eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padłRe: Alternator padł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.194.146.250.12
    !not-for-mail
    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator padł
    Date: Sun, 23 Jul 2017 22:14:52 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ol303q$l67$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    <ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl> <ol1lmg$b1m$1@node2.news.atman.pl>
    <ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl>
    <ol2mlr$h4a$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 194.146.250.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 23 Jul 2017 20:14:50 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jacekrut";
    posting-host="194.146.250.12"; logging-data="21703";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721259 pl.misc.samochody:2611047
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
    >> W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
    >>> W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
    >>>>>> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    >>>>>> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    >>>>
    >>>> [...]
    >>>>
    >>>>> Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
    >>>>> kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
    >>>>> problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
    >>>>> aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
    >>>>> zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
    >>>>> bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
    >>>>> parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
    >>>>> aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
    >>>>> wydajność.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
    >>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >>> wspomagania :)
    >>>
    >> Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
    >> wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
    >> na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
    >> Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
    >> i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
    >
    > To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
    > tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
    > kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
    > To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
    > niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
    > kręcisz kierownicą
    > wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
    >
    >
    Myślę że w korku jak się toczysz to nie jest duże obciążenie
    gorzej na postoju np. na parkingu jak kręcisz w miejscu.
    Ale i tak nie zostaje dużo przy alternatorach jak w focusie
    gdzie jest 80A...

    --
    pzdr, j.r.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: