  • 21. Data: 2011-01-11 13:43:32
    Temat: Re: Alfa 159 Sportwagon - warto?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 15:08:17 +0100, Seba napisał(a):

    > Borys, pomyśl dwa razy zanim rzetelnie odpiszesz - odpowiednią opinię
    > przecież trzeba podtrzymywać ;)
    > Chociaż nie - pisz prawdę. Przecież my te auta będziemy musieli kiedyś
    > sprzedać ;)

    Jak już kupiliśmy tanio to teraz trzeba ujawnić prawdę, by bardziej
    trzymały wartość ;)

    Choć walka z "urban legends" to prawie jak z wiatrakami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2011-01-11 13:53:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 01:27:31 -0800 (PST), marko napisał(a):

    > 1. mało miejsca w środku - tzn dla mnie jest ok choć parę razy
    > boleśnie uderzyłem się kolanem o deskę rozdzielczą przy wsiadaniu -

    Nie potwierdzam, a niski nie jestem, do tego mam długie kopyta. Może masz
    źle ustawioną kierownicę albo fotel za blisko?

    W 156 chyba było ciaśniej, ale w 159 nie mam problemów by się mieścić.

    > 2. Bagażnik nawet spory ale o ograniczonej funkcjonalności z powodu
    > małego otworu i wysokiej krawędzi załadunku, niezbyt wygodnie się
    > pakuje cokolwiek,

    Jeśli wozisz nią pralki albo inny ciężki sprzęt to faktycznie może być
    problem. Ale sam jeszcze tego nie odczułem, wożę zwykłe klamoty.

    > 3. Dosyć duża średnica zawracania - ale to moje subiektywne odczucie w
    > porównaniu z fokusem mk2 i bmw3 którymi jeździłem ostatnio,

    Focus - 10,7m, 159 - 11.1

    > 4. Auto miało dwie awarie póki co: rozsczelnienie zbiorniczka płynu
    > wspomagania układu kierowniczego (przy 50 kkm) - usunięte w ramach
    > gwarancji

    Usterka z serii "TTTM", niestety też zaliczyłem.

    > - skrzynia 6 biegów - bezcenne w trasie

    Ale wkurzające w mieście ;)

    > - system blue&me - świetna rzecz - sparował się z iphonem

    Zazdroszczę, mam zwykłego Connect Nav+, gdzie trzeba włożyć kartę SIM by
    mieć telefon. Ale duży ekran sam w sobie jest super.

    > - jednym z pierwszych (no może w drugiej dziesiątce) słów które
    > nauczył się mój dwuletni sysnek była ALFA taty ;-) bezcenne

    :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2011-01-11 14:01:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 19:26:17 +0100, Kenjiro napisał(a):

    > Ogólnie, czy awaryjna, czy faktycznie zawieszenie można łatwo rozwalić
    > na dziurach, ot tak zupełnie ogólnie.

    Urban legends.

    Nie wiem czy i kiedy poprzedni właściciel wymieniał zawieszenie, ale u
    mnie jak na razie żadnych problemów (aktualnie 170kkm, 2007). A czasem
    dostaje w kość - dziurami albo drogami gruntowymi.

    Awaryjność? Z usterek nie na własne życzenie: wymiana zbiorniczka płynu do
    wspomagania (TTTM), wymiana zapchanego EGR tuż po zakupie, padnięty czujnik
    cofania (z tym uszkodzeniem kupiłem), skorodowane linki hamulcowe po
    ostatniej zimie. I przepalone żarówki.

    > I koszty eksploatacji duże?

    Zależy jaką masz nogę ;)

    1.9 16V teraz średnio wciąga mi 8l, ale ostatnio więcej po mieście jeżdżę.
    Na autostradzie jak przyciśniesz to ile wlejesz tyle spali. Po emerycku
    zejdziesz do 6.4l.

    Reszta to standard - olej, opony, klocki, klima, itp. Ceny w normie.

    Widok na twarzach innych - bezcenny ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2011-01-11 14:05:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/01/2011 12:43, Borys Pogoreło wrote:

    > Jak już kupiliśmy tanio to teraz trzeba ujawnić prawdę, by bardziej
    > trzymały wartość ;)
    >
    > Choć walka z "urban legends" to prawie jak z wiatrakami.

    Tu tez same urban legends:

    http://www.reliabilityindex.com/manufacturer

    i tutaj:

    http://www.whatcar.com/car-news/what-car-reliability
    -survey-2010/alfa-romeo---kia/250839

    a takze tutaj:

    http://www.roadtestreports.co.uk/news/index.php/2010
    /07/01/honda-tops-used-car-reliability-index-for-fif
    th-year/

    Oczywiscie ankiety tysiecy wlascicieli alf czy dane statystyczne z
    awarii assistance to urban legeds, w przeciwienstwie do opinii trzech
    gosci z polskiego internetu. ;)

    Kamil

  • 25. Data: 2011-01-11 14:13:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 13:05:39 +0000, kamil napisał(a):

    > Tu tez same urban legends:
    > (...)

    Gdzie konkretnie tam jest wskazana 159?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2011-01-11 14:14:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/01/2011 13:13, Borys Pogoreło wrote:

    > Gdzie konkretnie tam jest wskazana 159?

    Nawet, jesli zawyza srednia calej marce, to i tak kiepsko to wyglada.

    Kamil

  • 27. Data: 2011-01-11 14:17:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 13:14:01 +0000, kamil napisał(a):

    > Nawet, jesli zawyza srednia calej marce, to i tak kiepsko to wyglada.

    To poczekaj, aż w testach zaczną przeważać nowe modele.
    156 jeszcze była z tych awaryjnych, a robili ją do 2006.

    159 to już nowa konstrukcja. Giulietta jest cała od zera zrobiona i jak na
    razie co chwilę wygrywa jakiś "car of the ...". Ciekawe co pokaże Giulia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2011-01-11 17:59:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 9 Jan 2011 21:06:57 +0100, w <igd4eu$h6c$1@inews.gazeta.pl>, "=Marcos="
    <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał(-a):

    > Naprawa maglownicy 1500zł
    > Znajomy miał problem ze skrzynią selespeed, naprawiali jakiś aktywator czy
    > coś takiego, nie wiem nawet co to, ale kosztowało 4500zł :P

    Tak, to jest przewaga 159 Selespeed nad 156 Selespeed -- są tańsze aktywatory
    :).

  • 29. Data: 2011-01-11 18:01:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Jan 2011 02:05:17 +0100, w
    <6u9b50f4qrpn$.1j9lrc85mre5p.dlg@40tude.net>, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> napisał(-a):

    > 159 to już zupełnie inne auto niż poprzedniczka.

    Zależy jak spojrzeć. Mnie ta srebrna środkowa konsola niczym chiński plastik
    nie urzekła -- bałbym się dotknąć paznokciem.

    To samo ten reling na dachu.

  • 30. Data: 2011-01-11 18:02:01

    Tue, 11 Jan 2011 14:17:40 +0100, w <dymi3x5aj2l6$.pdh5v8iu5odn.dlg@40tude.net>,
    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(-a):

    > Giulietta jest cała od zera zrobiona i jak na
    > razie co chwilę wygrywa jakiś "car of the ...". Ciekawe co pokaże Giulia.

    156 nie była "car of the year"? :)