-
X-Received: by 10.31.174.75 with SMTP id x72mr3268744vke.13.1514574737736; Fri, 29
Dec 2017 11:12:17 -0800 (PST)
X-Received: by 10.31.174.75 with SMTP id x72mr3268744vke.13.1514574737736; Fri, 29
Dec 2017 11:12:17 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!m31no3700937qtf.0!news-out.google.com!t48ni1317q
tc.1!nntp.google.com!g35no3697378qtk.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.comp.programming
Date: Fri, 29 Dec 2017 11:12:17 -0800 (PST)
In-Reply-To: <t...@t...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.252;
posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
NNTP-Posting-Host: 5.172.255.252
References: <1...@g...com>
<5...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<2...@g...com>
<d...@g...com>
<t...@t...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: AlphaZero
From: fir <p...@g...com>
Injection-Date: Fri, 29 Dec 2017 19:12:17 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5215
X-Received-Body-CRC: 72261733
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:212149
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
>
> >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
> >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
> >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
> >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
> >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
> >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
> >>>
> >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
> >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
> >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
> >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
> >>>
> >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
> >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
> >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
> >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
> >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
> >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
> >>>
> >>>
> >>> Co Wy na to wszystko?
> >>>
> >>> Pozdrawiam
> >>
> >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow
w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na
inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
> >> darowac
> >>
> >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
> >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
> >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
> >
> > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
innego
> > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
> > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
> >
> > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
> >
> > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
>
> twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
> ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
> bolida formuły 1.
>
mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
)
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.17 20:17 fir
- 29.12.17 20:49 AK
- 29.12.17 22:14 fir
- 29.12.17 22:20 slawek
- 29.12.17 22:20 fir
- 29.12.17 22:33 fir
- 29.12.17 22:33 AK
- 30.12.17 11:52 M.M.
- 30.12.17 16:41 fir
- 31.12.17 09:40 M.M.
- 01.01.18 20:01 slawek
- 02.01.18 08:46 AK
- 02.01.18 15:46 slawek
- 02.01.18 16:35 AK
- 02.01.18 20:35 slawek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=