    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Akumulatory dedykowane do aparatu
    Date: Thu, 16 Jun 2011 09:35:53 -0700 (PDT)

    > Pytam, bo moim zamiarem jest nowego zakup aparatu ale ten upatrzony jest
    > z dedykowanym akumulatorem, a ponieważ nie zmieniam często(przez długie
    > lata) sprzętu chciałbym wiedzieć jak to jest w praktyce.
    > Jak długo takie akumulatory wytrzymują(średnio) przy bardzo rzadkim,
    > amatorskim, użytkowaniu sprzętu.
    >
    > --
    w praktyce jest tak, ze po 2 , 3 latach uzywania obserwujesz spadek
    wydajnosci akumulatora , ok 30 % , z czasem rosnie.
    W kazdym razie zauwazalnie aparat robi mniej zdjec .
    warto powoli myslec o zakupie nowego.
    Sa firmy , ktore oferuja akumulatory jako zamieniki. Wsrod tych firma
    jest szereg glownie chinskich oferujacych o 2 razy wiekszej pojemnosci
    - w rzeczywistosci moze i maja wieksza pojemnosc przez miesiac , potem
    nagle zaczyna spadac.
    sa firmy niemiecki , nieco drozsze , ale i tak tansze od oryginalu
    oferujace zamieniki o porownywalnej , moze czasami nieznacznie
    wiekszej pojemnosci - i to mi sie sprawdza.
    Mam sprzet liczacy kikanascie lat i baterioe do niego sa wciaz
    osiagalne.

    Z perspekywy doswiadczenie lepiej mi sie sprawdzaja baterie dedykowane
    od baterii typu AA , jednak wieksze upakowanie energii , wieksza
    wydajnosc przy mniejszej masie i wymiarach. W praktyce nie lam sobie
    tym glowy , wczesniej znudzi Ci sie aparat niz nie dostaniesz baterii
    do niego.