    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Thu, 21 Feb 2019 00:49:15 +0100

    dyskusyjnych:q4i426$on2$...@n...news.atman.pl...
    >"J.F." 5c6c6ba6$0$498$6...@n...neostrada.pl

    >Mogę tam naładować akumulator.
    >Elektrycy nie o tej porze niekoniecznie pracują

    To sobie przyjedziesz drugi raz w godzinach pracy, ale autobusem lub
    tramwajem :-)

    >Też tak myślę. Ale może tylko obsmażył się na końcówkach
    >tak, że tego nie było widać?

    Przetestuj sobie jak juz naladujesz akumulator, tylko nie trzymaj w
    rekach :-)

    >Czyli alternator nie mógł dać niszczącego prądu?

    W zasadzie nie.

    >Dlaczego nie same górki?

    Bo nie jest taki szybki, a i nie tak latwo gorki wykryc z przylaczonym
    akumulatorem.

    >Jak wywali całą sinusoidę (mając 3) to raczej
    >zbyt dobrze nie ustabilizuje napięcia. Możliwe
    >tylko 3 zestawy:
    > RST -- komplet
    > RS -.

    ale on nie wywala faz, tylko zmniejsza.

    >Z jakićh?

    Wlasnie ten akumulator - jak napiecie na uzwojeniach jest mniejsze niz
    na aku - to prad nie plynie.
    A jak wieksze, to plynie, i obcina ..

    >Wolę cęgi.

    Ale cegi sa drogie.

    >Więc może diody spaliły się?
    >Ale obluzowane klemy były pod koniec 2016 r...

    >Tzn.?

    Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie skoczy do np 20V ...
    roznie moze byc.

    >12 lutego br. głęboko rozładowany akumulator brał
    >początkowo z nowego alternatora 30 A. Po kilku czy
    >kilkunastu minutach prąd ładowania spadł do 15 A...

    >Nigdy nie ładowałem akumulatora takimi prądami.

    Wydaje ci sie. Tzn ladowales, tylko o tym nie wiedziales.

    >Nie wiem, czy to dużo, czy mało.

    W sam raz.

    J.