  • 191. Data: 2013-06-16 14:35:05
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:kpk54f$14h$3@node1.news.atman.pl...

    > Nie jest istotne skąd, istotne jest co napisał.

    Myślisz, że jako dokonasz cudownego rozmnożenia to pokonasz mnię swoją
    liczebnością? :)

  • 192. Data: 2013-06-18 01:30:28
    Temat: Re: Ależ ... kto winien ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jun 2013, Walkowicek wrote:

    > Co z tego, że istnieje stan prawny jeżeli z punktu widzenia kierowcy
    > to on nie ma komu ustępować pierwszeństwa, bo nie spodziewał się,

    Ustępowanie pierwszeństwa nie jest oparte o SPODZIEWANIE SIĘ.
    Oparte jest o stwierdzenie że "ten drugi" jest i się porusza.

    > I tak samo : Jeśli mam zakaz wchodzenia, to fakt wchodzenia
    > powoduje, że jestem winny.

    Tylko wejścia, ale nie wypadku.
    Tak samo, jak nie są winni wypadku ci którzy przejechali linię
    ciągłą, o ile w miejscu kolizji mieli pierwszeństwo.

    > Ja uważam, że kierowca popełnił czyn karalny i pieszy także.

    Kilkadziesiąt razy było - OCZYWIŚCIE.
    Ale jest jeszcze odrębna odpowiedzialność za spowodowanie
    wypadku. I rzadko jest ona "rozkładana" na strony.

    > Wypadek spowodowali obydwaj, bo obydwaj łamali przepisy,

    Powody dla których "prawnie" tak się rzadko zdarza już były
    wymienione :)

    pzdr, Gotfryd