-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Roman Tyczka <n...@b...no>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: AlphaZero
Date: Fri, 29 Dec 2017 19:11:32 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 48
Sender: r...@t...no.found
Message-ID: <t...@t...com>
References: <1...@g...com>
<5...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<2...@g...com>
<d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 94.75.90.137
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1514571095 22546 94.75.90.137 (29 Dec 2017 18:11:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Dec 2017 18:11:35 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:212148
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
>>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
>>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
>>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
>>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
>>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
>>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
>>>
>>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
>>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
>>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
>>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
>>>
>>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
>>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
>>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
>>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
>>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
>>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
>>>
>>>
>>> Co Wy na to wszystko?
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
>> darowac
>>
>> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
>> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
>> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
>
> ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
> punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
> mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
tez rozne niekoniecznie symetryczne)
>
> rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
>
> o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
bolida formuły 1.
--
pozdrawiam
Roman Tyczka
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.17 20:12 fir
- 29.12.17 20:17 fir
- 29.12.17 20:49 AK
- 29.12.17 22:14 fir
- 29.12.17 22:20 slawek
- 29.12.17 22:20 fir
- 29.12.17 22:33 fir
- 29.12.17 22:33 AK
- 30.12.17 11:52 M.M.
- 30.12.17 16:41 fir
- 31.12.17 09:40 M.M.
- 01.01.18 20:01 slawek
- 02.01.18 08:46 AK
- 02.01.18 15:46 slawek
- 02.01.18 16:35 AK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=