  • Data: 2011-05-26 18:52:00
    Temat: Re: Akumulatorek NiMH - ile można "władować"?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Politowski" <s...@n...istnieje> napisał w
    > Znalazłem w domu drugi komplet, identycznych GP 2500 i odczytałem
    > parametry - nominalna pojemność ("typowa") to 2450mAh,
    > standardowe
    > ładowanie to 16h 240mA - co daje 3840mAh.
    >
    > Czyli raczej nie powinienem przejmować się wynikiem 3Ah, tylko
    > bardziej tymi po 2,4Ah. Zobaczymy co z nimi zrobi "refresh".

    No - nowe eneloopy ta ladowarka laduje do pojemnosci bliskiej
    nominalnej.
    IMO - te 14-16h to raczej dla urzadzen nieinteligentnych, gdzie
    trzeba troche przeladowac.

    No ale ja laduje przy 500-700mA, to moze wykryc koniec.
    Dodatkowo akumulatorki sie tak starzeja ze im rezystancja
    wewnetrzna rosnie, co tez moze ladowarke oglupic.
    Na przyszlosc radzilbym uwazac na tego jednego.

    J.