-
Data: 2017-12-29 20:17:19
Temat: Re: AlphaZero
Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 29 grudnia 2017 20:12:19 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> > On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
> >
> > >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
> > >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
> > >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
> > >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
> > >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
> > >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
> > >>>
> > >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
> > >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
> > >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
> > >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
> > >>>
> > >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego
neuronu,
> > >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
> > >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
> > >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
> > >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
> > >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
> > >>>
> > >>>
> > >>> Co Wy na to wszystko?
> > >>>
> > >>> Pozdrawiam
> > >>
> > >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele
tematow w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo
rzutuje na inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna
sobie
> > >> darowac
> > >>
> > >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
> > >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche
driverow/WDM
> > >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
> > >
> > > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
innego
> > > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
> > > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
> > >
> > > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
> > >
> > > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
> >
> > twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
> > ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
> > bolida formuły 1.
> >
>
> mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
> bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
> )
po zastanowieniu i po poczytaniu tutejszego bydla postanowilem znowu zniknac z tej
grupy - poziom jest tu o wiele zbyt niski
by moc to zdzierzyc nawet żartem... good bye, moze zjrze za pol roku
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.17 20:49 AK
- 29.12.17 22:14 fir
- 29.12.17 22:20 slawek
- 29.12.17 22:20 fir
- 29.12.17 22:33 fir
- 29.12.17 22:33 AK
- 30.12.17 11:52 M.M.
- 30.12.17 16:41 fir
- 31.12.17 09:40 M.M.
- 01.01.18 20:01 slawek
- 02.01.18 08:46 AK
- 02.01.18 15:46 slawek
- 02.01.18 16:35 AK
- 02.01.18 20:35 slawek
- 03.01.18 16:22 AK
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO