  • 31. Data: 2009-08-18 19:52:55
    Temat: Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > Wiekszy dluzej pozyje, najlepiej wlozyc taki duzy jaki sie zmiesci.

    bzdura... ;p
    Większy aku, zwłaszcza przy mało wydajnej elektryce, która balansuje
    ledwo na 0 (jazda na światłach 24h/24h, itp) będzie wiecznie
    niedoładowany przez co szybciej się zasiarczy (mówię o kwasiakach) i
    straci swoje właściwości.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 32. Data: 2009-08-19 00:42:45
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >Większy aku, zwłaszcza przy mało wydajnej elektryce, która balansuje
    >ledwo na 0 (jazda na światłach 24h/24h, itp) będzie wiecznie
    >niedoładowany

    Ze zacytuje kolege junakowego: "to jest nieprawda co mowisz";)
    Jesli bedzie niedoladowany to najzupelniej bez zwiazku ze swoja
    wielkoscia.
    Reszty doszukaj w milionowych powtorzeniach tego tematu, bo mnie sie
    po prawdzie juz nie chce rozwijac;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 33. Data: 2009-08-19 06:50:00
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > Ze zacytuje kolege junakowego: "to jest nieprawda co mowisz";)
    ;) A ja nie będę cytował, tylko powiem od siebie, że... nie zgadzam się
    z tą "prawdą", bo to nieprawda jest właśnie... ;)

    > Jesli bedzie niedoladowany to najzupelniej bez zwiazku ze swoja
    > wielkoscia.

    Kolejna bzdura... ;)
    Zapewne wiesz, jak działa elektryka, ale powiem po krótce:

    Prądnica daje aku na wszelkie układy, które potrzebują prąd, nadmiar,
    który jest produkowany gromadzi (ładuje) aku.
    Wiadomo Ci też z pewnością, że im większy aku, tym więcej może
    zgromadzić a co za tym idzie dłużej potrzebuje być ładowany...

    Jeśli bilans prądu jest na granicy zera co przy starych motocyklach,
    które nie były przystosowane do jazdy non-stop na światłach jest
    codziennością a w staruszkach bywa wręcz na minusie, nie ma szans na
    pełne ładowanie aku.

    Na koniec na pewno też wiesz, że aku (kwasiak) jest zabijany
    (zasiarczany) gdy nie jest w pełni doładowany i o tym właśnie mówię... ;)
    Dlatego o ile założenie ciut większego aku od zalecanego dla danej
    instalki nie będzie złe o tyle "dawanie ile wlezie" jest bez celowe.
    Tak duży aku choć na początku dłużej potrzyma, to w efekcie końcowym
    szybciej padnie niż o dobrany "normalnej" pojemności. ;)

    > Reszty doszukaj w milionowych powtorzeniach tego tematu, bo mnie sie
    > po prawdzie juz nie chce rozwijac;)

    I vice wersal... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 34. Data: 2009-08-19 08:51:17
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

> [...]

    > wielkoscia.

    Kolejna bzdura... ;)
    Zapewne wiesz, jak działa elektryka, ale powiem po krótce:

    Prądnica daje moc na wszelkie układy, które potrzebują prąd, nadmiar,
    który jest produkowany gromadzi (ładuje) aku.
    Wiadomo Ci też z pewnością, że im większy aku, tym więcej może
    zgromadzić prądu a co za tym idzie dłużej potrzebuje być ładowany...

[...]

    szybciej padnie niż dobrany o "normalnej" pojemności. ;)

  • 35. Data: 2009-08-19 09:31:53
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > Obawiam się, że musisz kupić nowe aku. Albo sprawdź ładowanie.
    > Napięcie na zaciskach aku powinno być około 14.1-14.5V bez świateł.

    No to chlup - bedzie Yuasa YTX7L-BS, 6Ah, podawany maksymalny prad
    ladowania 1A.

    I czas chyba przekopac szafy w poszukiwaniu ladowarki do
    motocyklowych. Chyba z 6 miesiecy temu jeszcze gdzies widzialem.....

  • 36. Data: 2009-08-19 09:33:09
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >Kolejna bzdura... ;)
    >Zapewne wiesz, jak działa elektryka, ale powiem po krótce:

    Stary, wez i nie siej dezinformacji. To mojej prosby tyle.
    Poczytaj, sprobuj zrozumiec.
    Ja naprawde nie rozumiem, czemu akurat sprawy elektryczne a juz
    akumulatorowe zwlaszcza, stanowia taki problem pojeciowy.
    A to naprawde juz bylo i to wielkokrotnie, wez po prostu znajdz a nie
    bleblaj uparcie, co sie Tobie wydaje.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 37. Data: 2009-08-19 09:35:14
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com>

    On 18 Sie, 21:47, Jacot <j...@m...pl> wrote:

    [ciach: wieksze aku będzie niedoładowane]

    > A tu juz troche przefantazjowales;)
    > Wiekszy dluzej pozyje, najlepiej wlozyc taki duzy jaki sie zmiesci.

    Nie :) Do instalacji elektrycznej dobrany jest akumulator o pewnej
    charakterystyce zmiany oporności wewnętrznej. Optymalny
    akumulator ma określoną oporność wewnętrzną w pełnym naładowniu.
    Akumulator o znacznie większej pojemności ma tę samą oporność
    wewnętrzną przy mniejszym stopniu naładowania. Efekt jest taki,
    że prądnica (albo alternator), będąc dobrana do mniejszego aku
    i "czując" określoną oporność aku "uznaje", że jest on w pełni
    naładowany i przestaje ładować.
    A gdy aku ma znacznie większą pojemność, poziom oporności
    wewn. dla niego przy niedoładowaniu jest taki sam, jak dla
    mniejszego aku przy pełnym naładowaniu.
    Stąd problemy z niedoładowaniem,

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE :)

  • 38. Data: 2009-08-19 09:42:18
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    >falco <m...@w...pl> wrote:

    Moze taki przyklad Przemowi Ci do wyobrazni:
    masz dwie flaszki: nazwijmy to 'precydencka' i pospolita krowe 0,75.
    jak z kazdej upijesz po 50tce to w tej malej zostalo Ci tylko pol
    flaszki a duza ledwie zostala napoczeta;) Co najdziwniejsze, zeby obie
    znowu byly pelne musisz do kazdej dolac po te same 50... niemozliwe a
    jednak.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 39. Data: 2009-08-19 09:42:39
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Asdf :)" <g...@g...com> wrote:

> [...]
    >A gdy aku ma znacznie większą pojemność, poziom oporności
    >wewn. dla niego przy niedoładowaniu jest taki sam, jak dla

    A jednak fantazjujesz:)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 40. Data: 2009-08-19 09:48:23
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Asdf :)" <g...@g...com> wrote:

    >że prądnica (albo alternator), będąc dobrana do mniejszego aku
    >i "czując" określoną oporność aku "uznaje", że jest on w pełni
    >naładowany i przestaje ładować.

    Pradnic nie dobiera sie do akumulatorow ani akumulatorow do pradnic.
    Pradnice dobiera sie pod katem poboru instalacji, akumulator jest w
    niej tylko dodatkiem, w pewnym sensie. Pradnica nie uznaje i nie
    przestaje. To akumulator pobiera lub nie pobiera, w zaleznosci od
    stanu.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10