eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast ościennych kupięRe: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast o?ciennych kupię
  • Data: 2010-12-29 18:53:11
    Temat: Re: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast o?ciennych kupię
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 29 Dec 2010 17:00:35 +0100, mastodont wrote:
    >Faktycznie, napisałem bzdury. Wziąłem ołówek i policzyłem. Przy
    >współczesnych alternatorach o wydajności 70-90A "zapotrzebowanie" na
    >prawidłowe ładowanie aku o większej pojemności jest bułką z masłem. No,
    >chyba że po prostu tzw. "bilans" zapotrzebowania na energię w autku jest
    >ujemny )więcej potrzeba przy włączonych wszystkich urządzeniach niż może dać
    >alternator) co oczywiście przy dzisiejszych autach praktycznie jest
    >niemożliwe. (wykluczając awarie, zwarcia itp.) Przyznaję, że pozostał w mej
    >świadomości mit z czasów maluchów i kanciaków. Zdarza się.
    >Mea culpa

    To nawet w maluchach nie byla prawda.

    Normalnie w aucie akumulator jest naladowany, troche sie rozladowuje
    przy rozruchu, potem pradnica go laduje.

    Jak bilans jest dodatni, to sie akumulator doladowuje do pelna, jak
    ujemny, to rozladowuje. I na razie razie pojemnosc akumulatora sie
    nigdzie nie pojawia.
    Chocby mial 200Ah, to mozna go naladowac pradem np 1A.
    Potrwa dluzej .. ale skoro byl naladowany, to wystarczy tylko
    uzupelnic to co pobral rozrusznik. A pobral tyle samo co z malego.

    A duzy i maly akumulator laduje sie w samochodzie tak samo - regulator
    ustala napiecie na tych ~14V, a akumulator bierze ile lubi. Maluch
    moze byc wyjatkiem - jak sie okaze ze wydajnosci pradnicy brakuje, i
    napiecie spadnie aby bilans sie zgodzil.

    I dopiero tu sie pojawiaja niuanse:
    -wiekszy akumulator prawdopodobnie (nie musi - moze byc odwrotnie)
    bedzie mial wiekszy prad samorozladowania - te strate tez trzeba
    uzupelnic. Ale to jakies miliampery sa, przypadek graniczny, chyba
    tylko w maluchu moze miec miejsce.

    -wiekszy aku prawdopodobnie zapali silnik latwiej, bedzie mniejsza
    strata do odrobienia,

    -wiekszy aku prawdopodobnie bedzie sie ladowal wiekszym pradem (jak
    juz wydajnosci altka starczy i napiecie osiagnie te ~14V, co w maluchu
    moze nie miec miejsca) i szybciej sie naladuje do pelna,

    -jesli jednak bilans bedzie ujemny to wiekszy aku na dluzej starczy.
    Maly sie rozladuje do zera, a duzy do polowy. I co lepsze ?
    A wtedy moze sie juz zima skonczy i sie naladuje :-)

    czyli przypadki gdy wiekszy aku moze zaszkodzic to stolarz na palcach
    jednej reki moze policzyc.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: