eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaAle cham jestem :))) (uwaga - bluzgam, nie pokazywać dzieciom)Re: Ale cham jestem :))) (uwaga - bluzgam, nie pokazywa? dzieciom)
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ale cham jestem :))) (uwaga - bluzgam, nie pokazywa? dzieciom)
    Date: Mon, 4 Nov 2013 11:51:40 +0100

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:l56eaa$k8i$1@node1.news.atman.pl...

    > O, wąteczek odżył :-).
    >
    > Anerys nie musiał powoływać do życia mojego wirtualnego krewnego, realnego
    > mnie też analogicznie pytają :-). Nieco ponad rok temu

    Nazwisko wziąłem od osoby, z którą zetknąłem się w nienajlepszych
    okolicznościach ok. 18 lat temu. Przez przypadek zbieżność nazwisk.

    > telemarkieter z Netii zanim zapytał "czy rozmawiam z Przemysławem
    > Kowalik?" przedstawił się "Dzień dobry, tu Paweł (imię zmienione)
    > Kowalik". Nie wydaję mi się, żeby to był mój krewny, więc go ostro
    > spuściłem na drzewo, a po fakcie pomyślałem, że może należało po prostu
    > odpowiedzieć "nie mam ochoty rozmawiać z Pawłem Kowalik" i nacisnąć
    > czerwony :-).

    Z innej beczki, ale też zbieżność - jakiś czas temu, intensywnie testowałem
    Ubuntu, przez ok. miesiąc. Dziś jakos by mi się nie chciało, bo się za
    bardzo zcukrzył, a ja wolę konkret... ad rem, ustawiłem sobie tapetę na
    ekran, z gałązką kopru, takiego, co to się do papu dodaje. Monter od
    kablówki, co modem wymieniał, zrobił swoje, tapetę (bardzo dobrej zresztą
    jakości) na pewno widział, bo próbował, za moim przyzwoleniem, coś zdziałać
    (już nie pamiętam efektów, raczej dobre), dopiero, jak poszedł, na papierze,
    który zostawił jak każdy monter, który coś zrobi, widniało nazwisko...
    Koper. Najczystszy w świecie przypadek.
    Wydaje mi się, ale nie wiem, co prof. Miodek o tym uważa, że wzięło się to
    ze sfeminizowanych urzędów, gdzie kobiety, naturalną koleją rzeczy, pewne
    nazwiska mają nieodmieniane. Czyli, "czy można rozmawiać z panią Bożeną
    Kowalik?", rozciągają na "czy można rozmawiać z panem Wojciechem Kowalik?".
    Z lenistwa może, czy z niedouczenia? Nie wiem... Zetknąłem się z tym
    zjawiskiem już w latach 70, dziecięciem jeszcze będąc, ale wtedy było
    marginalne. Niestety, dziś spowszechniało. Nawet na orzeczeniu z MZON z
    Andersa mam swoje nazwisko nieodmienione... Nie podoba mi się to.

    > Ale nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek z telenaciągaczy próbował mówić
    > do mmnie "panie Przemku", co najwyżej "panie Przemysławie" :-).

    Może spytaj wtedy, skąd mają twój numer, skoro znają twoje imię? :)
    Mnie też nie zdrabniają, ale imienia czasem używają, jak na Mamę moją
    trafią, to jej nawet to się nie podoba.
    BTW. Dziś zagrałem, jawnie, z telemarketerem, zadzwonił na Sferię
    (zastanawiam się, kto sprzedał im dane...), widzę numer (ale wytrwali są,
    jak na Sferii nie odpowiem, to na domowy dzwonią i na odwrót), odbieram i od
    razu wypalam, nie sprawdzając, kto po drugiej stronie (w sensie, baba, czy
    chłop), "Momencik, oddzwonię do pani". Słyszę po tamtej stronie lekko
    ucieszone "Ddobra" (podwójne "d" dla zaakcentowania nacisku w wypowiedzi) i
    odpadam. Aby nie być kłamcą, oczywiście oddzwoniłem, z pełną świadomością,
    czym się to zakończy. Fuck-Fuck zrzuca od razu na "koguta", Sferia wyraża
    się, że "połączenie nie może być zrealizowane, proszę zadzwonić później". No
    i wuj, to ich problem, abym się dodzwonił :P Wykazałem zamiar, nie
    umożliwili mi zrealizowania go :))
    Numer ten (wpiszcie sobie do czarnych list) to 22 493 45 12, jak się nie
    odbierze, potrafią zadzwonić z końcówki 10, też nieoddzwanialnej (co też
    sprawdziłem).
    Może zamiast mówić, że "nie skorzystam", poinformować dzwoniącego, że
    "oddzwonię do pani/-a". Konsekwentnie, wszyscy.
    Dobrze było by mieć możliwość wpisywania tych numerów na czarną listę już na
    centrali, by nawet nie wiedzieć, że dzwoniły. Któraś z polskich sieci chyba
    już to oferuje...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.