-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Seba <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Alfa 159 Sportwagon - warto?
Date: Tue, 11 Jan 2011 20:05:44 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 89
Message-ID: <1tmfd156od2zj$.1131yq885mxlp$.dlg@40tude.net>
References: <igcuff$glh$1@sunflower.man.poznan.pl>
<9...@f...googlegroups.com>
Reply-To: s...@g...pl
NNTP-Posting-Host: 87.99.52.65
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1294771591 13575 87.99.52.65 (11 Jan 2011 18:46:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Jan 2011 18:46:31 +0000 (UTC)
X-User: sebsob
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341648
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 11 Jan 2011 01:27:31 -0800 (PST), marko napisał(a):
> 1. mało miejsca w środku - tzn dla mnie jest ok choć parę razy
> boleśnie uderzyłem się kolanem o deskę rozdzielczą przy wsiadaniu -
> już się nauczyłem, ale mało miejsca jest jak na przykład masz dziecko
> w foteliku - u mnie wożąc dwulatka przedni fotel musi być wówczas
> przesunięty maksymalnie do przodu - co powoduje znikomą ilość miejsca
> dla żony
IMO miejsca dla kierownika jest ok (u mnie 188 cm wzrostu). Ale jak ja
już siądę, to pasażer 'z tyłu" już takiego komfortu nie ma - brakuje mu
miejsca na nogi.
Choć przyznać trzeba, że kilka chwil też mi zajęło przyzwyczajenie się
do tej skierowanej w stronę kierowcy konsoli i reszty wyposażenia (tak
naprawdę pasażer siedzący z przodu nawet prędkości nie jest w stanie
odczytać).
> 2. Bagażnik nawet spory ale o ograniczonej funkcjonalności z powodu
> małego otworu i wysokiej krawędzi załadunku, niezbyt wygodnie się
> pakuje cokolwiek,
Mi jakoś to nie przeszkadza - chociaż oczywiście otwierana 'dolna' klapa
byłaby miłym dodatkiem ;)
> 3. Dosyć duża średnica zawracania - ale to moje subiektywne odczucie w
> porównaniu z fokusem mk2 i bmw3 którymi jeździłem ostatnio,
Nie zauważam różnic pomiędzy 159 a np. Mondeo MK III jeżeli chodzi o
"zwrotność codzienną miastową".
> 4. Auto miało dwie awarie póki co: rozsczelnienie zbiorniczka płynu
> wspomagania układu kierowniczego (przy 50 kkm) - usunięte w ramach
> gwarancji
Niestety - to już dobrze rozpoznana usterka. Mnie 'jeszcze' nie trafiła,
ale dobrze, że koszty jej usunięcia są na niskim poziomie.
> 6. Mało schowków w zasięgu kierowcy - mały schowek po stronie
> pasażera, brakuje mi uchwytu na kubek - tzn jest między fotelami ale
> mały i niefortunnie umieszczony - zaraz obok jest gniazko zapalniczki
> - jak mamy dłuższą wtyczkę np z nawigacji to jest problem że się
> zmieścić
A jak włożyć tam wyższy napój/kubek to irytuje to podczas zmiany biegów.
Pod tym względem pełna zgoda - schowki, półeczki czy inne tego typu
organiazatory w AR159 leżą i kwiczą - po prostu ich nie ma.
>
> Plusy:
> - świetny silnik - dynamiczny, elastyczny i cichy - u mnie spalanie
> średnie to 7,4 l/100 km - w trasie jadąc spokojnie da się zejść do
> 6,5, ale jadąc ostro i szybko potrafi wziąć 8-9
U mnie wynik + 1 do 2 l/100 km więcej. Tyle, że silnik i reszta osprzętu
większa i cięższa (2,4) a i moja noga wykorzystuje potencjał
silnika/zawieszenia/auta.
> - bardzo ładne podświetlenie zegarów i całej tablicy - dwie diody
> zamontowane w lusterku rzucają lekką czerwoną poświatę na konsolę
> centralną - takie samo rozwiązanie pamiętam z ML-a mk1 - zawsze mi się
> podobało - to taki detal ale cieszy;-)
Mi brakuje jeszcze lekko innych smaczków jakiej miałem w Lybrze - np.
delikatnie podświetlanych klamek. Wiem, że to wręcz zbędny bajerek - ale
jednak zrobiony ze smakiem cieszył oko.
> - prowadzenie auta - na prostej drodze super, w koleinach gorzej
> (opony 225/50 R17)
Ja się ciągle uczę jazdy na 18` kołach w naszym kochanym kraju :(
> - system blue&me - świetna rzecz -
Pełna zgoda. Działa to wyśmienicie - przynajmniej jeżeli chodzi o
telefon (u mnie E71). Trochę gorzej z ergonomią obsługi jeżeli chodzi
np. o odtwarzanie Mp3.
> - jak zauważyła żona - ludzie oglądają się na ulicy za tym samochodem
I łatwiej jest się doprosić o zwolnienie lewego pasa na autostradzie ;)
O innych plusach dodatnich to już nawet pisać nie muszę - można je
doczytać w necie :)
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 20:54 Cavallino
- 11.01.11 20:57 Rafał Grzelak
- 11.01.11 22:45 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 11.01.11 22:59 Cavallino
- 12.01.11 10:51 marko
- 12.01.11 10:57 marko
- 12.01.11 15:43 Seba
- 12.01.11 15:44 Rafał Grzelak
- 12.01.11 15:54 Borys Pogoreło
- 12.01.11 15:59 Borys Pogoreło
- 12.01.11 16:07 Borys Pogoreło
- 12.01.11 17:34 Cavallino
- 12.01.11 19:35 Seba
- 12.01.11 21:52 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 13.01.11 08:21 Seba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=