-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <rptenm$sin$1@gioia.aioe.org>
In-Reply-To: <rptenm$sin$1@gioia.aioe.org>
Subject: Re: Akumulatorowe Voodoo
Date: Mon, 30 Nov 2020 14:34:21 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 74
Message-ID: <5fc4f4de$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.101.38
X-Trace: 1606743262 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 510 83.30.101.38:54299
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4019
X-Received-Body-CRC: 3308860283
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:759582
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rptenm$sin$...@g...aioe.org...
>Przyszła zima? no i postanowiłem się zainteresować swoim aku który ma
>już 6 lat. Trochę poczytałem wczoraj różnych, czasem lekko dziwnych
>wiadomości, a to o "robieniu gęstości", Ruskich magicznych Kulonach
>i innych podobnych. Mój pacjent to najprawdopodobniej zwykły mokry
>CA/CA z pierwszego montażu fabrycznego (45 Ah /320 A)
>Wziąłem voltomierz w łapę i po nocy (0 stC ) ma napięcie spoczynkowe
>12,27. Chwile po odpaleniu silnika na zaciskach zmierzyłem 14,7 V
>No i tu mam pytanie do szanownych _doświadczonych_ grupowiczów,
>CZY WARTO wyciągać aku i ładować go w domu zapodając te 16,2 V ???
IMHO - teraz to juz chyba nie warto. Jak mialo sie cos
uszkodzic/zuzyc/zasiarczyc, to sie dawno zasiarczylo, ale te 14.7V
sugeruja, ze powinno byc w miare dobrze.
>z jakimś sensownym ogranicznikiem prądu - Dysponuje tylko zasilaczem
>laboratoryjnym, więc musiałbym to zrobić 2 etapowo i pilnowac etapu 2
>z 16,2V żeby zbytnio nie ugotować pacjenta :)
Poszukaj innych filmow - sa i takie, gdzie podlaczaja tych 16V i prad
samoczynnie spada do 2-3A.
I to przy rozladowanym aku - Ty masz pewnie naladowany, to powinno
pojsc w miare szybko.
>No i nie wiem czy uda się zmierzyć elektrolit bo korków na wierzchu
>nie
>ma może są ukryte pod zaślepką - nie ma dostępu bo broni go moduł
>powieszony na + aku więc bez wybebeszenia z auta nie sprawdzę.
Poszukaj - byc moze sa pod naklejka, wystarczy wyciac kolka w
naklejce.
>No i nawet gdybym go naładował na full z tym napięciem 16,2
>to wsadzę do auta i na ile to starczy 2-3 dni ? skoro z alternatora
>dalej nie dostanie więcej niż zmierzone 14,7V
Cholera wie. Oni tam sie podniecaja ta gestoscia, i jakies podstawy to
ma, bo jak siarczanow nie ma w elektrolicie, to sa w plytach.
Z drugiej strony - IMO, jak forsuja akumulator duzymi pradami, to woda
sie elektrolizuje, i wzrost gestosci moze wynikac z tego powodu, a nie
z regeneracji plyt.
A inne zrodla pisza, ze odsiarczenie plyt jest trudne i niepewne ...
wiec takie jedno ladowanie moze pomoc tyle, co umarlemu kadzidlo.
Kolejne pytanie - czy takie "gotowanie" aku przez pare godzin nie
zaszkodzi mu bardziej niz zostawienie tak jak jest.
A krotsze ladowanie ... da w ogole jakis efekt ?
Tez mnie naszla ochota przetestowac i doladowac ... ale to ciezkie
bydle, nosil nie bede :-)
>W poprzednim aucie akumulator fabryczny Motocrafta, ale większy bo
>65Ah przy tej samej pojemności silnika 1,6 miałem 11 lat.
>W tym czasie RAZ dolewałem do niego wody - nigdy nie ładowałem.
>No ale podobno teraz robią szajs ekologiczny wymagający specjalnej
>troski...
Poprzedni aku wytrzymal mi raptem 4 lata - i to jest troche malo. Cele
zwarlo, ale objawy byly ciekawsze.
Przy czym na codzien jezdze krotkie trasy, ale weekendowe wycieczki
sie zdarzaja.
A auto trzyma mi jakies 13.8V - troche malo.
Moze jak padnie kolejny, to moze kupie taki z korkami i sie
zainteresuje.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.11.20 14:43 J.F.
- 30.11.20 14:57 J.F.
- 30.11.20 14:59 Mateusz Viste
- 30.11.20 15:02 J.F.
- 30.11.20 16:06 Marek
- 30.11.20 16:20 PeJot
- 30.11.20 17:28 J.F.
- 30.11.20 17:32 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=