  • Data: 2018-03-05 17:14:22
    Temat: Re: Akumulator
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak
    > najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje.

    na postawie tego co pokazuje ci wskaźnik naładowania (podczas ładowania)
    widzisz mniej więcej jaką ma rezystancję akumulator i jak dobrze się
    ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonę pustego akumulatora i
    po długim czasie dopiero pojawi się kreseczka 1 z 4 to możesz przyjąć,
    że masz bardzo dobry aku. Jak szybko ci wskakują kreseczki i długo męczy
    się na trzeciej to wskazuje na raczej słabszej kondycji aku. Tak mniej
    więcej zaobserwowałem u siebie

    > Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale
    > jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie.

    Zwykły nie kontroluje ci napięcia - dopóki pusty to napięcie siada z
    powoidu dużego prądu. Jak kończy ładowanie i prąd jest mały to napięcie
    szczytowe jest za duże i zamęcza akumulator (m.in. gazuje go).

    Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie
    spróbowałem) pilnują prądu i napięcia i wyłączą się, gdy akumulator
    będzie naładowany. Także włączą się, gdy napięcie na akumulatorze
    siądzie na skutek samorozładowania albo zużycia przez odbiorniki.