  • Data: 2018-03-07 09:41:09
    Temat: Re: Akumulator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..
    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    >To coś niebałdzo z tymi paroma minutami. Im więcej zapaleń tym
    >większa
    >strata.

    No ale tak jest. Po szybkim zapaleniu tych pare minut wystarcza aby
    napiecie uroslo, a ja ciagle jade dalej.
    Owszem, jak w pol drogi stane w sklepie, to moze nie starczyc ... ale
    tez drugi rozruch powinien byc latwiejszy.

    Chyba ze te 14V nie oznacza, ze aku uzupelnil ladunek.
    Tylko IMO - jakby sie rozladowal bardziej, to i wiekszy prad powinien
    brac i nie powinieniem tych 14V zobaczyc.

    Wczoraj jeszcze inaczej - po ~40 km spadlo do 13.7.
    I nie wiem - cos sie psuje, cos wlaczylo, spadek na gniezdzie
    zapalniczki spowodowany podlaczonymi ladowarkami, czy te nowe
    samochody tak maja i obnizaja napiecie jak uznaja, ze aku naladowany.

    >Może alternator żre prąd czasami na postoju.

    Wszystko mozliwe

    >Nowożytne auta po przekręceniu kluczyka dają około 3A na wzbudzenie
    >przez kilkanaście sekund. Potem wyłącza się ten prąd i alternator ma
    >się sam zasilać.

    Imo to cecha juz bardzo starych alternatorow - tak dziala uklad
    wzbudzenia z osobnym prostownikiem.
    I nie ma tu "kilkunastu sekund" tylko raczej ulamek.

    Nowoczesne moga miec bardziej zaawansowane sterowanie
    wzbudzeniem/napieciem, zeby np szybko uzupelnic strate po rozruchu.

    J.