  • 61. Data: 2017-10-15 17:33:03
    Temat: Re: [OT] Akumulator... w styropianie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 5:16 PM, s...@g...com wrote:
    > Badaja czy dziala. Bo wychodzi im ze nie wiedzą dlaczego statystyki są jakie są a
    pokazują ze piesy sie leczą a nie powinny.

    Wystarczy że dasz linka dla artykułu opublikowanego w dowolnym periodyku
    weterynaryjnym o wartości naukowej. To ostatnie jest wazne: istnieja
    czasopisma publikujące dowolne wypociny za pieniądze, ba, istnieją
    periodyku publikujące za darmo ale zgodnie z ideologią. Wskazane było by
    coś z listy Filadelfijskiej. Zauważ że to jest przełomowe odkrycie więc
    jeśli jest prawdziwe to zostalo już tam opublikowane. Oczywiście możliwa
    jest też wersja schizofreniczna: ONI to blokuja.

    > I nie wiadomo czy to piesowi pomaga czy właścicielowi pomaga ze piesa je jakies tam
    atomy :)

    Najzwyczajniej jak w kazdej religii: nie pomaga ale ludzie wierzą.

    > -Nie wierzyć byle komu w byle prawdy a tylko w takie które brzmią sensownie i maja
    jakies tam przełożenie na nasze życie.

    Innymi słowy przedkładasz naukę opartą o podstawy ścisłe nad wiedze
    ludową gromadzoną od wieków przy grilu i piwku bazująca na poglądach
    szwagra. No i słusznie. Ktoś musi być na zboczu krzywej gaussa.

  • 62. Data: 2017-10-15 17:34:42
    Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 5:01 PM, Marcin N wrote:
    > Jak to się dzieje, że oryginalne akumulatory wytrzymują dłużej niż
    > markowe ze sklepu?

    Masz jakieś dane statystyczne[1]?

    [1] Dla wyjasnienie: Statystyka to nie przypadek szwagra.

  • 63. Data: 2017-10-15 18:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > są jakie są a pokazują ze piesy sie leczą a nie powinny. I nie
    > wiadomo czy to piesowi pomaga czy właścicielowi pomaga ze piesa je

    No to skoro badaja a juz wiedza ze pomaga to cos z tymi badaniami nie ten
    tegees...
    Ale chetnie poczytam - dasz jakies linki do wiarygodnego zródła?

    > -Nie wierzyć byle komu w byle prawdy a tylko w takie które brzmią
    > sensownie i maja jakies tam przełożenie na nasze życie.

    ok, i co ci wychodzi z tym masłem?
    Albo homeopatia?
    Albo dajmy na to ze szczepionkami na odre na ten przykład...?

    > Ależ czemuż to od razu do takich konluzji dążyć? Podyskutować nie
    > warto?

    Warto, dlatego pytam.
    Na razie przedstawiłes takie wnioskowanie, wiec takie wyciagam wnioski.

> [...]
    > codziennie robi czynnosc A i 5% dłużej czyniąc codzień B to fajnie.
    > Ale nikt nie wybadał czy czyniąc i A i B zyskamy 10%. Czy warto
    > czynić A i B (oraz pewnie cala reszte alfabetu) dla dodatkowych 10
    > lat zycia? To jest pytanie. :)
    >
    > Zawsze chcialem zliczyc co bym musial codziennie spozywać aby dłużej
    > zyć. A nastepnie porównać to do zasad żywienia i mozliwych
    > kombinacji aby sie przekonać czy my mamy szanse tego króliczka
    > dogonić czy jednak wyjdzie jak w tej piosence Piersi: A mówili mi
    > przyjaciele Nie mieszaj ogórków z dżemem
    > Musztardy z kisielem i śliwek z likierem

    No i jakie wnioski?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 64. Data: 2017-10-15 18:23:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-15 o 16:13, Marcin N pisze:

    > Po co budzić światłami, jak można rozrusznikiem. Od razu obudzą się też
    > inne elementy silnika.

    Akumulator ze spadkiem temperatury traci pojemność.
    Jak jest na granicy zakręcenia to możesz nie odpalić.
    Starzy praktycy radzili "rozbudzić" akumulator pobierając niewielki
    prąd do żarówek zanim zaczniesz pobierać go dużo do rozrusznika.
    Podobno działało.
    Dzisiaj "budzenie" załatwiają autoalarmy i piloty do drzwi.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2017-10-15 18:29:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Masz jakieś dane statystyczne[1]?
    >
    > [1] Dla wyjasnienie: Statystyka to nie przypadek szwagra.

    Nie mam. Ale czy sugerujesz, że jest inaczej?

    --
    MN

  • 66. Data: 2017-10-15 18:36:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 6:29 PM, Marcin N wrote:
    > Nie mam. Ale czy sugerujesz, że jest inaczej?

    Nie. Skoro nie mam danych statystycznych to jakiekolwiek twierdzenia w
    tej kwestii są idityzmem.

  • 67. Data: 2017-10-15 18:50:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2017 o 18:29 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Nie mam. Ale czy sugerujesz, że jest inaczej?

    Oryginalny u mnie wytrzymał 3 lata. Zamiennik (bosh) działał już 3 lata i
    dawał nadzieje na kolejny bezawaryjny sezon (auto miesiąc temu sprzedałem).

    TG

  • 68. Data: 2017-10-15 18:57:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 6:50 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Oryginalny u mnie wytrzymał 3 lata. Zamiennik (bosh) działał już 3 lata
    > i dawał nadzieje na kolejny bezawaryjny sezon (auto miesiąc temu
    > sprzedałem).

    Sliczna statystyka. W taki przykładowo w każdym Fordzie zawsze pali się
    najpierw prawa żarówka (wiem, bo szwagrowi się spaliła).

  • 69. Data: 2017-10-15 19:59:53
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "LinFanQri" wrote in message

    > Mam benzyniaka. Ale miejsca na akumulator sporo także domniemam, że
    > nadwozie również robili na diesla.

    Tyle, że większy akumulator, to zwykle dłuższy akumulator, a żeby włożyć aku
    w styropianie potrzebujesz więcej miejsca w 3 wymiarach...

    --
    Axel

  • 70. Data: 2017-10-15 22:39:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 18:23, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Podobno działało.
    > Dzisiaj "budzenie" załatwiają autoalarmy i piloty do drzwi.

    Nie wiem czy działało, bo nie testowałem,
    ale zalecenia takie były. Może nawet w instrukcji samochodów.
    Ja w zasadzie mam taki odruch, że jak jest siarczyście zimno,
    to uruchamiam na dzień dobry radio - mimo, że pilot i oświetlenie
    wnętrza już "budzi".
    I dopiero wtedy próbuję rozrusznikiem