-
Data: 2019-02-19 21:47:23
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q4f55s$u5d$...@n...news.atman.pl...
"J.F." 5c6a9c75$0$494$6...@n...neostrada.pl
>>>400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
>>>po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...
>> Ale co - byl dym, czy byla tylko kontrolka ladowania.
>Gdy ruszyłem, zobaczyłem żółtą informację o potrzebie
>serwisu silnika związanej z zasilaniem. Po przejechaniu
>kilkuset metrów pojawiła się czerwona informacja o pilnej
>potrzebie serwisu i zapaliła się kontrolka akumulatora.
>(wiem -- w tym momencie powinienem był zawrócić do garażu)
Nie - do elektryka.
Co ci po aucie w garazu ? :-)
>>>Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
>>>na łożyska? Drżenie uzwojeń?
>> Nie ma sie co zastanawiac - trzeba alternator wymontowac i
>> zobaczyc.
>Ciekawa odpowiedź. ;)
Ale dobra :-)
>> Prawdopodobne to np zuzyte szczotki i tarcie metalu o metal.
>Po jakimś czasie szum zniknął. Dokładniej -- pojawiał się
>tuż po starcie i znikał, aż wreszcie przestał pojawiać się.
>> A potem sie wytarlo i wlaczylo "brak ladowania" ...
>,,Brak ładowania'' pojawił się 11 miesięcy później.
>(nie bez powodu pisałem daty)
A to przepraszam, wydawalo mi sie ze niecaly miesiac minal, co i tak
jest troche dlugo.
>>>Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
>>>może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
>>>alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
>>>te przewody nie są zabezpieczone.
>> Ale co to za przewod ?
>Oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
>Te przewody były pęknięte. Dowiedziałem się o tym pęknięciu
>23 marca 2018 r, podczas okresowej kontroli technicznej samochodu.
To by sie usmazyl, gdyby przepuscil prad zwarciowy.
>>>Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
>> Stary nie. W nowoczesnym ... kto wie, co dorobili.
>Stary, czyli z którego roku?
Moj jest 2007 i amperomierza chyba nie ma, ale komputer duzo
parametrow kontroluje.
>> Tylko ze to jest jednoczesnie maksymalny prad, ktory alternator
>> wyprodukuje, wiec nie powinno poplynac wiecej i nie powienien
>> sie usmazyc.
>Co ogranicza ów prąd? Jest jakiś ogranicznik elektroniczny czy
>po prostu alternator więcej nie da, bo nie pozwala mu budowa
>i Boskie prawa fizyki?
Natura alternatora - duza indukcyjnosc uzwojen i duza impedancja dla
pradu zmiennego.
>Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)
>Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
>alternatora, odcina zasilanie wirnika?
>(ucina górki sinusoidy?)
Odcina/zmniejsza zasilanie wirnika, ale to raczej cale sinusoidy
zmniejsza, nie tylko gorki.
A gorki beda obciete z innych przyczyn.
>>>Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
>>>drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?
>> b) jesli masz warunki - spadek napiecia na kablu alternatora.
>Jakie warunki?
Trzeba sie podlaczyc do obu koncow przewodu
>>>Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem alternatora?
>> Nie jezdzic jak emeryt :-P
>Jak jeździ emeryt?
Po emerycku.
I chlodzenie wtedy slabe :-)
>>>Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
>>>do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
>>>zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
>>>mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
>>>ładować)
>> Tak sie nie da.
>Dlaczego?
Za duze wahania napiecia, za duzo ciepla wydzielanego w kablach.
>Jaki wpływ na alternator mogą mieć obluzowane klemy?
>Z akumulatora wychodzą dwa przewody -- zakładam, że
>jeden do rozrusznika. Załóżmy, że ten rozrusznikowy
>jest dobrze przykręcony, zaś pozostały przewód nie
>jest dobrze przykręcony?
Teoretycznie to chyba moze grozic spaleniem diod.
W praktyce to raczej zadnego ... ale moze miec duzy wplyw na reszte
auta :-)
>Ponawiam pytanie -- co doprowadziło do uszkodzenia alternatora?
>Czy zwiększenie mocy (prądem ze 120 A do 150 A) może dać dobry efekt?
Zwiekszenie przez wymiane alternatora ?
To ten wiekszy powinien wiecej wytrzymac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.19 22:38 PiteR
- 19.02.19 23:35 PiteR
- 19.02.19 23:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 23:56 PiteR
- 19.02.19 23:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:08 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:38 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 02:06 Zenek Kapelinder
- 20.02.19 08:32 Maciek
- 20.02.19 08:34 WS
- 20.02.19 08:52 Lewis
- 20.02.19 20:20 PiteR
- 20.02.19 20:44 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=