-
11. Data: 2019-12-19 12:50:48
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-12-18 o 20:38, s...@g...com pisze:
> W dniu środa, 18 grudnia 2019 01:54:18 UTC-6 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> W sumie żadnych przełomowych wniosków nie wyciągnęli - samochody po
>> Krakowie jeżdżą znacznie nowsze niż wynika z rejestrów, oraz syf leci ze
>> starych diesli.
>>
>> Jakby ktoś znalazł pełen raport (a nie tylko opracowanie), to chętnie
>> bym poczytał.
>>
>>
>> https://smoglab.pl/wreszcie-wiemy-ktore-auta-truja-n
as-najbardziej-skrot-raportu/
>>
>>
>
> Tez bym poczytal bo ten raport to stek durnot.
>
> Jak oni zanalizowali ze TEN konkretny golf ma tylko euro3 i kopci w takim stopniu a
ten pasek ma euro5 i kopci mniej?
>
> Lidary z odczytywarkami vinow mieli czy latali z notatnikiem i przenosnym
analizatorem spalin i notowali ile kto przejechal kilometrow?
>
> Wrecz na usta mi sie cisnie: Klamstwa fabrykowane za publiczne pieniadze.
>
> Bo wniosek moze i prawdziwy, a tak naprawde tylko zgodny z oczekiwaniami publiki
lub wladcow, ale sfabrykowany z jakichs drugich czy trzecich pochodnych.
>
"Istotne przekroczenia norm w emisji pyłów zaobserwowano dla prywatnych
przewoźników (autokarów i busów). Emisja pyłów w przypadku tej grupy
pojazdów jest wielokrotnie wyższa niż w przypadku komunikacji miejskiej
(KMK). W przypadku pojazdów z normą Euro 5 i Euro 6 przekroczenia norm
mogą świadczyć o złym funkcjonowaniu lub usunięciu filtrów DPF
odpowiedzialnych w samochodach Diesla za zatrzymywanie emisji cząstek
stałych 1."
-
12. Data: 2019-12-20 09:28:30
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2019-12-18 o 23:07, wowa pisze:
>>
>> Lidary z odczytywarkami vinow mieli czy latali z notatnikiem i
>> przenosnym analizatorem spalin i notowali ile kto przejechal kilometrow?
>>
> Długi czas na Księcia Józefa stał bus i pilnował pokaźnego zestawu
> czujników. Wygladało jak kamera skierowana na wprost jadacych samochodów
> i bramka laserowa w poprzek. Po jakimś czasie powiesili tabliczkę
> "kontrola spalin" lub podobną.
Jeśli te dane były zbierane w taki sposób, to mocno obniża ich wiarygodność.
Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej ew.
mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo przynajmniej
pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
13. Data: 2019-12-20 09:37:18
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:
> Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
> Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?
Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.
W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
kilometrów.
W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.
Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
tylko na chwilę.
A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i
tak jeździ.
Oczywiście dymiąc i robiąc syf.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
14. Data: 2019-12-20 10:27:02
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: j...@j...org
On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:
>
> > Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
> > Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?
>
> Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
> wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
> Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.
>
> W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
> kilometrów.
> W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.
>
> Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
> tylko na chwilę.
>
> A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
> nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
> zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i
> tak jeździ.
> Oczywiście dymiąc i robiąc syf.
I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają
filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":
https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisj
e-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2
522/
Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów
Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym
czytaniu
- głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.
-
15. Data: 2019-12-20 10:30:28
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: j...@j...org
On Friday, December 20, 2019 at 6:27:05 PM UTC+9, j...@j...org wrote:
> On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:
> > W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:
> >
> > > Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
> > > Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?
> >
> > Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
> > wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
> > Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.
> >
> > W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
> > kilometrów.
> > W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.
> >
> > Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
> > tylko na chwilę.
> >
> > A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
> > nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
> > zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i
> > tak jeździ.
> > Oczywiście dymiąc i robiąc syf.
>
>
> I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają
filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":
>
> https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisj
e-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2
522/
>
> Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów
>
> Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym
czytaniu
> - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.
Poprawka linki:
https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u
-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-63200482996199
69a
-
16. Data: 2019-12-20 10:40:36
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: p...@g...com
Wycinanie filtrów DPF od lat jest w Polsce problemem. Od lat nie znaleziono również
jego rozwiązania
i kolejny problem nieznany w Wszechswiecie za to nie do rozwiazania w Bolandzie :-)
czy prosiakom u koryta (PO/PiS) nie przeszkadza swiadomosc ze reszta swiata ma was za
nieudacznikow i debili ?
-
17. Data: 2019-12-20 22:37:25
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: wowa <w...@g...pl>
> Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej ew.
> mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo przynajmniej
> pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.
To było zaraz za skrzyżowaniem więc każdy tam musiał deptać, choć
delikatnie :)
Wojtek
-
18. Data: 2019-12-21 06:59:55
Temat: Re: Analiza emisji spalin
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik wowa w...@g...pl ...
>> Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej
>> ew. mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo
>> przynajmniej pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.
>
> To było zaraz za skrzyżowaniem więc każdy tam musiał deptać, choć
> delikatnie :)
Jak ktos wbił się w zieloną fale to nie musiał...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
Wszyscy je widzą." - Konfucjusz