  • 31. Data: 2010-12-30 11:58:50
    Temat: Re: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast o?ciennych kupię
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    > Mój akumulator ma już 7,5 roku i jednak ma się całkiem nieźle. Myślałem że
    > nawalił, ale w tym wieku blisko dwa tygodnie na mrozie w nieodpalanym
    > samochodzie zrobiły swoje. Wystarczyło podładować i kręci jak głupi. Te
    > akumulatory są montowane w markach koreańskich- w moim przypadku w
    > hyundai'u, z przeglądu netu wiem ze były też montowane w daewoo.

    Potwierdzam jako współwłaściciel tikacza rocznik 1998 z (prawdopodobnie)
    fabrycznie jeszcze wstawionym delkorem. Tylko mój jest czarny, z żółtą
    naklejką. ;) Radio ukradli, centralny czasami wariuje, szyby podnoszą się
    pół godziny, ale rozrusznik przy -20 działa. Podejrzewam że prędzej mi się
    ta papierowa karoseria do końca rozpadnie, niż akumulator wysiądzie. ;)

    --
    pzdr, Eli

  • 32. Data: 2010-12-30 12:05:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-29 18:53, J.F. pisze:

    > I dopiero tu sie pojawiaja niuanse:
    > -wiekszy akumulator prawdopodobnie (nie musi - moze byc odwrotnie)
    > bedzie mial wiekszy prad samorozladowania - te strate tez trzeba
    > uzupelnic. Ale to jakies miliampery sa, przypadek graniczny, chyba
    > tylko w maluchu moze miec miejsce.

    Jeśli dużo stoi i mało jeździ, to może mieć znaczenie dla bilansu - nie zdąży
    podładować tego ubytku w krótkiej jedzie.
    I to by tłumaczyło owe legendy z czasów jeżdżenia maluchem i paliwa na kartki... ;)

    > -wiekszy aku prawdopodobnie zapali silnik latwiej, bedzie mniejsza
    > strata do odrobienia,

    Chyba pomijalne poza ekstremalnymi warunkami (mróz)

  • 33. Data: 2010-12-30 12:10:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 12:05:18 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    >Jeśli dużo stoi i mało jeździ, to może mieć znaczenie dla bilansu - nie zdąży
    >podładować tego ubytku w krótkiej jedzie.
    >I to by tłumaczyło owe legendy z czasów jeżdżenia maluchem i paliwa na kartki... ;)

    Tylko ze trafienie akurat w taki styl jazdy to chyba gorzej niz w
    totolotku. Raczej po prostu duzy i maly akumulator beda rozladowane.

    Tylko ze wtedy krajowy przemysl robil jeden akumulator do malucha, a
    wiekszy sie zwyczajnie nie miescil, wiec skad te doswiadczenie w
    narodzie :-)

    >Chyba pomijalne poza ekstremalnymi warunkami (mróz)

    Maluch az tak latwo nie zapalal.

    J.

  • 34. Data: 2010-12-30 12:19:59
    Temat: Re: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast ościennych kupię
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > no właśnie nie za bardzo. Szukam delkora lub pumy w okolicy mego miejsca
    zamieszkania...

    No a ja miałem do niedawna fiamm-a z '98 i działał doskonale do końca (wymieniony
    tylko "z rozsądku", bo kręcił super, ale pojemność już była b. mała)
    Ale czy to znaczy, że mam kupić następny aku tej firmy?
    A bo to wiadomo ile dzisiejsze fiammy czy delkry mają wiele wspólnego
    z tymi sprzed ponad dekady? Stawiam, że tyle ile całe samochody...

  • 35. Data: 2010-12-30 13:56:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Bez przesady - żarówki nie były objęte programem 3x3.

    W okresie gwarancyjnym w "mojej" firmowej nubirze wszystko było wymieniane
    za friko. Potrafiłem śmignąć 15 tyś w dwa-trzy tygodnie i po takim okresie
    takie małe drążki w zawieszeniu zwane przez serwis "ołówkami" były do
    wymiany, czasem po dwóch miesiącach silentblok - wszystko było robione za
    darmo i za podzespoły też nie płaciłem

  • 36. Data: 2010-12-30 14:28:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jackare,

> [...]
    > takie małe drążki w zawieszeniu zwane przez serwis "ołówkami" były do
    > wymiany, czasem po dwóch miesiącach silentblok - wszystko było robione za

    Ależ wiem. I nadal twierdzę, że żarówki nie były objęte gwarancją. Tak
    samo jak plastiki i gumki. I tak, wiem - wycieraczki były wymieniane w
    ramach bezpłatnej obsługi w czasie przeglądu gwarancyjnego. Ale
    gwarancji na gumki nie miały.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2010-12-30 15:03:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 14:28:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >samo jak plastiki i gumki. I tak, wiem - wycieraczki były wymieniane w
    >ramach bezpłatnej obsługi w czasie przeglądu gwarancyjnego. Ale

    gwarancja to na wiele elementow byla ograniczona/rozsadna.

    Klocki hamulcowe - wymieniane planowo bezplatnie, bodajze co 30kkm.
    Ale jak zuzyles przed terminem - placisz.
    Jesli sie jednak np odkleila okladzina - gwarancja obejmuje.
    Przyspieszone zuzycie tez byc moze obejmowala, o ile producent uznalby
    swoja wine. Jakies tam normatywne zuzycie rozne czesci mialy.

    J.

  • 38. Data: 2010-12-30 15:28:05
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tylko ze wtedy krajowy przemysl robil jeden akumulator do malucha, a
    > wiekszy sie zwyczajnie nie miescil, wiec skad te doswiadczenie w
    > narodzie :-)

    Akurat krajowy przemysł równolegle produkował w tych samych obudowach 34Ah
    przeznaczone do 126P i 45Ah do 125P.
    Ten większy wytrzymywał w maluchu dwukrotnie dłużej niż oryginał - sprawdzone
    na moich fiatkach i wśród znajomych.
    Najtrudniej było kupić - najpierw miesiąc w kolejkach z "listami społecznymi"
    a potem przekonanie sprzedawcy, by nie gadał głupot w stylu "przecież będzie
    niedoładowany..." i sprzedał ten większy.

  • 39. Data: 2010-12-30 17:01:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-30 15:28, Wmak pisze:

    > Najtrudniej było kupić - najpierw miesiąc w kolejkach z "listami społecznymi"
    > a potem przekonanie sprzedawcy, by nie gadał głupot w stylu "przecież będzie
    > niedoładowany..." i sprzedał ten większy.

    Ech to były czasy, z jednej strony ile udręk ale z drugiej to zadowolenie,
    gdy coś się udało "zdobyć" ;) Młodsi to tylko w wersji komiczno-barejowej znają...

  • 40. Data: 2011-01-02 23:58:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Tylko ze wtedy krajowy przemysl robil jeden akumulator do malucha, a
    > wiekszy sie zwyczajnie nie miescil, wiec skad te doswiadczenie w
    > narodzie :-)

    Ja sam woziłem w latach 1989-1991 w maluchu akumulator 120Ah bo innego
    zwyczajnie nie miałem a kupić się za bardzo wtedy nie dało. I potwierdzam że
    ten akumulator się w okresie zimowym podczas jeżdżenia na światłach
    rozładowywał i trzeba go było zewnętrznie regularnie doładowywać.
    Akumulator zajmował calusieńki bagażnik.
    --
    Jackare