  • 21. Data: 2020-04-23 23:59:23
    Temat: Re: Alternatywne tusze do drukarek - aktualizacja
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2
    > wyszło mi, że za 'mój typowy zestaw' jest około 400zł. Więc rezygnując z
    > koloru za tę kwotę kupiłem laserówkę (moim kryterium wyboru była cena

    podziwiam hojność osób kupujących oryginały:)))
    za 400 masz 2 komplety tonerów do brothera kolorowego, gdzie jeden
    komplet wystarcza na 1000-1500 stron

    albo 40 tonerów do starego xeroxa 3010(?), gdzie jeden wystarcza na 1k
    stron:)

  • 22. Data: 2020-04-24 08:26:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 21:00:26 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wiem, jak jest w oryginale. Ale szable nie są obosieczne jak
    > miecz i
    > są raczej wygięte.

    Dla Amerykańskiego fana to jest szabla a nie miecz (lightsaber). Jak
    powiedz im, że to miecz to Cię wyśmieją. Taką reakcję można bo
    obejrzeć w pogromcach mitów.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-04-24 08:29:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 21:02:11 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > szabli świetlnej konieczna jest bardziej zaawansowana technika,
    > bowiem trzeba zakrzywić promień światła. Nas Polaków przecież nikt
    > nie będzie pouczał w kwestii szabel.

    Dokładnie takie samo zdanie mają angielskojęzyczni fani star wars,
    lightsaber to saber i kropka. Użycie lightsword wzbudzi u nich odrazę
    i protest.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-04-24 10:36:13
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.04.23 o 23:59, sirapacz pisze:
> [...]
    > wystarcza na 1000-1500 stron
    >
    > albo 40 tonerów do starego xeroxa 3010(?), gdzie jeden wystarcza na 1k stron:)

    Co Wy wiecie o ekonomi drukowania?
    Do epsona R300 (choć drukarka nie należała nigdy do segmentu ekonomiczniego, bo
    to ładnie foto drukuje) wchodzi 6 kartridzy po ok. 60zł/sztukę. Kartridże w
    kompletach kosztowały kiedyś około 200zł/6sztuk. Taki zestaw pozwala zadrukowac
    około 30-40 stron a4 w trybie foto, w trybie nie foto myslę, że z 500-1000. Jak
    widać tanio nie jest.
    A teraz najlepsze: drukarka co parę dni robi sobie czyszczenie głowicy
    niezależnie od tego czy się drukuje czy nie. W sensie jak nie jest włączona, to
    nie robi, ale zrobi przy najbliższej okazji jak się ją uruchomi. Potrafi nawet
    zrobić czyszczenie głowicy w trakcie drukowania strony i potem kontynuować
    zaczęta stronę. Używam takiej od nastu lat i nie znam sposobu na 'obejście' tego
    czyszczenia, żadne softy, wyłączanie z prądu nic. Ewentualnie kombinując można
    osiągnąć karne 'duże' czyszczenie. Na każde takie małe robocze czyszczenie
    schodzi 2-3% tuszu z każdego zbiorniczka, na duże chyba z 5%. Jak pisałęm mam
    długa praktykę z tym ustrojstwem i tak na oko 50% tuszu idzie w śmietnik... Więc
    zestaw orginałów starcza w najgorszym przypadku na max rok, gdy się drukuje
    sporadycznie raz na tydzień jakiś jeden mały papierek. czyli powiedzmy że
    200zł/100stron, gdzie 3% tuszu idzie na drukowanie a 97 na obligatoryjne
    czyszczenie głowicy... Jeśli wydrukuje się te 40 arkuszy w foto za jednym razem
    to jest to najtańsze, ale ciężko to zrobić, bo tusze nie schodza zwykle równo i
    np. cyan się skończy, a zółty ma 15%. Wymiana kartridża cyan i co ? napełnianie
    głowicy -5%, zółty ma już 10%, za chwilę się skończy i żółty, więc co? wymiana
    zółtego, -5% i cyan ma już 85% zmiast 90%, po wymiane pojedyńczo 6 kartridży
    jesteśmy w plecy 30% na każdym :)
    pozdrawiam Krzysiek
    Ps. jakby ktoś był ciekawy, to używam tuszy w butlach + napełnialne kartridże,
    więc straty tuszu są akceptowalne przy cenie 1zł/kartidż

  • 25. Data: 2020-04-24 10:58:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Apr 2020 10:36:13 +0200, KrzysiekSX
    <k...@u...gdzies> wrote:
    > schodzi 2-3% tuszu z każdego zbiorniczka, na duże chyba z 5%. Jak
    > pisałęm mam
    > długa praktykę z tym ustrojstwem i tak na oko 50% tuszu idzie w
    > śmietnik... Więc

    Wolisz cały tusz wywalić zamiast tylko 5%? Czyszczenie zapobiega
    wysychaniu tuszu w dyszach. Jeśli to uniemożliwisz cały wkład będzie
    szybko do wyrzucenia. Dlatego NIE wolno odłączać drukarek
    atramentowych z zasilania by mogły przeprowadzać ten proces okresowo.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-04-24 14:39:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-24 o 10:58, Marek pisze:

> [...]
    > szybko do wyrzucenia. Dlatego NIE wolno odłączać drukarek atramentowych
    > z zasilania by mogły przeprowadzać ten proces okresowo.

    Krzysiek ma CISS - więc przy zaschnięciu tuszu albo atramentu (bo to
    jedna z tych drukarek, co mogą wykorzystywać także tusz) wymiana wkładu
    już nic nie da, gdyż pojemnik z tuszem/atramentem jest osobno.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2020-04-24 15:00:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > pozdrawiam Krzysiek
    > Ps. jakby ktoś był ciekawy, to używam tuszy w butlach + napełnialne
    > kartridże, więc straty tuszu są akceptowalne przy cenie 1zł/kartidż

    a co robisz z pampersem? przecież po tylu latach to powinna tam być
    plastelina

  • 28. Data: 2020-04-27 16:22:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]

    >komplet wystarcza na 1000-1500 stron
    >albo 40 tonerów do starego xeroxa 3010(?), gdzie jeden wystarcza na

    Co by nie mowic, laserowka i atramentowka maja rozne cechy i nie
    zawsze sa zamienne.

    A po jednym nieudanym zakupie mozna sie przeprosic z oryginalami.

    No i ciagle mamy kwestie HP kontra reszta swiata - toner do HP drogi,
    ale zawiera walek.
    Walek w Brotherze wytrzymuje 20 tys stron. Albo i nie.

    Cartridge do HP zawiera glowice, inne drukarki maja glowice osobną,
    ale jak zaschnie ... to drukarka do wyrzucenia.

    J.

  • 29. Data: 2020-04-27 16:26:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-23 o 20:29, Marek pisze:

    >Neezupełnie.
    >Mało drukarek drukuje tuszem (np. niektóre Epsony Foto), za to
    >wszystkie drukują atramentem.

    Angole nie rozrozniaja, jedno i drugie to ink.

    Japonskie tez sa obosieczne ?

    J.

  • 30. Data: 2020-04-27 17:00:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 16:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Angole nie rozrozniaja, jedno i drugie to ink.
    Wcale nie, jest 'ink' i 'solid ink', czyli atrament i tusz.

    --
    Janusz