  • 11. Data: 2019-12-19 12:50:48
    Temat: Re: Analiza emisji spalin
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-12-18 o 20:38, s...@g...com pisze:
> [...]
    as-najbardziej-skrot-raportu/

    > Tez bym poczytal bo ten raport to stek durnot.
    >
    > Jak oni zanalizowali ze TEN konkretny golf ma tylko euro3 i kopci w takim stopniu a
    ten pasek ma euro5 i kopci mniej?

    > Lidary z odczytywarkami vinow mieli czy latali z notatnikiem i przenosnym
    analizatorem spalin i notowali ile kto przejechal kilometrow?

    > Wrecz na usta mi sie cisnie: Klamstwa fabrykowane za publiczne pieniadze.
    >
    > Bo wniosek moze i prawdziwy, a tak naprawde tylko zgodny z oczekiwaniami publiki
    lub wladcow, ale sfabrykowany z jakichs drugich czy trzecich pochodnych.

    "Istotne przekroczenia norm w emisji pyłów zaobserwowano dla prywatnych
    przewoźników (autokarów i busów). Emisja pyłów w przypadku tej grupy
    pojazdów jest wielokrotnie wyższa niż w przypadku komunikacji miejskiej
    (KMK). W przypadku pojazdów z normą Euro 5 i Euro 6 przekroczenia norm
    mogą świadczyć o złym funkcjonowaniu lub usunięciu filtrów DPF
    odpowiedzialnych w samochodach Diesla za zatrzymywanie emisji cząstek
    stałych 1."

  • 12. Data: 2019-12-20 09:28:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-12-18 o 23:07, wowa pisze:

    > Długi czas na Księcia Józefa stał bus i pilnował pokaźnego zestawu
    > czujników. Wygladało jak kamera skierowana na wprost jadacych samochodów
    > i bramka laserowa w poprzek. Po jakimś czasie powiesili tabliczkę
    > "kontrola  spalin" lub podobną.

    Jeśli te dane były zbierane w taki sposób, to mocno obniża ich wiarygodność.

    Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej ew.
    mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo przynajmniej
    pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 13. Data: 2019-12-20 09:37:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:

    > Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
    > Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

    Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
    wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
    Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.

    W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
    kilometrów.
    W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.

    Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
    tylko na chwilę.

    A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
    nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
    zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i
    tak jeździ.
    Oczywiście dymiąc i robiąc syf.

  • 14. Data: 2019-12-20 10:27:02
    Od: j...@j...org

    On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
    > zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i

    I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają
    filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":

    https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisj
    e-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2
    522/

    Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów

    Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym
    czytaniu
    - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

  • 15. Data: 2019-12-20 10:30:28
    Od: j...@j...org

    On Friday, December 20, 2019 at 6:27:05 PM UTC+9, j...@j...org wrote:

> [...]
    czytaniu
    > - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

    Poprawka linki:

    https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u
    -poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-63200482996199
    69a

  • 16. Data: 2019-12-20 10:40:36
    Od: p...@g...com

    Wycinanie filtrów DPF od lat jest w Polsce problemem. Od lat nie znaleziono również
    jego rozwiązania

    i kolejny problem nieznany w Wszechswiecie za to nie do rozwiazania w Bolandzie :-)
    czy prosiakom u koryta (PO/PiS) nie przeszkadza swiadomosc ze reszta swiata ma was za
    nieudacznikow i debili ?

  • 17. Data: 2019-12-20 22:37:25
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej ew.
    > mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo przynajmniej
    > pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.

    To było zaraz za skrzyżowaniem więc każdy tam musiał deptać, choć
    delikatnie :)
    Wojtek

  • 18. Data: 2019-12-21 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wowa w...@g...pl ...

    > To było zaraz za skrzyżowaniem więc każdy tam musiał deptać, choć
    > delikatnie :)

    Jak ktos wbił się w zieloną fale to nie musiał...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.