eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator - pojemnosc › Re: Akumulator - pojemnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
    pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <581f99a1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <nvphd5$6df$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <nvphd5$6df$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
    Date: Mon, 7 Nov 2016 11:10:02 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 37
    Message-ID: <582052fa$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.156.241
    X-Trace: 1478513402 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 83.27.156.241:61053
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2773
    X-Received-Body-CRC: 1175948716
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592010
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nvphd5$6df$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
    >> Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i
    >> prad
    >> podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie
    >> ladowal. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna
    >> zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i
    >> potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii
    >> pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci a pozniej podczas
    >> jazdy
    >> tyle samo energii mu oddac z alternatora.
    >Też tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah
    >(jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż
    >prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować
    >dopiero powyżej ok 2000 obrotów.

    A nie powinien. Wiekszy akumulator:
    a) prawdopodobnie latwiej odpali syrene, wiec zuzyje mniej ladunku,
    b) ma szanse przyjac wiekszy prad i szybciej sie podladowac,
    c) owszem, prawdopodobnie bedzie mial wieksze samorozladowanie do
    uzupelnienia ... ale to beda jakies miliampery.
    Moga byc istotne tylko w jakims granicznym przypadku - ze akurat
    tych kilku mA w bilansie brakuje.
    A tak normalnie, to przy pierwszej dluzszej jezdzie sie naladuje
    do pelna, a przy krotkich ... wiekszy aku na dluzej starczy :-)

    >Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory
    >w wersjach z większym aku.

    Hm, musialbym sprawdzic, ale cos mi sie wydaje, ze moga miec wiekszy.
    Z tym, ze moze to byc niezalezne od pojemnosci - wieksze aku maja
    modele z wiekszym silnikiem, a przy okazji sa lepiej wyposazone i stad
    wiekszy alternator.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: