  • 21. Data: 2009-08-17 20:01:43
    Temat: Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
    Od: "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Soulsick" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h6cap8$fm0$1@news.task.gda.pl...

    > Jassssne.
    > Zmierz sobie jakim procentem ładuje twój alternator...

    A my mówimy o ładowaniu alternatorem czy prostownikiem?? Pozatym alternator
    daje prąd na aku+na reszte pojazdu więc ciężko to zmierzyć...

    Pozdrawiam Jarek O.

  • 22. Data: 2009-08-17 20:05:42
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek O." napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Soulsick" napisał w wiadomości

    > A my mówimy o ładowaniu alternatorem czy prostownikiem?? Pozatym
    > alternator daje prąd na aku+na reszte pojazdu więc ciężko to
    > zmierzyć...

    Alternator ma moc określoną w watach.
    Jeżeli policzysz ile prądu pobierają pozostałe urządzenia, możesz
    sprawdzić ile prądu zostaje do ładowania akumulatora.

    Dobrze mówię, panie wędkarzu?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 23. Data: 2009-08-18 00:23:40
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Jasio" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Jeżeli policzysz ile prądu pobierają pozostałe urządzenia, możesz sprawdzić
    > ile prądu zostaje do ładowania akumulatora.

    Tak nie do końca... prąd zależy w dużej mierze od obciążenia jak i obrotów
    alternatora. Najprostszy sposób żeby zmierzyć dokładny prąd ładowania zdjąć
    klemę z akumulatora i wpiąć między biegun dodatni akumulatora a klemę
    amperomierz (zakładamy że wszystkie podłączenia urządzeń znajdują się na
    klemie).

    Pzdr
    Piotr

  • 24. Data: 2009-08-18 09:35:51
    Od: "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Jasio" <b...@g...pl> wrote in message

    Tabliczki może umiesz czytać ale nie wiesz, że podają na nich moc
    maksymalną...

    I to jest chyba najlepsze wyjście :-)

    Pozdrawiam Jarek O.

  • 25. Data: 2009-08-18 14:22:24
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com>

    On 17 Sie, 13:44, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:
    > Stalo moto (Honda Hornet 2001r) 3-4 mce bez odpalania (bez alarmu) i
    > padl aku. Naladowalem samochodowym prostownikiem i wszystko smigalo,

    Lepiej nie ładować aku motocyklowego prostownikiem samochodowym,
    bo można przegrzać i pogiąć płyty...

    > pojechalem do kumpla - 2h jazdy, 140 km, z tego godzina z obrotami 6 -
    > 8 tys.

    Jeśli masz dobre ładowanie, to wystarczy w zupełności...

    > Aha - akumulator w miare nowy - wymieniany przed rokiem. Wiec chyba
    > jednak moto samo z siebie nie naladuje padnietego aku w 100%.

    Obawiam się, że cztery m-ce bez ładowania już go załatwiło. Zwłaszcza
    przy niskich temp.

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE :)

  • 26. Data: 2009-08-18 14:35:44
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com>

    On 17 Sie, 13:44, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:
    > Stalo moto (Honda Hornet 2001r) 3-4 mce bez odpalania (bez alarmu) i
    > padl aku. Naladowalem samochodowym prostownikiem i wszystko smigalo,

    I prawdopodobnie do go załatwiło... Jak już musicie ładować aku
    motocyklowe
    prostownikiem samochodowym, dajcie w szereg żarówkę 40-60W (12V)
    Poza tym 4m-ce bez doładowywania to sporo... Zwłaszcza przy niskich
    temperaturach.

    > pojechalem do kumpla - 2h jazdy, 140 km, z tego godzina z obrotami 6 -
    > 8 tys.

    I zdrowemu aku to powinno w zupełności wystarczyć...

    > Aha - akumulator w miare nowy - wymieniany przed rokiem. Wiec chyba
    > jednak moto samo z siebie nie naladuje padnietego aku w 100%.

    Obawiam się, że musisz kupić nowe aku. Albo sprawdź ładowanie.
    Napięcie na zaciskach aku powinno być około 14.1-14.5V bez świateł.

    --
    Pzdr, GM
    Suzuku DR 650 RSE :)

  • 27. Data: 2009-08-18 14:38:45
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com>

    On 17 Sie, 10:15, amos <g...@g...com> wrote:
    > Mam jednak wrazenie, ze przydalaby sie jakas wieksza pojemnosc.
    > Jaka jest roznica w cenie?
    > 6V EXIDE-CENTRA 11Ah - 53 PLN

    Raczej nie dawaj większego, niż orginalny, bo będzie wiecznie
    niedoładowany. Prądnica nie wyrobi. Pojemności i charakterystyki
    aku są dobierane do instalacji elektrycznych. Aku o za małej
    pojemności będzie przeładowany, za duży niedoładowany,

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE

  • 28. Data: 2009-08-18 14:53:45
    Od: falco <m...@w...pl>

    Asdf :) pisze:

    > Napięcie na zaciskach aku powinno być około 14.1-14.5V bez świateł.

    Kolega ma szóstkę, bo to jest Cezeta z epoki. ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 29. Data: 2009-08-18 18:45:05
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com>

    On 18 Sie, 16:53, falco <m...@w...pl> wrote:

    > Kolega ma szóstkę, bo to jest Cezeta z epoki. ;)

    Sorry, racja, zapomniałem....

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE :)

  • 30. Data: 2009-08-18 19:47:31
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Asdf :)" <g...@g...com> wrote:

> [...]
    >aku są dobierane do instalacji elektrycznych. Aku o za małej
    >pojemności będzie przeładowany, za duży niedoładowany,

    A tu juz troche przefantazjowales;)
    Wiekszy dluzej pozyje, najlepiej wlozyc taki duzy jaki sie zmiesci.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10