  • 11. Data: 2011-10-10 12:55:41
    Temat: Re: Alufelgi na zimę
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Deflegmator"

    > Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same
    > opony
    > zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    > cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...

    Ja odradzam alufelgi na zimę - dość długo jeździłem tylko na alu
    przekładając opony - mało, że upierdliwe i czasochłonne to i kosztuje
    więcej taka zabawa.
    Co sezon to alusy wyglądały gorzej a zniszczenia wyłaziły głównie po
    zimie, w końcu przestały "trzymać" powietrze i trzeba było dopompować co
    jakiś czas. Kupiłem komplet uzywanych stalówek i wszelkie bolączki
    mineły, nawet jak przywalisz w krawężnik, to wulkanizator za pomocą
    sterowanego białkiem młotka wyprostuje wgniecenie w 3 sekundy. Ostatnia
    sprawa, ale nie wiem czy to prawda, że opona przechowywana na feldze z
    3/4 albo 1/3 ciśnienia nominalnego (nie pamiętam dokładnie wartości bo
    spec zawsze upuszcza) lepiej znosi okres przechowywania.

    Pozdrówki

  • 12. Data: 2011-10-10 15:33:24
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 10 Paź, 12:49, Przemysław Czaja <p...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "koziel"
    poza kilkoma minusami, maja tez

    > Mianowicie?

    Raczej wszystko zostalo juz tutaj powiedziane w temacie plusow i
    minusow - moze przesadzilem nieco piszac, ze plusy sa "znaczne":

    - latwo pogiac w dziurze itp (chociaz mi sie nie zdazylo),
    - z czasem (po kilku zimach) traca nieco swoj urok (ale to w
    zaleznosci od producenta i uzytego materialu)

    + auto zdecydowanie lepiej sie prezentuje,
    + hmm, lepsza "wentylacja" (?) - ujmijmy to tak i prosze nie czepiac
    sie slowek

    Przemek - jak pisalem, ja uzytkuje juz czwarty sezon na zmiane alusy
    na zime i lato - i jak dotad nie mialem w ogole problemu z alusami
    "zimowymi". Ty przekladalem opony na alusach, wiec niekorzystnie to
    wplywalo na nie co sezon (w innym aucie tez tak robilem, i jak piszesz
    - stan alusow pogarszal sie, a jeszcze w zaleznosci jaki kumaty
    wulkanizator byl ;P).

    Pozdrawiam,
    Emil.

    GG: 5767314
    http://otomoto.pl/index.php?sect=edit
    http://allegro.pl/uniroyal-ms-plus6-175x65-r14-nowe-
    i1865067898.html

  • 13. Data: 2011-10-10 16:48:39
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "koziel"

    > + auto zdecydowanie lepiej sie prezentuje,
    > + hmm, lepsza "wentylacja" (?) - ujmijmy to tak i prosze nie czepiac
    sie slowek

    Zgoda ;-)

  • 14. Data: 2011-10-10 20:33:01
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 10 Paź, 16:48, "Przemys aw Czaja" <p...@p...fm> wrote:

    > ujmijmy to tak i prosze nie czepiac
    > sie slowek
    >
    > Zgoda ;-)

    ooo - zaskoczony jestem, bo czytujac grupowe wiadomosci, to wiekszosc
    ma tutaj tendencje do "lapania" za slowka (tym niemniej szacunek dla
    Szanownego Kolegi) - ale to juz OT.

    A z wentylacja to chodzilo mi o to, ze latwiej chyba jest utrzymac
    zima alusa w czystosci niz stalowke + kolpak (no chyba, ze ktos ich
    nie zaklada - ale wowczas wracamy do waloru estetycznego).

    Ogolnie mowiac, jezeli pytajacy ma mozliwosc zakupu alufelg w podobnej
    cenie jak stalowek, to ja bralbym alusy. Ale tutaj decyzja nalezy do
    Niego ;-)

  • 15. Data: 2011-10-10 20:58:53
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 00:07, MZ pisze:

    > To zależy. Rozważ następujące kwestie:
    > 1. aluminium nie lubi soli - jeśli masz ładne felgi to po zimie mogą się
    > już tak ładnie nie błyszczeć

    Jeżeli nie jest to polerowane aluminium a zwykły lakier na aluminiowych
    felgach to nie ma to znaczenia. Lakier może się porysować tak samo latem
    jak i zimą. Można za około 100-150zł po kilku latach odświeżyć ten
    lakier na felgach i będą wyglądały jak nówki.

    > 2. zimą łatwiej o poślizg i przywalenie w krawężnik, wpadnięcie w zalaną
    > wodą ze śniegu dziurę itp - tego też alusy nie lubią

    Aluminiowe felgi są mocniejsze niż stalowe - tzn że trudniej je pogiąć
    za to mogą pęknąć. Wiec to argument na plus i na minus.

    > 3. ja zawsze jeździłem w zimie na oponach rozmiar mniejszych - lato
    > 15stki, zima 14stki. IMHO lepsza trakcja i łatwiej się jeździ.

    Akurat odwrotnie - trakcja na mniejszych jest gorsza a nie lepsza. Za to
    o ile obwód koła jest ten sam to masz większy profil a wiec lepiej
    łagodzi się wpadki w dziury na wiosnę a to na plus. Tak wiec i minus i
    plus.

    > 4. felgi używki kupisz za 50 zł sztuka. Kwestia czy się opłaci wydać 200
    > zł na stalówki czy narażać na zniszczenie alusów, których za 50 zł nie
    > kupisz.

    Kupisz ale zwykle krzywe. Wyprostowanie stalowych felg do takiego
    standardu jak nowe jest praktycznie nie wykonalne. Znaczy sie jak ci się
    pognie rant to OK ale jak dobrze pokrzywisz stalowe felgi to na złom.
    Dowiesz się że są krzywe jak przyjdzie ci jechać 140km/h i kierownica
    albo cały samochód zacznie wibrować.

    > 5. Mając dwa komplety kół przekładka jest szybsza i tańsza. Po 4
    > przekładkach (czyli 2 lata) zwracają Ci się felgi. Raz inwestujesz,
    > kilka lat korzystasz.

    Akurat ten argument jest totalnie nie trafiony. Teoretycznie jest tak
    jak piszesz ale w praktyce jak jeździsz dużo to opony trzeba wyważać
    kilka razy w sezonie a to kosztuje często bardzo podobnie do zmiany opon
    wiec oszczędność z wymiany w garażu jest iluzoryczna bo i tak musisz
    jechać aby je wyważyć i zapłacisz 60% ceny przełożenia opony.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 16. Data: 2011-10-10 21:20:58
    Od: Deflegmator <w...@M...pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 11:33:01 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

    > Ogolnie mowiac, jezeli pytajacy ma mozliwosc zakupu alufelg w podobnej
    > cenie jak stalowek, to ja bralbym alusy. Ale tutaj decyzja nalezy do
    > Niego ;-)

    Rozważam alternatywę pozostania przy obecnych alusach z przekładką samych
    opon lub założenie zimówek na jakieś kupione, używane stalowe fele. Kupno
    dodatkowych alusów niestety nie wchodzi w grę. Na wachę mi nie starczy
    potem. ;)

  • 17. Data: 2011-10-10 22:15:11
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 10 Paź, 21:20, Deflegmator <w...@M...pl> wrote:
    Kupno
    > dodatkowych alus w niestety nie wchodzi w gr . Na wach mi nie starczy
    > potem. ;)

    Hmm, ja sprzedawalem w tym sezonie 2 kpl oryginalnych felg z oponami
    po 6mm bieznika za 600-700zl. Wiec mysle, ze gdybys sie postaral, to
    moglbys kupic same aluski (jakies nieoryginalne) - ale decyzja nalezy
    do Ciebie.
    W razie czego, jakbys chcial, to moge zapytac kumpla o stalowki czy
    alusy - tylko podaj jakie auto, ale to juz na priv.

  • 18. Data: 2011-10-11 15:43:06
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Też mam dwa komplety i zimowe zeszły na psy (z pięknych zrobiły się
    obciachowe), a letnie bez żadnej zmiany.

    -----
    > jezdze na dwoch kompletach alusow.
    > Po trzechzimach uzytkowania nie widac znaczacych sladow zuzycia na alu
    zimowych

  • 19. Data: 2011-10-11 16:50:45
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 11 Paź, 15:43, "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Też mam dwa komplety i zimowe zeszły na psy (z pięknych zrobiły się
    > obciachowe), a letnie bez żadnej zmiany.

    To ja sam nie wiem jak Wy jezdzicie ;P Chociaz przyznam ze kiedys
    mialem na Lagunie jakies niefirmowe i zima nieznacznie dala im w kosc.
    Teraz na Audi 2 kpl oryginalnych i jest OK - jak pisalem: miedzy
    letnimi a zimowymi nie ma roznicy.

    Pozdrawiam,
    Emil.

    GG: 5767314
    http://otomoto.pl/peugeot-206-zarejestrowany-zadbany
    -C21015595.html

  • 20. Data: 2011-10-11 22:13:51
    Od: Deflegmator <w...@M...pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 13:15:11 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

    > W razie czego, jakbys chcial, to moge zapytac kumpla o stalowki czy
    > alusy - tylko podaj jakie auto, ale to juz na priv.

    Dzięki. Daję sobie jeszcze miesiąc na przebadanie sprawy i namówienie żony
    na wydatek ;), więc na razie z propozycji nie skorzystam. Coś czuję, że
    kupię jednak same opony i założę je na obecne felgi. Ryzyk-fizyk, może
    drogowcy im nie podołają. :) A auto niekoniecznie z górnej półki, ale b.
    IMO ładne i żwawe - Hyundai Coupe 139KM, z początku obecnego stulecia. :)