  • 11. Data: 2013-11-18 18:50:08
    Temat: Re: Alternatywa dla PonyProg2000?
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 17.11.2013 18:58, Sebastian Biały pisze:

    > Nie. Sugeruje że męczenie się ze starym komputerem tylko dlatego że ma
    > LPT jest co najmniej niepoważne. Programatorów na USB jest masa. Tylo
    > jakoś religia elektroników dotyczaca LPT nie pozwala go w końcu wymazać.

    Używanie sprawnego(!) komputera z LPT to jeszcze mały pikuś. W wątku
    obok jakiś wariat próbuje naprawić zepsuty(!) chiński oscyloskop.

  • 12. Data: 2013-11-18 19:18:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Używanie sprawnego(!) komputera z LPT to jeszcze mały pikuś. W wątku
    > obok jakiś wariat próbuje naprawić zepsuty(!) chiński oscyloskop.

    Gdyby próbował naprawić sprawny, to by dopiero było! Ale można jak
    z żarówką. Dzisiaj przepaliła się w przedpokoju. Wymieniłem. Świeci.

    Jarek

    --
    $ grep ^From: pl.misc.elektronika | sort | uniq | wc -l
    140

  • 13. Data: 2013-11-19 18:46:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-18 18:50, Zbych wrote:
    > Używanie sprawnego(!) komputera z LPT to jeszcze mały pikuś. W wątku
    > obok jakiś wariat próbuje naprawić zepsuty(!) chiński oscyloskop.

    Nie widzę znaku rowności. Za to widzę oczami wyobraźni stary laptop z
    pasywna matrycą 800x600, kilkukrotnie wolniejszy w kompilacji kodu, na
    którym nie można odpalić nic współczesnego (tak, oprogramowanie
    _ewoluuje_ czasem ku lepszemu), nie da się zerknąc w dokumentację bo pdf
    się nie daje rady wczytać, z dyskiem 5x wolniejszym, ze stara
    przeglądarką na której "żaden internet się nie uruchamia". I który mniej
    więcej miałem okazję oglądać jakiś miesiąc temu na biurku kolegi, "bo ma
    lpt" a do programowania FPGA nic innego przecież nie działa...

    Jak dzisiaj rozmawiasz ze statystycznym elektronikiem o programowaniu
    czegokolwiek to pierwsze co się pojawia to "i musisz mieć port LPT". A
    po co?

  • 14. Data: 2013-11-19 19:16:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-18 11:42, Michał Lankosz pisze:

    > Więc kup AVRISP mkII Atmela, albo klona, których jest pełno w różnych
    > sklepach. Ja mam klona i działa z AS6. Jedną z niedogodności jest
    > aktualizacja. Oryginalny chyba potrafi się prosto aktualizować
    > bezpośrednio z AS, a te klony bazują na projekcie LUFA i trzeba samemu
    > kompilować kod i wgrywać FLIPem (przez DFU).

    Hmm... Co w takim razie sądzisz o tym?
    http://allegro.pl/i3702706743.html
    Sprawdzi się? Jak będzie wyglądała kwestia aktualizacji FW?

  • 15. Data: 2013-11-19 21:57:05
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-11-19 19:16, Atlantis pisze:

    > Hmm... Co w takim razie sądzisz o tym?
    > http://allegro.pl/i3702706743.html
    > Sprawdzi się? Jak będzie wyglądała kwestia aktualizacji FW?

    Mowa o tym programatorze:
    http://www.telwis.pl/programator-avrmkii-p-115.html
    Pytaj sprzedawcę o te aktualizacje firmware wprost z AS. Według mnie to
    dalej taki sam klon mkII, tylko producent opisuje jak za pomocą FLIP'a
    wgrać odpowiednie oprogramowanie. Co gorsza może być przez producenta
    trochę zmodyfikowane przez co trudniej będzie kompilować na własną rękę
    aktualne wersje gdy producent położy lagę na dostarczanie aktualizacji.
    W tym programatorze nie podoba mi się to gniazdo. Powinno być 10 lub 6
    pin standardowe do ISP przynajmniej. Jak sobie nie zrobisz specjalnie
    pod ten programator taśmy to przez tą oryginalną "miotełkę" będziesz
    miał bajzel przy układzie. Ja mam kilka taśm z wtykami IDC10, które
    pasują mi do STK200 na LPT i do USBASP i mkII - zawsze jakiś pod ręką
    się znajdzie, a jak nie to prosto się zaciśnie. Dla Xmega może bardziej
    krucho z kablami, ale i tak praktycznie nie potrzebuję.

    --
    Michał

  • 16. Data: 2013-11-19 22:12:32
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Tuesday, 19 November 2013 20:57:05 UTC, Michał Lankosz wrote:

> [...]
    >
    > się znajdzie, a jak nie to prosto się zaciśnie. Dla Xmega może bardziej
    >
    > krucho z kablami, ale i tak praktycznie nie potrzebuję.

    Ten programator kosztuje tyle samo co oryginał z atmela, nie lepiej więc kupić
    zabawkę ze stajni atmela i mieć pewność że będzie cały czas "suportowana".

  • 17. Data: 2013-11-19 23:33:55
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 11/17/2013 6:32 PM, Atlantis wrote:

> [...]
    > obsługuje tego układu. Dlatego nie pojawił się on na liście?
    >
    > No cóż... Do tej pory STK200 nie dawał mi powodów do narzekania. W
    > ThinkPadzie i tak mam wolne złącze LPT, programator może tam siedzieć
    > cały czas, bo laptopa i tak nie przenoszę z miejsca na miejsce.
    >
    > Raz przyszedł mi do głowy zakup usbasp na Allegro. Zamówiłem egzemplarz
    > z JEDYNEJ aukcji, na której sprzedawane były wersje w postaci "dongla"
    > USB z obudową. Wychodzę z założenia, że plątający się po stole sprzęt w
    > formie luźnych płytek to proszenie się o kłopoty.
    Na allegro pelno jest programatorow "zgodnych z" bez obudowy ale za to
    w cenie nizszej niz koszty przesylki :-D. Dziwne zjawisko.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 18. Data: 2013-11-20 01:19:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Gdyby próbował naprawić sprawny, to by dopiero było! Ale można jak
    > z żarówką. Dzisiaj przepaliła się w przedpokoju. Wymieniłem. Świeci.

    Jarku, przecież już dawno Młynarski o tym pośrednio śpiewał! "Co by tu
    jeszcze spieprzyć panowie...", mądrze prawił, żeby naprawić, to chyba
    właśnie trzeba wpierw spieprzyć, bo jak się nie spieprzy, to naprawiacze nie
    będą mieć pracy? :)))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 19. Data: 2013-11-20 08:04:40
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-11-19 23:33, Marek Borowski pisze:
    > Na allegro pelno jest programatorow "zgodnych z" bez obudowy ale za to
    > w cenie nizszej niz koszty przesylki :-D. Dziwne zjawisko.

    Niektórzy dają taką cenę, żeby się nie opłacało odsyłać. Chociaż ja
    kupiłem USBASP bez obudowy za niecałe 20zł i 6zł za list polecony.
    Traktuję go jako rezerwę. Programator działa jak trzeba, schemat
    identyczny z tym ze strony Thomasa Fischl'a. Tylko następnym razem
    kupiłbym z przełącznikami, nie zworkami. Zworki lubią się gubić.

    --
    Michał