  • 11. Data: 2010-02-12 18:02:31
    Temat: Re: Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
    Od: z <z...@g...pl>

    to pisze:

    > Jeśli mieszanka jest zbyt bogata, to także sondom nie służy...

    Teraz już nie wiem co było przyczyną zła mieszanka zepsuła sondę czy zła
    sonda spowodowała rozregulowanie komputera?
    A rozregulowanie dokończyło sondę.
    Z tego co pamiętam to przed problemami instalacja gazowa była czyszczona
    i regulowana. Wszystko chodziło ładnie i spalanie było niższe (a może
    tylko noga lżejsza)
    Ścigać gazowników? Producenta sondy? W mordę...

    PS. Interes się kręci
    Gazownik "Panie nic tu nie wyregulujemy - sonda sp..."
    Serwis: "Panie trzeba nową sondę bo gazownicy spaprali"

  • 12. Data: 2010-02-12 18:28:08
    Od: "Animal" <a...@a...al>

> [...]
    > noga lżejsza)
    > Ścigać gazowników? Producenta sondy? W mordę...

    Dzialanie sondy najlepiej sprawdzic poprzez podpiecie bezposrednio do kabla
    sygnalowego oscyloskopu badz tez zwyklego miernika. Mozna tez odpiac sonde
    calkowicie ( bo moze sie zawieszac przy pewnych zakresach i wtedy beda
    wystepowaly dziwne zachowania samochodu ) i auto powinno zaczac jezdzic
    normalnie ( sterownik bedzie korzystal z mapy awaryjnej / tak w uproszczeniu
    /), aczkolwiek odbije sie to na wiekszym zuzyciu paliwa. Uszkodzona sonda
    nigdy nie spowoduje "rozregulowania" sterownika.. to kompletna bzdura. Zbyt
    bogata mieszanka uszkodzi sonde, poniewaz zarzuci ja nagarami...natomiast
    uboga usmazy zbyt wysoka temperatura spalin!. pozatym instalacji gazowej
    sekwencyjnej nigdy nie reguluje sie tak jak to opisales wyzej ( 3000obr )..
    Sekwencje nalezy skalibrowac w "trasie" i pod roznymi obciazeniami.. jezeli
    ktos Ci regulowal inaczej to zmien gazownika.... Teraz musisz zrobic tak :
    a) pojechac sprawdzic sonde i upewnic sie, ze dziala w pelnym zakresie oraz
    czy sie nie zawiesza i plynnie reaguje w podczas zmiany obrotow.
    - jezeli jest cos nie tak to niestety znow wymiana
    b) pojechac do porzadnych gazownikow i zrobic regulacje jak nalezy.

    ps. sonde moze sprawdzic tez gazownik poprzez podpiecie komputera do
    instalacji, powinien miec wykres pracy sondy w programie kalibrujacym.
    zarowno na benzynie jak i na gazie.

  • 13. Data: 2010-02-12 19:02:14
    Od: z <z...@g...pl>

    Animal pisze:

    > ps. sonde moze sprawdzic tez gazownik poprzez podpiecie komputera do
    > instalacji, powinien miec wykres pracy sondy w programie kalibrujacym.
    > zarowno na benzynie jak i na gazie.

    Dzięki

    Do tej pory do gazowników zastrzeżeń nie miałem. Stały klient, zniżki na
    usługi i na paliwo shela - polecają własnie ze swojej stacji żeby nie
    było problemów, ździerstwa nie zauważyłem. Niestety Instalacja Tartarini
    i konkurencja się nie specjalizuje.

    Znając życie okaże się że wszystko jest ok tylko nie działa bo materia
    wymięka.

  • 14. Data: 2010-02-12 20:47:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    Animal wrote:

> [...]
    > tak w uproszczeniu /), aczkolwiek odbije sie to na wiekszym zuzyciu
    > paliwa. Uszkodzona sonda nigdy nie spowoduje "rozregulowania"

    Nie znam się na LPG (nie wiem czy i na ile korzystają z sygnału z lambd),
    ale jeśli chodzi o "benzynowe" ECU to jak najbardziej uszkodzona lambda
    może spowodować rozjechanie się map i złą mieszankę. Po to przecież są te
    sondy, żeby korygować odpowiednio skład mieszanki, jeśli będą pokazywać
    bzdury to i korekcje będą bzdurne.

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2010-02-13 09:12:39
    Od: "Animal" <a...@a...al>

> [...]
    > może spowodować rozjechanie się map i złą mieszankę. Po to przecież są te
    > sondy, żeby korygować odpowiednio skład mieszanki, jeśli będą pokazywać

    okreslenie pt. "rozjechanie sie map" jest bledne bo mapa sie nie rozjedzie..
    z mapy ECU korzysta, owszem..gdy sonda jest odpieta. Gdy jest podpieta i
    dziala prawidlowo to sterownik korzysta z sygnalu sondy, ktory to jak bedzie
    nieprawidlowy to sterownik bedzie "wariowal".

  • 16. Data: 2010-02-13 09:21:30
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i konkurencja się nie specjalizuje.
    > Znając życie okaże się że wszystko jest ok tylko nie działa bo materia

    Jakoś tak na odległość wyczuwam klienta Transwagu z Łęczyńskiej. Popraw
    jeśli się mylę.
    A jeżeli jednak tak to coś ostatnio (tak ponad rok) im nie wychodzi
    regulacja czegokolwiek. Też szukam alternatywy do obsługi LPG.

    pozdr
    lublex

  • 17. Data: 2010-02-13 10:28:50
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Teraz już nie wiem co było przyczyną zła mieszanka zepsuła sondę czy zła
    > sonda spowodowała rozregulowanie komputera?
    > A rozregulowanie dokończyło sondę.

    Jak masz źle ustawioną instalację LPG (mnożnik) to auto pracuje np. na zbyt
    bogatej lub zbyt ubogiej mieszance. Efekt jest nastepnie taki że komputer
    benzynowy też się przestawia i auto potrafi źle chodzić na benzynie. Na
    Twoim miejscu przejechałbym z jeden bak na benzynie i obserwował jak auto
    chodzi. Jak złe minie :) tzn. że sonda jest ok. Wtedy najlepiej pojechac do
    gazownika który ustawi Ci instalację LPG i to najlepiej w trasie.

  • 18. Data: 2010-02-13 10:55:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    Animal wrote:

> [...]
    > jest podpieta i dziala prawidlowo to sterownik korzysta z sygnalu sondy,
    > ktory to jak bedzie nieprawidlowy to sterownik bedzie "wariowal".

    Totalna bzdura, jak sonda jest odpięta, to po prostu nie koryguje dawek
    paliwa na podstawie jej sygnału (bo go nie ma).

    --
    cokolwiek

  • 19. Data: 2010-02-13 11:24:14
    Od: "Animal" <a...@a...al>

    > Totalna bzdura, jak sonda jest odpięta, to po prostu nie koryguje dawek
    > paliwa na podstawie jej sygnału (bo go nie ma).

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisalem wyzej, a pozniej napisz
    cos wiecej o tym rozjezdzaniu map :) bo rozjechac to mozna kota... O jakim
    systemie piszesz, Bosch, Siemens, Trionic? Jezeli tak to ktory ? a moze
    jakis Megnetti Marelli?

    Tak, uklad wtyskowy z odpieta sonda nie bedzie regulowal skladu mieszanki
    ale bedzie korzystal z pewnych wzorcow, ktore ma zaprogramowane.

  • 20. Data: 2010-02-13 12:55:11
    Od: z <z...@g...pl>

    lublex pisze:

> [...]
    > A jeżeli jednak tak to coś ostatnio (tak ponad rok) im nie wychodzi
    > regulacja czegokolwiek. Też szukam alternatywy do obsługi LPG.

    bingo :-)

    Akurat w tym aucie to nie był mój wybór, taki kupiłem.
    Lokalizacja bardzo mi pasuje.
    Daj znać jak znajdziesz alternatywę.

    PS. Zajechałem do super hiper najlepszego fachowca od gazu poleconego
    przez mechanika co mi te sondy zakładał i też gadał o rozjechanych
    mapach wtrysku i nie potrafił zaobserwować że sonda raz działa a raz nie
    a na końcu się okazało że sekwencji nie robi.