-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
<5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<q4f55s$u5d$2@node1.news.atman.pl>
<5c6c6ba6$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<q4i426$on2$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <q4i426$on2$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
Date: Thu, 21 Feb 2019 00:49:15 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 92
Message-ID: <5c6de7c8$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
X-Trace: 1550706632 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 504 77.252.81.130:49970
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650694
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q4i426$on2$...@n...news.atman.pl...
>"J.F." 5c6c6ba6$0$498$6...@n...neostrada.pl
>>>(wiem -- w tym momencie powinienem był zawrócić do garażu)
>> Nie - do elektryka.
>> Co ci po aucie w garazu ? :-)
>Mogę tam naładować akumulator.
>Elektrycy nie o tej porze niekoniecznie pracują
To sobie przyjedziesz drugi raz w godzinach pracy, ale autobusem lub
tramwajem :-)
>>>Oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
>>>Te przewody były pęknięte. Dowiedziałem się o tym pęknięciu
>>>23 marca 2018 r, podczas okresowej kontroli technicznej samochodu.
>> To by sie usmazyl, gdyby przepuscil prad zwarciowy.
>Też tak myślę. Ale może tylko obsmażył się na końcówkach
>tak, że tego nie było widać?
Przetestuj sobie jak juz naladujesz akumulator, tylko nie trzymaj w
rekach :-)
>> Natura alternatora - duza indukcyjnosc uzwojen i duza impedancja
>> dla pradu zmiennego.
>Czyli alternator nie mógł dać niszczącego prądu?
W zasadzie nie.
>>>Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)
>>>Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
>>>alternatora, odcina zasilanie wirnika?
>>>(ucina górki sinusoidy?)
>> Odcina/zmniejsza zasilanie wirnika, ale to raczej cale sinusoidy
>> zmniejsza, nie tylko gorki.
>Dlaczego nie same górki?
Bo nie jest taki szybki, a i nie tak latwo gorki wykryc z przylaczonym
akumulatorem.
>Jak wywali całą sinusoidę (mając 3) to raczej
>zbyt dobrze nie ustabilizuje napięcia. Możliwe
>tylko 3 zestawy:
> RST -- komplet
> RS -.
ale on nie wywala faz, tylko zmniejsza.
>> A gorki beda obciete z innych przyczyn.
>Z jakićh?
Wlasnie ten akumulator - jak napiecie na uzwojeniach jest mniejsze niz
na aku - to prad nie plynie.
A jak wieksze, to plynie, i obcina ..
>> Trzeba sie podlaczyc do obu koncow przewodu
>Wolę cęgi.
Ale cegi sa drogie.
>>>Jaki wpływ na alternator mogą mieć obluzowane klemy?
>> Teoretycznie to chyba moze grozic spaleniem diod.
>Więc może diody spaliły się?
>Ale obluzowane klemy były pod koniec 2016 r...
>> W praktyce to raczej zadnego ... ale moze miec duzy wplyw na reszte
>> auta :-)
>Tzn.?
Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie skoczy do np 20V ...
roznie moze byc.
>12 lutego br. głęboko rozładowany akumulator brał
>początkowo z nowego alternatora 30 A. Po kilku czy
>kilkunastu minutach prąd ładowania spadł do 15 A...
>Nigdy nie ładowałem akumulatora takimi prądami.
Wydaje ci sie. Tzn ladowales, tylko o tym nie wiedziales.
>Nie wiem, czy to dużo, czy mało.
W sam raz.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.19 00:50 PiteR
- 21.02.19 01:50 yabba
- 21.02.19 01:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:29 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 01:57 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:28 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 02:40 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 03:36 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 03:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 09:55 Kris
- 21.02.19 11:31 yabba
- 30.03.19 01:01 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie