  • 1. Data: 2009-01-26 19:19:49
    Temat: Altium - przypisywanie footprintów
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Witam ,

    Mam pewien problem i jakoś ani w dokumentacji ani na intuicję nie mogę tego
    rozwiązac (nie najlepiej to świadczy o Altium , tym bardziej że problem jest
    moim zdaniem natury podstawowej). Smaruję schemat , na którym jest np. ponad
    setka kondziorów 100n , kilkadziesiąt kondziorów 10n itd... W momencie
    umieszczania komponentu na schemacie mogę mu przypisac odpowiedni footprint ,
    wiem jak to się robi. Ale załóżmy , że w momencie smarowania schematu nie
    zrobiłem tego.

    Przed przejściem do PCB , muszę określic wszystkie footprinty. Mogę każdy po
    kolei edytowac i przypisywac każdemu kondziorowi odpowiedni footprint , ale przy
    kilkuset różnego rodzaju komponentach , to można się zesrac.. I na bank gdzieś
    pomylic.

    Za cholerę nie wiem jak to zrobic automatycznie.. W OrCadzie na przykład można
    utworzyc sobie plik tekstowy np.:

    '100n' '0605'
    '10u' '1210'
    '7400' '14DIP300'
    .
    .

    Następnie wykonuje się operację (update field contents) , która na podstawie
    pliku tekstowego dokonuje odpowiednich zmian. Jak to zrobic do ciężkiej cholery
    w Altium ??

    Dzięki ,

    MH

  • 2. Data: 2009-01-26 19:27:37
    Temat: Re: Altium - przypisywanie footprintów
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    bank gdzieś
    > pomylic.
    >
    > Za cholerę nie wiem jak to zrobic automatycznie..

    Prawy klik na komponencie - find similiar object, itd...
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2009-01-26 20:03:27
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > , ale przy
    > bank gdzieś

    > Prawy klik na komponencie - find similiar object, itd...

    Nieźle !!! Poza tym , że wszystkie połączenia (druty i szyny) zrobiły się blade
    , wyświetliło się okienko dialogowe "Find Similar Objects" w którym jest w 3
    pupy parametrów , między innymi "Value". Ustawiam ten parametr na "same" ,
    klikam Apply i otwiera się okno Sch Inspector , z którym cholera wie co robic..

    Robię próbę jeszcze raz , tym razem w oknie Find Similar Objects dokonuję zmiany
    footprinta. Działa , ale tylko w odniesieniu do pojedyńczego kondziora , na
    który kliknąłem.

    Wychodzę z tego okna , połączenia dalej blade.. Ch.j wie jak je "odbledzic" ,
    efektu jak nie było tak nie ma...

    MH

  • 4. Data: 2009-01-26 20:44:42
    Od: "AK" <w...@p...onet.pl>

    > Wychodzę z tego okna , połączenia dalej blade.. Ch.j wie jak je
    > "odbledzic" ,
    > efektu jak nie było tak nie ma...

    a klawisz F1 nie działa??
    na hasło "find similar" dostałem kilkanascie linków.
    Jest np dokument TU0115.pdf Editing Multiple Objects i wszystko proste.

    Niestety AD jest pakietem dla bardziej wymagających, dla amatorów polecam
    AutoTraxa.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-26 20:55:36
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    On 26 Sty, 21:03, "MH" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
    > który kliknąłem.
    >
    > Wychodzę z tego okna , połączenia dalej blade.. Ch.j wie jak je "odbledzic" ,

    W pierwszym oknie ustawiasz filtr. Ustawiasz go tak żeby odnosił się
    do elementów o które Ci chodzi, zaptaszkowujesz "select matching" i w
    sch inspector zmieniasz parametry "hurtem" dla wszystkich
    zaznaczonych. Prawdopodobnie poprzednio miałeś zaznaczony jeden
    element - dlatego zmieniał się jeden footprint . Odbledza się shift+c
    (clear filter)
    pozdrawiam
    Robert Zemła

  • 6. Data: 2009-01-26 20:55:40
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > a klawisz F1 nie działa??
    > na hasło "find similar" dostałem kilkanascie linków.
    > Jest np dokument TU0115.pdf Editing Multiple Objects i wszystko proste.

    A więc jednak będę musiał "przeleciec" ten kawałek dokumentacji. Szczerze
    powiedziawszy , na "dzień dobry" nie podoba mi się w Altium zagmatwanie tego co
    mogłoby byc zrobione tak banalnie i intuicyjnie jak w OrCadzie.

    > Niestety AD jest pakietem dla bardziej wymagających, dla amatorów polecam
    > AutoTraxa.

    Nieee , do amatorów raczej się nie zaliczam. Z pewnych względów muszę zrobic
    projekt na Altium. Na codzień używam OrCad'a. Też nie bez wad , w szczególności
    Layout.

    Pz,

    MH

  • 7. Data: 2009-01-26 23:16:16
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > zaznaczonych. Prawdopodobnie poprzednio miałeś zaznaczony jeden
    > element - dlatego zmieniał się jeden footprint . Odbledza się shift+c

    Dzięki ,

    MH

  • 8. Data: 2009-01-28 21:56:19
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    MH wrote:

    > A więc jednak będę musiał "przeleciec" ten kawałek dokumentacji. Szczerze
    > powiedziawszy , na "dzień dobry" nie podoba mi się w Altium zagmatwanie tego co
    > mogłoby byc zrobione tak banalnie i intuicyjnie jak w OrCadzie.

    Nie bluznij! Nawet uninstall nie jest intuicyjny w Orcadzie!

    Tobie trzeba dobrac sie do okienka Sch Inspector albo List (wyswietla
    tabelke ze wszystkimi obiektami). Przefiltruj po komponentach, sortuj po
    wartosci a potem 'inteligent paste' z nowa nazwa footprinta.

    > Nieee , do amatorów raczej się nie zaliczam. Z pewnych względów muszę zrobic
    > projekt na Altium. Na codzień używam OrCad'a. Też nie bez wad , w szczególności
    > Layout.

    Uzywalem - szef nie mogl sluchac mojego jezyka ;-)

    --
    Jerry1111