  • 71. Data: 2017-10-15 23:14:28
    Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Oct 2017 12:17:34 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Akumulator sam się podgrzewa podczas generowania prądu. Reakcje
    > chemiczne wydzielają w nim ciepło.

    Ale masz na myśli 20mA poboru prądu przez alarm i podtrzymanie pamięci w
    radiu?
    Ile z tego będzie ciepła?

  • 72. Data: 2017-10-15 23:17:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Oct 2017 06:49:00 +0200, LinFanQri napisał(a):

    > Warto wydać w sklepie ~30PLN na styropianowy pojemnik dla akumulatora w
    > samochodzie? Zapowiadają zimę stulecia... w największych mrozach w
    > zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić...

    Jak już miał w zeszłym roku problem, to w tym pewnie zdechnie nim przyjdzie
    mróz.

    Zamiast tego pojemnika masz już 10% kasy na nowy akumulator który odpalisz
    przez najbliższe 5 lat nawet przy -40C bez problemu.

  • 73. Data: 2017-10-15 23:32:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się
    > zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie

    W mrozna zime niewele pomoze.
    To nie "grzeje" to tylko izolacja.
    akumulator bedzie chodzil sie dluzej, ale w koncu sie wychlodzi.
    IMO - pomoze na pare godzin.

    O ile w ogole pomoze, bo potem izoluje tez od grzania przez silnik i
    od chlodzenia przy grzaniu wlasnym przez prad.
    Akumulatory sie raczej malo grzeja przy ladowaniu, ale jak sie dobrze
    zaizoluje ...

    J.

  • 74. Data: 2017-10-15 23:32:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Oct 2017 23:32:17 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > od chlodzenia przy grzaniu wlasnym przez prad.
    > Akumulatory sie raczej malo grzeja przy ladowaniu, ale jak sie dobrze

    Z tego co wiem, to fabryczne osłony na akumulatory mają je chronić właśnie
    przed ciepłem od silnika w upalne dni.
    A nie zapobiegać wychłodzeniu, które przez noc i tak nastąpi.

  • 75. Data: 2017-10-16 09:17:01
    Od: p...@g...com

    --Z tego co wiem, to fabryczne osłony na akumulatory mają je chronić właśnie
    przed ciepłem od silnika w upalne dni. A nie zapobiegać wychłodzeniu, które przez noc
    i tak nastąpi.

    cos takiego mialem w Zafirze przy wymianie akumulatora zapomnialem zalozyc I
    jezdzilem 2 lata bez

    https://www.olx.pl/oferta/opel-pokrowiec-oslona-term
    iczna-akumulatora-vectra-signum-astra-zafira-CID5-ID
    dwJow.html

    przed temperatura taka cerata czy platikowa skrzynka raczej slabo chroni

    http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/100-stopni-pod-m
    aska/l5r8b

  • 76. Data: 2017-10-16 09:32:59
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 18:57:42 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Sliczna statystyka. W taki przykładowo w każdym Fordzie zawsze pali się
    > najpierw prawa żarówka (wiem, bo szwagrowi się spaliła).

    W takich wątkach nie znalazłem info zeby sie ktos chwalil ze mu zamiennik tyle co
    oryginał działał.
    A ludzi sie przez te wątki przewinęło sporo. Spiseg?

  • 77. Data: 2017-10-16 09:50:17
    Temat: Re: [OT] Akumulator... w styropianie.
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 17:33:06 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
> [...]
    pokazują ze piesy sie leczą a nie powinny.

    > Wystarczy że dasz linka dla artykułu opublikowanego w dowolnym periodyku
    > weterynaryjnym o wartości naukowej. To ostatnie jest wazne: istnieja
    > czasopisma publikujące dowolne wypociny za pieniądze, ba, istnieją
    > periodyku publikujące za darmo ale zgodnie z ideologią. Wskazane było by
    > coś z listy Filadelfijskiej. Zauważ że to jest przełomowe odkrycie więc
    > jeśli jest prawdziwe to zostalo już tam opublikowane. Oczywiście możliwa
    > jest też wersja schizofreniczna: ONI to blokuja.

    > Najzwyczajniej jak w kazdej religii: nie pomaga ale ludzie wierzą.

    maja jakies tam przełożenie na nasze życie.

    > Innymi słowy przedkładasz naukę opartą o podstawy ścisłe nad wiedze
    > ludową gromadzoną od wieków przy grilu i piwku bazująca na poglądach
    > szwagra. No i słusznie. Ktoś musi być na zboczu krzywej gaussa.

    Nie jestem weterynarzem i nie jestem fanem homeopatii. Ale za to nie lubie kiedy ktos
    sie wypowiada kategorycznie w tematach które nie są dokładnie zbadane.

    Znalazłem ci takiego linka:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5256414
    /

    Nie mam pojęcia czy działanie homeopatii czy placebo jest związane z działaniem "per
    proxy" czy jakkolwiek inaczej niz tylko te pojedyncze atomy. Dla mnie to nieistotne.

    Istotne jest ze jednak badania wykazuja jakies tam dzialanie.

    Do kompletu nalezy dodac ze czesto leki homeopatyczne zapisuja sami lekarze, w tych
    samych bialych kitlach z pieczatkami z nfz.

    I co ciekawe zapisują w drugiej kolejnosci. Najpierw aplikując standardowe
    medykamenty. I o ile terapia standardowa nie przynosi poprawy o tyle homeopatyczna
    czasem pomaga. Oczywiscie jest mozliwe ze standardowa terapia potrzebowala czasu i
    tak naprawde to ona pomogła a nie homeoterapia.

    Tyle ze wniosek jest taki ze takie zastosowanie homeoterapii jest zupełnie
    nieszkodliwe i jest odpowiednikiem przytulenia przez cycata pielegniarke lub
    rzeczywiscie cos tam jednak działa. A to niech juz zbadają naukowcy.

    I dlatego ja czekam na konkluzję. A że historia mnie nauczyła że trzeba być ostrożnym
    w przyjmowaniu prawd, nawet naukowych to jestem ostrozny.

    Jesli dla ciebie to oznacza co innego, trudno...

  • 78. Data: 2017-10-16 11:01:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > poprawy o tyle homeopatyczna czasem pomaga. Oczywiscie jest mozliwe
    > ze standardowa terapia potrzebowala czasu i tak naprawde to ona

    To jeszcze pol biedy ze dopiero w drugiej kolejnosci.
    Ale znam paru przedstawicieli pewnej homeopatycznej firmy wiec... chyba
    sam wiesz jak jest... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 79. Data: 2017-10-16 11:05:36
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.10.2017 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:

    > Do kompletu nalezy dodac ze czesto leki homeopatyczne zapisuja sami lekarze, w tych
    samych bialych kitlach z pieczatkami z nfz.

    Ja tylko nieśmiało przypomnę, że Naczelna Rada Lekarska stanowiskiem
    nr 7/08/V z dnia 4 kwietnia 2008 w sprawie stosowania homeopatii
    i pokrewnych metod przez lekarzy i lekarzy dentystów oraz organizowania
    szkoleń w tych dziedzinach przypominała lekarzom i lekarzom dentystom
    o ciążącym na nich obowiązku kierowania się w postępowaniu zawodowym
    wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej.

    W związku z brakiem wiarygodnych dowodów potwierdzających terapeutyczną
    skuteczność homeopatii i metod pokrewnych Naczelna Rada Lekarska
    wyraziła ocenę, że stosowanie tych metod nie mieści się w kanonie działań
    znajdujących oparcie w aktualnej wiedzy medycznej.

    A temu, że w każdym środowisku trafi się czarna owca nie ma się co dziwić.

    Proponuję poczytać:
    http://farmacja.net/blog/andrzej-gregosiewicz/eviden
    ce-based-medicine-ebm-vs-magic-based-medicine-mbm

    I przepraszam za offtop.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 80. Data: 2017-10-16 14:21:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    owe/defa-warmup-informacje-ogolne/

    > Ale webasto jest znacznie droższe...

    Najtańszym rozwiązaniem Waszych problemów będzie kupno nowego akumulatora
    :-)