    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Date: Thu, 2 Jan 2014 11:25:57 +0100

    dyskusyjnych:m...@i...localdomain...

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > To będzie raczej tak: jeśli ktoś już ma aparat lub obiektyw(y), to
    > będzie miał problem (nieważne z czym).
    > jśli dopiero zamierza kupować sprzęt, to problem będzie miał,
    > potencjalnie, Nikon.

    W przypadku Canona jakoś to nie zadziałało :-) Sprzedaż Canonów wcale nie
    spadła, ale za to na allegro pojawiło się sporo tanich sigm nie działających
    z nowymi body, a na forach sporo ludzi którzy twierdzili że już więcej nie
    kupią Sigmy.

    > Liczba szkieł nie ma znaczenia, to chyba nie jest konkurencja ilościowa.

    Oczywiście nie chodzi o ilość samą w sobie, ale ilość różnych szkieł
    odpowiadających różnym potrzebom.

    > Wystarczy jedno szkło, którego nie mają T/N/S/C, a które jest komuś
    > potrzebne. Np. taka Sigma 18-35 f/1.8 - ktoś inny robi coś podobnego
    > w rozsądnej cenie?

    Nie robi, ale to jest właśnie nisza, na którą Nikon i Canon machnęli ręką.
    Tam nie siedzą ludzie produkujący co im akurat wyjdzie tylko ludzie którzy
    produkują to co się sprzeda. To co dla Canona czy Nikona jest promilem
    użytkowników dla Sigmy może już być procentem i dlatego Sigmie opłaca się
    ryzykować.

    > Nie trzeba, i nawet nie można skutecznie zastrzec tych rzeczy
    > w np. licencji (tu akurat tego nie ma).

    ??? A jakiż to przepis nakazuje ujawnianie protokołów komunikacyjnych?

    Pozdrawiam
    Ergie