-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!f
eed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <519b72fd$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
<knfs85$4q4$1@node1.news.atman.pl> <knftkd$ko1$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1305211922120.2788@quad>
<kni2em$c22$3@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1305240004240.2776@quad> <knn6hr$2d6$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1305241129350.1872@quad> <knnosj$tpt$1@mx1.internetia.pl>
Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
Date: Sun, 26 May 2013 14:00:37 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 66
Message-ID: <51a1f961$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.219.226
X-Trace: 1369569633 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 83.22.219.226:1190
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4426
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493274
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:knnosj$tpt$1@mx1.internetia.pl...
> Ok, chodzi ci o krawędź boczną. Tylko najpierw się zatrzymał dość
> daleko żeby widzieć całe przejście, potem powoli się do niego zbliżał
> obserwując ludzi, którzy wchodzą. Nie przewidział, ze facet się
> zmaterializuje znikąd .
Jakby się zatrzymał dość daleko to nie najprawdopodobniej nie doszłoby
do tego wypadku na przejściu dla pieszych.
Oczywiście nie oznacza to, że nie doszłoby do wypadku, bo możliwe, że
pieszy mógłby w ogóle nie wejść na pasy i mógłby przechodzić
bezpośrednio przed maską ciężarówki, ale w takiej sytuacji byłaby
definitywna wina pieszego.
> Wszedł na przejście właściwie przed samym samochodem.
Ale przechodził przed samochodem po pasach. Kierowca nie widział tego
przejścia, a powinien.
> Wyobraź sobie sytuację - na parkingu widzisz przebiegające na drugą
> stronę dzieci, wsiadasz do samochodu, przygotowujesz się do jazdy.
> Musisz wyjechać tyłem z pomiędzy 2 samochodów. Patrzysz w lusterka, że
> jest miejsce i nikogo w pobliżu.
>
> CO ROBISZ?
Jeżeli nie jesteś pewny to wysiadasz i jeszcze raz sprawdzać lub
zapewniasz sobie pomoc osoby drugiej.
Poza tym nie ruszasz na pewniaka, dodając mocno gazu (tak jak ten na
filmie) tylko wyjeżdzasz bardzo wolno. Nawet w przypadku najechania
kogoś od razu czujesz pod kołami przeszkodę i jesteś w stanie
natychmiast się zatrzymać.
Co najwyżej osoba mogłaby trafić do szpitala ze złamaniamic lub wręcz
nawet uniknąć najechania, a nie zginąć na miejscu przejechana wszystkimi
kołami.
Pieszy z filmu nie miał możliwości uniknięcia najechania, bo kierowca
ruszył energicznie nie biorąc pod uwagę faktu, że nie widzi przejścia.
> Ale kierowca upewnił się na miarę swoich możliwości - zatrzymał się
> dość daleko żeby widzieć przejście, potem widząc, że piesi je
> opuszczają zaczął przyspieszać i w tym momencie na przejście z
> niedozwolonego kierunku wszedł facet(nawet nie patrząc na samochód).
Ten kierowca w ogóle się nie zatrzymał. Po mału się toczył do przejścia,
a powinien się zatrzymać w odległości zapewniającej widoczność
przejscia.
Równie dobrze pomiędzy pieszymi, mogło przechodzić przez przejście
prawidłowo dziecko i nie być zauważone przez tego kierowce.
> Nie jesteś w stanie inaczej prowadzić samochodu. DOMNIEMYWASZ, że ktoś
> z chodnika nagle nie da nura pod koła, domniemywasz, że samochód nie
> postanowi cię zepchnąć, domniemywasz, że na autostradzie nie będzie
> pojazdów jadących pod prąd, domniemywasz, że samochód przed tobą ma
> sprawne światła stopu, domniemywasz, że pojazd przed tobą nie zahamuje
> nagle gdy zmieniasz pasy.
>
> W przeciwnym razie jazda samochodem stanie się koszmarnie stresująca i
> wyczerpująca, nie powinieneś przekraczać 50km/h i zachowywać przy tej
> prędkości odstęp 20-30 metrów.
Jako kierowca nie możesz "domniemywać", Ty masz być pewnym, a jeżeli nie
masz pewności to masz zaolnić i zachować "szczególną ostrożność". Do
tego Cię obliguje PoRD. Jezeli o tym nie wiesz to nie powinieneś
prowadzić pojazdów i nie powinieneś mieć PJ.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.13 21:56 jerzu
- 26.05.13 22:01 jerzu
- 27.05.13 00:23 Walkowicek
- 27.05.13 00:46 Michoo
- 27.05.13 05:48 Gotfryd Smolik news
- 27.05.13 05:48 Gotfryd Smolik news
- 27.05.13 08:42 uzytkownik
- 27.05.13 09:02 uzytkownik
- 27.05.13 10:30 Artur Maśląg
- 27.05.13 21:46 Walkowicek
- 27.05.13 21:47 Walkowicek
- 27.05.13 21:49 Walkowicek
- 28.05.13 06:28 uzytkownik
- 28.05.13 06:45 uzytkownik
- 28.05.13 06:53 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800