  • Data: 2010-02-14 11:10:11
    Temat: Re: Ale muszą mieć wszyscy lampy błyskowe!
    Od: "Norbert" <...@h...spam> szukaj wiadomości tego autora

    > Policzmy, czy aby ;) nie kłamiesz... GN mojej lampy dla ISO 100 oraz
    > ogniskowej
    > 105 mm -- 58 metrów. :) Dla 3200 mamy 32*58 metrów --> 1856 metrów dla
    > jasności

    Blad w obliczeniach :) Nie moze byc 32. Jesli obiekt znajdzie sie 2 razy
    dalej to dostaje 4 razy mniej swiatla stad iso ze 100 na 400. Prosta
    matematyka. Dlatego policzny dla lampy jaka mam, a mam zwyklego Metza 48,
    uzywalny jasny obiektyw to Samyang 85/1.4. Wtedy mamy na ISO 400 zasieg
    lampy 96, potem znow odleglosc dwukrotnie zwiekszamy, ISO na 1600 i zasieg
    lampy 200m, czyli nawet na 1600 dzielac przez te 1.4 mamy zasieg 140m (ISO
    3600 to 200m), niezle, fakt ze powietrze troche pochlania, a jak jest chocby
    lekka mgielka to lampe trzeba by wyzwalac daleko od aparatu zeby nie
    zobaczyc bialej smugi na zdjeciu.