  • 31. Data: 2011-01-11 18:07:54
    Temat: Re: Alfa 159 Sportwagon - warto?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/01/2011 17:02, r...@k...pl wrote:

    > 156 nie była "car of the year"? :)

    Akurat bezawaryjnosci nikt tam nie bierze pod uwage.

    Zreszta diabli wiedza, co jest brane. W 2004 wygrala Panda. W tym samym
    czasie na rynek trafil Aston DB9, ale najwyrazniej pod wieloma wzgledami
    nie dorownuje Pandzie.

    Taka to juz nagroda.

    Kamil

  • 32. Data: 2011-01-11 18:35:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 18:01:10 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Zależy jak spojrzeć. Mnie ta srebrna środkowa konsola niczym chiński plastik
    > nie urzekła -- bałbym się dotknąć paznokciem.

    ZTCW to są dwa standardy wykończenia - aluminium jest w wyższych
    pakietach. Co oglądałeś?

    > To samo ten reling na dachu.

    Yyy? :) Jaki reling? W standardzie na dachu masz jedynie antenę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2011-01-11 18:37:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 17:07:54 +0000, kamil napisał(a):

    > Akurat bezawaryjnosci nikt tam nie bierze pod uwage.

    Trudno ją brać pod uwagę, jeśli model jest na rynku krócej niż rok

    > Zreszta diabli wiedza, co jest brane. W 2004 wygrala Panda. W tym samym
    > czasie na rynek trafil Aston DB9, ale najwyrazniej pod wieloma wzgledami
    > nie dorownuje Pandzie.

    Jakoś muszą dobrać kryteria, by co roku nie wygrywały supercars ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 34. Data: 2011-01-11 18:40:31
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/01/2011 17:37, Borys Pogoreło wrote:

    > Trudno ją brać pod uwagę, jeśli model jest na rynku krócej niż rok

    Bo to nie jest ranking bezawaryjnsoci dla ksiegowych. Pasjonaci
    pojemnosci bagaznika i sredniego spalania raczej nie maja tam czego szukac.

    > Jakoś muszą dobrać kryteria, by co roku nie wygrywały supercars ;)

    Czekamy tylko na okrzykniecie starej Krychy z ksiegowosci Woman of the
    Year! ;)

    Kamil

  • 35. Data: 2011-01-11 18:46:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 17:40:31 +0000, kamil wrote:

    >Bo to nie jest ranking bezawaryjnsoci dla ksiegowych. Pasjonaci
    >pojemnosci bagaznika i sredniego spalania raczej nie maja tam czego szukac.

    No to skad sukces Pandy ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2011-01-11 19:36:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Jan 2011 18:35:25 +0100, w
    <1cio1egxjxe2p$.1qrw8i13k2dcs$.dlg@40tude.net>, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> napisał(-a):

    > ZTCW to są dwa standardy wykończenia - aluminium jest w wyższych
    > pakietach. Co oglądałeś?

    Nie pamiętam oznaczenia wersji. W drugiej wersji był carbon-style.

    > Yyy? :) Jaki reling? W standardzie na dachu masz jedynie antenę.

    Nie mów, za ten badziew na dachu w SW jeszcze trzeba dopłacić? :)

  • 37. Data: 2011-01-11 20:05:44
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 01:27:31 -0800 (PST), marko napisał(a):

    > 1. mało miejsca w środku - tzn dla mnie jest ok choć parę razy
    > boleśnie uderzyłem się kolanem o deskę rozdzielczą przy wsiadaniu -
    > już się nauczyłem, ale mało miejsca jest jak na przykład masz dziecko
    > w foteliku - u mnie wożąc dwulatka przedni fotel musi być wówczas
    > przesunięty maksymalnie do przodu - co powoduje znikomą ilość miejsca
    > dla żony

    IMO miejsca dla kierownika jest ok (u mnie 188 cm wzrostu). Ale jak ja
    już siądę, to pasażer 'z tyłu" już takiego komfortu nie ma - brakuje mu
    miejsca na nogi.
    Choć przyznać trzeba, że kilka chwil też mi zajęło przyzwyczajenie się
    do tej skierowanej w stronę kierowcy konsoli i reszty wyposażenia (tak
    naprawdę pasażer siedzący z przodu nawet prędkości nie jest w stanie
    odczytać).

    > 2. Bagażnik nawet spory ale o ograniczonej funkcjonalności z powodu
    > małego otworu i wysokiej krawędzi załadunku, niezbyt wygodnie się
    > pakuje cokolwiek,

    Mi jakoś to nie przeszkadza - chociaż oczywiście otwierana 'dolna' klapa
    byłaby miłym dodatkiem ;)

    > 3. Dosyć duża średnica zawracania - ale to moje subiektywne odczucie w
    > porównaniu z fokusem mk2 i bmw3 którymi jeździłem ostatnio,

    Nie zauważam różnic pomiędzy 159 a np. Mondeo MK III jeżeli chodzi o
    "zwrotność codzienną miastową".

    > 4. Auto miało dwie awarie póki co: rozsczelnienie zbiorniczka płynu
    > wspomagania układu kierowniczego (przy 50 kkm) - usunięte w ramach
    > gwarancji

    Niestety - to już dobrze rozpoznana usterka. Mnie 'jeszcze' nie trafiła,
    ale dobrze, że koszty jej usunięcia są na niskim poziomie.

    > 6. Mało schowków w zasięgu kierowcy - mały schowek po stronie
    > pasażera, brakuje mi uchwytu na kubek - tzn jest między fotelami ale
    > mały i niefortunnie umieszczony - zaraz obok jest gniazko zapalniczki
    > - jak mamy dłuższą wtyczkę np z nawigacji to jest problem że się
    > zmieścić

    A jak włożyć tam wyższy napój/kubek to irytuje to podczas zmiany biegów.
    Pod tym względem pełna zgoda - schowki, półeczki czy inne tego typu
    organiazatory w AR159 leżą i kwiczą - po prostu ich nie ma.

    > Plusy:
    > - świetny silnik - dynamiczny, elastyczny i cichy - u mnie spalanie
    > średnie to 7,4 l/100 km - w trasie jadąc spokojnie da się zejść do
    > 6,5, ale jadąc ostro i szybko potrafi wziąć 8-9

    U mnie wynik + 1 do 2 l/100 km więcej. Tyle, że silnik i reszta osprzętu
    większa i cięższa (2,4) a i moja noga wykorzystuje potencjał
    silnika/zawieszenia/auta.

    > - bardzo ładne podświetlenie zegarów i całej tablicy - dwie diody
    > zamontowane w lusterku rzucają lekką czerwoną poświatę na konsolę
    > centralną - takie samo rozwiązanie pamiętam z ML-a mk1 - zawsze mi się
    > podobało - to taki detal ale cieszy;-)

    Mi brakuje jeszcze lekko innych smaczków jakiej miałem w Lybrze - np.
    delikatnie podświetlanych klamek. Wiem, że to wręcz zbędny bajerek - ale
    jednak zrobiony ze smakiem cieszył oko.

    > - prowadzenie auta - na prostej drodze super, w koleinach gorzej
    > (opony 225/50 R17)

    Ja się ciągle uczę jazdy na 18` kołach w naszym kochanym kraju :(

    > - system blue&me - świetna rzecz -

    Pełna zgoda. Działa to wyśmienicie - przynajmniej jeżeli chodzi o
    telefon (u mnie E71). Trochę gorzej z ergonomią obsługi jeżeli chodzi
    np. o odtwarzanie Mp3.

    > - jak zauważyła żona - ludzie oglądają się na ulicy za tym samochodem

    I łatwiej jest się doprosić o zwolnienie lewego pasa na autostradzie ;)

    O innych plusach dodatnich to już nawet pisać nie muszę - można je
    doczytać w necie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 38. Data: 2011-01-11 20:54:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > To poczekaj, aż w testach zaczną przeważać nowe modele.
    > 156 jeszcze była z tych awaryjnych, a robili ją do 2006.
    >
    > 159 to już nowa konstrukcja. Giulietta jest cała od zera zrobiona

    Z Bravo....

  • 39. Data: 2011-01-11 20:57:10
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Tue, 11 Jan 2011 13:53:03 +0100, Borys Pogoreło wrote:

    > Nie potwierdzam, a niski nie jestem, do tego mam długie kopyta. Może masz
    > źle ustawioną kierownicę albo fotel za blisko?

    Ja wsiadajac za stery w Viki C regularnie napier... kolanem w konsole
    srodkowa. W Stilo jeszcze mi sie to nie udalo.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 40. Data: 2011-01-11 22:45:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-11 20:54, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Z Bravo....

    Nowego. Które jest bardzo udanym samochodem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl