eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!mVlgSybReZ4DlV0Ch0Ho6Q.use
    r.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: Desoft <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Date: Mon, 15 Feb 2021 19:54:02 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 39
    Message-ID: <s0eg08$pie$1@gioia.aioe.org>
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
    <60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: mVlgSybReZ4DlV0Ch0Ho6Q.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761855
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-02-15 o 01:24, - pisze:

    > Tak, racja. Tyle ze to to ja juz wiem. Brakuej mi tego nieszczesnego info o
    napieciu.
    > A napiecie jest mi potrzebne aby w relatywnie latwy sposob stwierdzic ze dany aku
    juz jest do wymiany albo ze jeszzce pojezdzi ale starczy sie jakis czas z nim
    pocertolic i do nastepnej jesieni sie nada.
    > Tyle i az tyle.

    To co chcesz wiedzieć jest niemierzalne.
    Policzmy:
    Lato: jakiś tam samochód potrzebujący 100A przy ropzruchu. Trzeba kręcić
    aż 5 sekund czyli 500As = 0,14Ah
    Możesz ten wynik zawyżyć 10 razy, ale i tak jest to energia którą ma
    ogniwo R6 - paluszek. Dokładnie pakiet 10 paluszków.
    Oczywiście one w zwarciu nie dadzą 100A dlatego w akumulatorze główny
    parametr to prąd rozruchu.
    Zima: pojemność spada hmmm... 100razy 45Ah /100 =0,45Ah jeszcze powinien
    zakręcić.
    Pytanie tylko jaką ten akumulator ma rezystancję wewnętrzną >>
    maksymalny prąd.
    I żeby jeszcze napięcie miało wpływ :) Naładowany akumulator ma wyższe
    napięcie od nienaładowanego (nieduża różnica - ale jest) co przekłada
    się na gęstość elektrolitu (nie napięcie, ale stopień naładowania)
    A elektrolit o małej gęstości zamarza w relatywnie wyższej temperaturze)
    A zamarznięty akumulator nie daje prądu.

    A najważniejsze to sprawny silnik.

    > BTW. Ten stary aku jak obmierzylem mu gestosc jeszcze w lato to wiekszosc cel miala
    znosna gestosc na poziomie 1,260
    > Ale byly dwie co mialy okolice 1,210. Mierzone po nadaldowaniu i odstaniu paru
    godzin.
    > I tylko fakt ze mial te 11.7V w lato po naldaowaniu i odstaniu byl dla niego
    dziwny. No i do -20 jeszcze jako tako sie sprawowal.

    Za googlem: Gdy gęstość elektrolitu z powodu wyładowania baterii spada
    do 1,20 kg/l, zamarznie on przy -26°C. Elektrolit o gęstości odpowiednio
    1,15 kg/l i 1,10 kg/l zamarza przy -15 i -9°C.


    --
    Desoft


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: