-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "mastodont" <m...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.regionalne.gorny-slask
Subject: Re: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub
miast o?ciennych kupię
Date: Wed, 29 Dec 2010 19:08:25 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 50
Message-ID: <ifftf1$ag2$1@news.onet.pl>
References: <ifb48l$112$1@node1.news.atman.pl> <ifb6ea$dar$2@inews.gazeta.pl>
<1...@p...pl> <ifb7a4$2jm$1@node1.news.atman.pl>
<5...@p...pl>
<2...@4...com>
<ifdo86$m7$1@node1.news.atman.pl> <ifdtou$n1s$1@mx1.internetia.pl>
<ifehsq$2jr$1@news.onet.pl> <ifflva$i8c$1@news.onet.pl>
<l...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 77.252.70.133
X-Trace: news.onet.pl 1293646113 10754 77.252.70.133 (29 Dec 2010 18:08:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Dec 2010 18:08:33 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Antivirus: avast! (VPS 101228-1, 2010-12-28), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2338479
pl.regionalne.gorny-slask:140267
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:l9rmh6poij0a54vs1j1d3v42jngic2r70f@4ax.com...
> On Wed, 29 Dec 2010 17:00:35 +0100, mastodont wrote:
>> Faktycznie, napisałem bzdury. Wziąłem ołówek i policzyłem. Przy
>> współczesnych alternatorach o wydajności 70-90A "zapotrzebowanie" na
>> prawidłowe ładowanie aku o większej pojemności jest bułką z masłem. No,
>> chyba że po prostu tzw. "bilans" zapotrzebowania na energię w autku jest
>> ujemny )więcej potrzeba przy włączonych wszystkich urządzeniach niż
>> może dać alternator) co oczywiście przy dzisiejszych autach
>> praktycznie jest niemożliwe. (wykluczając awarie, zwarcia itp.)
>> Przyznaję, że pozostał w mej świadomości mit z czasów maluchów i
>> kanciaków. Zdarza się. Mea culpa
> To nawet w maluchach nie byla prawda.
> Normalnie w aucie akumulator jest naladowany, troche sie rozladowuje
> przy rozruchu, potem pradnica go laduje.
> Jak bilans jest dodatni, to sie akumulator doladowuje do pelna, jak
> ujemny, to rozladowuje. I na razie razie pojemnosc akumulatora sie
> nigdzie nie pojawia.
> Chocby mial 200Ah, to mozna go naladowac pradem np 1A.
> Potrwa dluzej .. ale skoro byl naladowany, to wystarczy tylko
> uzupelnic to co pobral rozrusznik. A pobral tyle samo co z malego.
> A duzy i maly akumulator laduje sie w samochodzie tak samo - regulator
> ustala napiecie na tych ~14V, a akumulator bierze ile lubi. Maluch
> moze byc wyjatkiem - jak sie okaze ze wydajnosci pradnicy brakuje, i
> napiecie spadnie aby bilans sie zgodzil.
> I dopiero tu sie pojawiaja niuanse:
> -wiekszy akumulator prawdopodobnie (nie musi - moze byc odwrotnie)
> bedzie mial wiekszy prad samorozladowania - te strate tez trzeba
> uzupelnic. Ale to jakies miliampery sa, przypadek graniczny, chyba
> tylko w maluchu moze miec miejsce.
> -wiekszy aku prawdopodobnie zapali silnik latwiej, bedzie mniejsza
> strata do odrobienia,
> -wiekszy aku prawdopodobnie bedzie sie ladowal wiekszym pradem (jak
> juz wydajnosci altka starczy i napiecie osiagnie te ~14V, co w maluchu
> moze nie miec miejsca) i szybciej sie naladuje do pelna,
> -jesli jednak bilans bedzie ujemny to wiekszy aku na dluzej starczy.
> Maly sie rozladuje do zera, a duzy do polowy. I co lepsze ?
> A wtedy moze sie juz zima skonczy i sie naladuje :-)
> czyli przypadki gdy wiekszy aku moze zaszkodzic to stolarz na palcach
> jednej reki moze policzyc.
> J.
Pisząc o kaszlaku miałem na myśli permanentne pobieranie na wolnych obrotach
mimo wszystko prądu z akumulatora (wersje z prądnicą). Ale mniejsza z
wiekszą.....Pomyłka przeze mnie uznana i posypałem głowę popiołem.
--
mastodont
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.10 19:29 J.F.
- 29.12.10 22:23 Jackare
- 29.12.10 23:40 J.F.
- 30.12.10 00:38 Jackare
- 30.12.10 01:15 RoMan Mandziejewicz
- 30.12.10 01:29 J.F.
- 30.12.10 11:02 RoMan Mandziejewicz
- 30.12.10 11:26 J.F.
- 30.12.10 11:58 Eli
- 30.12.10 12:05 Jakub Witkowski
- 30.12.10 12:10 J.F.
- 30.12.10 12:19 Jakub Witkowski
- 30.12.10 13:56 Jackare
- 30.12.10 14:28 RoMan Mandziejewicz
- 30.12.10 15:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security