  • 71. Data: 2013-05-29 15:33:47
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:ko4ghr$f3b$2@node1.news.atman.pl...

    > "Tego pieszego" nie widział bo ten pieszy nie wszedł na ulicę
    > na przejściu dla pieszych.

    Kierowca miał obowiązek widzeć tego pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa,
    kiedy pieszy był na przejściu.
    Czy Ty naprawdę tego nie rozumiesz?
    Ustawodawcy nie interesuje czy kierowca go widział czy nie - miał
    obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa.
    Zwróć też uwagę, że akcja dzieje się na przejsciu przy skrzyżowaniu
    dróg. Droga poprzeczna z prawej strony jest drogą dwukierunkową, czyli
    musi mieć minimum 4-5m szerokości. Plus odległość od skrzyżowania do
    pasów to minimum 2m, bo są chodniki i zaokrąglenia chodnika.
    Zauważ, że pieszy wchodzi na jezdnię równolegle do pasów raptem w
    odległości ok. 2m w chwili, kiedy kierowca ciężarówki dopiero wjeżdża na
    skrzyżowanie. Ten pieszy dochodził do krawędzi chodnika dużo wcześniej
    niż nadjachała ciężarówka. Z odległości kilkunastu czy nawet
    kilkudziesięciu metrów, które dzieliły kierowcę ciężarókwi od przejścia,
    powinien on był widzieć tego pieszego jak dochodzi i zatrzymuje się na
    krawędzi chodnika. Z takiej odległości, kierowca ciężarówki nawet nie
    był w stanie dokładnie ocenić czy pieszy wchodzi na pasy czy też na
    jezdnię przed pasami i powinien był go potraktować jako pieszego
    wchodzącego na przejście dla pieszych.
    Powinien był go zauważyć zarówno w chwili, kiedy pieszy wchodzi na
    jezdnią jak i dużo wcześniej, kiedy stoi przy krawędzi chodnika.
    Kierowca ciężarówki po prostu nie zwrócił uwagi na osoby stojące przed
    przejściem, lecz założył, że te osoby, które widzi kroczące poprzez
    przejście są jedynymi.
    Być może jego postać zasłonił przejeżdżający bus oraz dwa samochody
    osobowe. Choć z pozycji kierowcy ciężarówki, samochody osobowe nie
    powinny były stanowić żadnego utrudnienia. Ale nawet jeżeli osobówki
    przysłoniły mu postać pieszego, to powinien był zauważyć go w chwili,
    kiedy czerwona osobówka wjeżdża na pasy. Kierowca ciężarówki powinien
    był się zatrzymać przed tym przejściem znacznie wcześniej tak, żeby móc
    widzieć całą szerokość pasów. Nie zrobił tego, tylko kontynuował
    zbliżanie się do pasów, tracąc jednocześnie jakąkolwiek szansę na
    zauważenie tego pieszego i uniknięcia wypadku. Możliwe, że pieszy jednak
    wtedy nie wszedłby na pasy tylko kontynuowałby przechodzenie przed samą
    kabiną poza pasami, ale wtedy mielibyśmy sytuację, w której winnym byłby
    pieszy.
    Kierowca jest zobligowany do zachowania szczególnej ostrożności
    zbliżając się do przejścia dla pieszych, a kiedy znajdują się piesi na
    tym przejściu lub wchodzą na to przejście to ma bezwzględnie ustąpić im
    pierwszeństwa.
    Zachowanie szczególnej ostrożności oznacza, że kierowca musi zwracać
    uwagę na osoby, które znajdują się na przejściu oraz w jego najbliższej
    okolicy. Mówiąc kolokwialnie musi widzieć wszystkich uczestników ruchu i
    umieć przewidzieć ich zamiary.
    Ustąpienie pierwszeństwa polega zaś na powstrzymaniu się od ruchu, a
    tego w ogóle kierowca ciężarówki nie zrobił, tylko kontunuował jazdę.

  • 72. Data: 2013-05-29 16:55:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-29 15:33, Użytkownik uzytkownik napisał:

    > Kierowca miał obowiązek widzeć tego pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa,
    > kiedy pieszy był na przejściu.

    Nie miał takiego obowiązku.

    > Czy Ty naprawdę tego nie rozumiesz?
    > Ustawodawcy nie interesuje czy kierowca go widział czy nie - miał
    > obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa.

    A możesz się powołać na paragraf mówiący że kierowca ma obowiązek
    ustąpić komuś kogo nie widzi ?

    > Zwróć też uwagę, że akcja dzieje się na przejsciu przy skrzyżowaniu
    > dróg. Droga poprzeczna z prawej strony jest drogą dwukierunkową, czyli

    Nie bardzo. Akcja dzieje się przed przejściem. Przez przejście
    pieszy jest tylko przepychany.

> [...]
    > skrzyżowanie. Ten pieszy dochodził do krawędzi chodnika dużo wcześniej
    > niż nadjachała ciężarówka. Z odległości kilkunastu czy nawet

    Ty jesteś pewien że rozmawiamy o tym samym zdarzeniu ?
    To które ja widziałem jest z linku założyciela wątku, tam
    pieszy szedł sobie na skos przez jezdnie.

> [...]
    > Kierowca ciężarówki po prostu nie zwrócił uwagi na osoby stojące przed
    > przejściem, lecz założył, że te osoby, które widzi kroczące poprzez

    Przecież ten idiota wlazł na jezdnię za kierowcą i w miejscu
    którego kierowca z kabiny nie miał możliwości zobaczyć.

> [...]
    > zbliżając się do przejścia dla pieszych, a kiedy znajdują się piesi na
    > tym przejściu lub wchodzą na to przejście to ma bezwzględnie ustąpić im

    A pieszy łażący po jezdni nie jest zobowiązany do tego samego ?
    Od kiedy ?

> [...]
    > uwagę na osoby, które znajdują się na przejściu oraz w jego najbliższej
    > okolicy. Mówiąc kolokwialnie musi widzieć wszystkich uczestników ruchu i

    Nie ma technicznej możliwości zauważyć idioty który wychodzi mu przed
    maskę z prawej strony zza kabiny.

    > Ustąpienie pierwszeństwa polega zaś na powstrzymaniu się od ruchu, a
    > tego w ogóle kierowca ciężarówki nie zrobił, tylko kontunuował jazdę.

    Kierowca zatrzymał się, przepuścił pieszych a potem ruszył.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2013-05-29 20:31:06
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nie miał takiego obowiązku.

    Wskaż zapis prawny, który "mówi", że nie miał takiego obowiązku.
    Jest natomiasy zapis, który "mówi"
    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.

    Jak widzisz nie ma żadnych warunków zwalniających kierowcę od ustąpienia
    pierwszeństwa pieszemu.
    Jest pieszy na przejściu -> kierowca MUSI USTĄPIĆ, bo jest do tego
    OBOWIĄZANY.
    Prawodawca nie wnika czy kierowca zobaczy czy też nie zobaczy pieszego
    na przejściu, NAKAZUJE kierowcy USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA pieszemu.
    Aby kierowca mógł pieszemu ustąpić to musi wiedzieć, że pieszy znajduje
    się na tym przejściu.
    Żeby wiedzieć, że na przejściu znajduje się pieszy to MUSI go widzieć.

    > A możesz się powołać na paragraf mówiący że kierowca ma obowiązek
    > ustąpić komuś kogo nie widzi ?

    A możesz się powołać na paragraf "mówiący", że kierowca ma prawo
    przejechać pieszego na przejściu dla pieszych pod warunkiem, że go nie
    zauważy?
    Twoje tłumaczenia są tak absurdalne, że szkoda gadać.

    > Nie bardzo. Akcja dzieje się przed przejściem. Przez przejście
    > pieszy jest tylko przepychany.

    Ty chyba jesteś ślepy?
    Obejrzyj dokładnie ten film, klatka po klatce, a przestaniesz wypisywać
    takie bzdury.
    O czasie 22:28:50 już idzie po przejściu i znajduje się dokładnie przed
    białym pasem, po którym później przejadą prawe koła samochodu. Wchodzi
    czy też raczej zostaje zmuszony przez kierowcę ciężarówki aby wejść na
    przejście w chwili, kiedy zasłania go idąca kobieta z prawej strony na
    lewą.

    > Ty jesteś pewien że rozmawiamy o tym samym zdarzeniu ?
    > To które ja widziałem jest z linku założyciela wątku, tam
    > pieszy szedł sobie na skos przez jezdnie.

    Tak, dokładnie o tym przypadku piszę. Tyle, że ja ten film obejrzałem na
    pełnym ekranie, klatka po klatce.

    > Przecież ten idiota wlazł na jezdnię za kierowcą i w miejscu
    > którego kierowca z kabiny nie miał możliwości zobaczyć.

    Za jakim kierowcą?
    Powtarzam już kolejny raz, że kierowca nie mnógł zobaczyć, ponieważ nie
    zatrzymał się w dostatecznej odległości przed pasami tak, aby mógł
    widzieć co się dzieje na pasach i kto po nich przechodzi.
    Kiedy się zbliżył do pasów nie mógł ich widzieć. Widział tylko głowy
    osób, które przechodziły po pasach w pewnej odległości od krawędzi tych
    pasów.
    Najogólniej mówiąc "jechał na czuja".

    > A pieszy łażący po jezdni nie jest zobowiązany do tego samego ?
    > Od kiedy ?

    Do czego zobowiązany?

    > Nie ma technicznej możliwości zauważyć idioty który wychodzi mu przed
    > maskę z prawej strony zza kabiny.

    Technicznej możliwości nie ma tylko kretyn siedzący za kierownicą, tak
    jak w tym przypadku.

    > Kierowca zatrzymał się, przepuścił pieszych a potem ruszył.

    Nie zatrzymał się ani na chwilę.
    Zaczął zwalniać, prawie się zatrzymał, a następnie przyspieszył
    przejeżdżając po pieszym.

  • 74. Data: 2013-05-29 20:45:18
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli zgadzasz się ze stwierdzeniem, że kierowca ciężaróki nie widział
    > tego pieszego?
    > Skoro nie widział to nie zachował należytej ostrożności, gdyż nie upewnił
    > się czy nikogo nie ma na przejściu.

    Zachował należytą ostrożność bo widział, zwolnił i przepuścił wszystkich
    prawidlowo przechodzących. Faktycznie, nie przewidział,
    że spotka samobójcę.

  • 75. Data: 2013-05-29 20:47:44
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    > Użytkownik "Walkowicek" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No i co z tego?

    To z tego, że ma wejść na przejście z chodnika lub wysepki i opuścić
    przejście na chodnik lub wysepkę. Tutaj nie ma miejsca na łażenie
    po ulicy poza przejściem.

  • 76. Data: 2013-05-29 20:48:39
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    > Pierwszeńśtwo nabył w chwili, kiedy znalazł się na przejściu dla pieszych
    > i nieważne w jaki sposób on się na tym przejściu znalazł - czy wszewdł z
    > chodnika czy też z jezdni, bo Prawo o Ruchu Drogowym tego nie precyzuje.

    PoRD tego nie precyzuje ale tylko dla ciebie, bo albo nie znasz go, albo nie
    rozumiesz, co jest bardziej prawdopodobne.
    Art.13 wyraźnie i po polsku mówi, że pieszy jest obowiązany korzystac z
    przejścia dla pieszych.
    To nie znaczy, że może sobie iść po jezdni, a potem wskoczyc na przejście.

    > Pieszy równie dobrze może wysiąść z samochodu autobusu czy też tramwaju
    > wprost na przejście.
    > Czyli znaleźć się na tym przjeściu nie wchodząc na nie z chodnika.

    Ale wtedy inni kierowcy dokładnie widzą kto znalazł się na takim tymczasowym
    początku przejścia, widzą też pojazd stojący na przejściu.

    > W tym przypadku nikt mu nie wlazł pod koła. Pieszy został najechany,
    > ponieważ kierowca gwałtownie ruszył.

    No to widzielismy różne nagrania.
    Na nagraniu z linku pieszy wlazł pod koła jadącego samochodu
    i to w miejscu poza polem widzenia kierowcy.
    Kierowca przyśpieszył jak zobaczył, ze przeszli piesi prawidłowo
    przechodzący.

  • 77. Data: 2013-05-29 20:50:02
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Kierowca miał obowiązek widzeć tego pieszego i ustąpić mu pierwszeństwa,
    > kiedy pieszy był na przejściu.
    > Czy Ty naprawdę tego nie rozumiesz?

    Kierowca nie mial obowiązku widzieć tego pieszego.
    Czy ty naprawdę tego nie rozumiesz ??
    Ile razy mam pisać to samo ??
    Pisałem już o tym. Zobacz moje poprzednie posty.

    > Ustawodawcy nie interesuje czy kierowca go widział czy nie

    Ustawodawce jak najbardziej interesuje, aby kierowca mogł dostrzec
    innych użytkowników.
    Ustawodawca ustanowil takie prawo, aby kierowca miał szanse zobaczyć
    przechodnia.

    > Powinien był go zauważyć zarówno w chwili, kiedy pieszy wchodzi na jezdnią
    > jak i dużo wcześniej, kiedy stoi przy krawędzi chodnika.

    Trudno powiedzieć czy mógł go zauważyć. Ruch był duży, zarówno
    pojazdów jak i pieszych, a kierowca przede wszystkim miał obowiązek
    obserwowania ruchu na przejściu.

    > Kierowca ciężarówki powinien był się zatrzymać przed tym przejściem
    > znacznie wcześniej tak, żeby móc widzieć całą szerokość pasów.

    Nie musiał zatrzymywać się. Pisałem już o tym. Ile razy mam powtarzać
    to samo ?? Kierowca przepuscił wszystkich prawidłowo przechodzących.

  • 78. Data: 2013-05-29 20:55:48
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    > Użytkownik "Walkowicek" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wszedł przed jadący pojazd.

    Wszedl przed jadący pojazd. Zobacz jeszcze raz nagranie.

    > 1. Kierowca miał dobrą widoczność przejścia dla pieszych. Jeżeli tak to
    > powinien też był widzieć tego pieszego, którego przejechał.

    Trudno powiedzieć czy go widział. Ruch był duży. Kierowca miał
    obowiązek obserwować ruch pieszych na przejściu.

    > Wniosek jest taki, że albo kierowca to zrobił z pełną premedytacją, albo
    > też był zapatrzony i nie zwrócił uwagi na pieszego, który był widoczny dla
    > kierowcy.

    Nie byl widoczny dla kierowcy, bo kierowca nie miał obowiązku obserwować
    ulicy z boku samochodu, ani kierowac na stojąco, aby widziec co jest parę
    centymetrow przed zderzakiem.

    > Jeden i drugi przypadek to pełna wina kierowcy.

    W przypadku tego nagrania to calkowita wina przechodnia.

    > 2. Kierowca nie mógł zobaczyć tego pieszego, przechodzącego po pasach
    > przed samochodem. Skoro nie mógł to znaczy, że nie zachował należytej
    > ostrożności oraz nie zatrzymał się w takim miejcu, w którym miałby dobrą
    > widoczność.

    Pisaleś już o tym. Zobacz moją odpowiedź z dn. 27.05.2013 00:23
    Kierowca nie musiał zatrzymywać się.

    > Tu także pełna wina kierowcy.

    Pełna wina przechodnia.

    > Piszesz głupoty, które świadczą tylko o tym, że w ogóle nie posiadasz
    > prawa jazdy.

    Zbliżasz się do dolnego poziomu inteligencji uczestnikow tej grupy. Jestem
    wyrozumiały, że nie wszystko jest dla ciebie jasne.

  • 79. Data: 2013-05-29 22:18:46
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    > zatrzymał się w dostatecznej odległości przed pasami

    Gdyby kierowca zatrzymał się przed pasami trochę wcześniej to i tak do
    wypadku by doszło. Pieszy maszerował obok pasów i tez by przeszedł przed
    samym zderzakiem, bo tak mu było wygodniej. Tylko wtedy został by
    rozjechany przed pasami. Znalazł się na pasach tylko dlatego, bo ścigał się
    z ciężarówką o to kto będzie pierwszy na pasach, przechodzien czy
    ciężarówka.

  • 80. Data: 2013-05-30 07:01:56
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    Użytkownik "Waz" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > iveco:
    >
    > http://www.liveleak.com/view?i=f9a_1369119348

    Winien kierowca i winien pieszy.

    Kierowca winien, bo :
    Art. 26.1
    1. zbliżając się do przejścia dla pieszych nie zachował szczególnej
    ostrożności, czyli w tym przypadku nie przewidział, że na jezdni
    mogą być samobójcy i/lub debile.

    Pieszy winien, bo :
    Art. 13.3
    1. idąc po jezdni nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi,
    2. do przeciwległej krawędzi jezdni nie szedł drogą najkrótszą,
    3. nie szedł prostopadle do osi jezdni,

    Art. 13.1
    4. nie korzystał z przejścia dla pieszych,
    5. nie zachował szczególnej ostrożności, czyli wlazł pod jadący samochód
    i wlazł w takim miejscu gdzie był niewidoczny dla kierowcy.