eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAnaliza emisji spalinRe: Analiza emisji spalin
  • X-Received: by 2002:a25:918e:: with SMTP id w14mr9000095ybl.154.1576834023458; Fri,
    20 Dec 2019 01:27:03 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:918e:: with SMTP id w14mr9000095ybl.154.1576834023458; Fri,
    20 Dec 2019 01:27:03 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me
    .highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!g89no10726252qtd.0!news-out.googl
    e.com!w29ni146qtc.0!nntp.google.com!g89no10726245qtd.0!postnews.google.com!goog
    le-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 20 Dec 2019 01:27:02 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5dfc8840$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
    posting-host=2405:6580:3240:0:c1e0:bf06:8a62:12b3;
    posting-account=FEL4ugoAAAAhsV05j1oygHxFWhKp9wAn
    NNTP-Posting-Host: 2405:6580:3240:0:c1e0:bf06:8a62:12b3
    References: <5df9db28$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <qte49d$kqr$1@gioia.aioe.org>
    <5dfc8840$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: Analiza emisji spalin
    From: j...@j...org
    Injection-Date: Fri, 20 Dec 2019 09:27:03 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3200
    X-Received-Body-CRC: 3098165998
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668642
    [ ukryj nagłówki ]

    On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:
    >
    > > Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
    > > Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?
    >
    > Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
    > wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
    > Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.
    >
    > W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
    > kilometrów.
    > W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.
    >
    > Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
    > tylko na chwilę.
    >
    > A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
    > nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest
    > zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i
    > tak jeździ.
    > Oczywiście dymiąc i robiąc syf.


    I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają
    filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":

    https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisj
    e-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2
    522/

    Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów

    Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym
    czytaniu
    - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: