączonym laptopem i jakoś od
    > razu nie uśmierca to dysku? Czemu po rzuceniu na łóżko dalej działa
    > (także włączony)?

    W sumie mnie nie padł nigdy żaden HDD, ani w laptopach, a nie w
    stacjonarnych. Nawet WDka 20MB z końca lat 80 i Maxtora 80 MB z 1992 r.
    rozbierałem przed oddaniem do utylizacji by mechanicznie zniszczyć
    talerze i głowice, no ale ja laptopami nie rzucam.
    Nie zmienia to faktu że uszkodzone mechanicznie laptopowe HDD trafiają
    się wielokrotnie częściej niż padnięte SSD, pomijając niesławne OCZ Agility.

    > Przecież uderzenie głowicy o talerze uniemożliwia poduszka powietrzna
    > wytworzona dzięki wirowaniu talerza.

    Teoretycznie. W praktyce wystarczy uderzenie w stół obok laptopa przy
    "sukcesach" naszej wspaniałej kadry, czy postawienie pracującego laptopa
    na drewnianym stole.

    > Mój WD7500BPKT wytrzymuje 350 G gdy jest włączony. Nawet jeżeli jest
    > to wartość 10x
    > większa od prawdy to oblicz z jakiej wysokości musi spaść, aby otrzymać
    > przyśpieszenie 35G.

    10x - optymista. Ktoś przed chwilą pisał o 2 ms. Te 350G liczone są
    podobnie jak moc POMPO w chińskich plastikowych głośnikach za 15 zł o
    "mocy" 2000W (też na ułamek sekundy). Do RMS ma to się podobnie jak
    te 350G dla HDD.

    --
    /MB