-
51. Data: 2021-09-10 20:50:54
Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 2021-09-10 o 09:31, J.F pisze:
> Albo taki
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Albatross
>
> Prawie 3h lotu ... moca 20W ?
>
> "W spokojnym powietrzu moc potrzebna do zapewnienia mu lotu wynosiła
> około 0,25 konia mechanicznego[1], lecz najlżejsza turbulencja
> wymagała gwałtownego jej wzrostu"
Gdzieś czytałem że ów pilot został wybrany spośród innych kolarzy bo
dysponował wysoką mocą chwilową, konieczną do startu.
Poza tym,
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Albatross#/me
dia/Plik:Gossamer_Albatross_II_cabin.jpg
po co mu kask ? :)
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
-
52. Data: 2021-09-10 20:55:53
Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
Od: ptoki <s...@g...com>
piątek, 10 września 2021 o 10:44:30 UTC-5 4...@g...com napisał(a):
> piątek, 10 września 2021 o 16:25:04 UTC+2 J.F napisał(a):
> > On Fri, 10 Sep 2021 15:52:31 +0200, PeJot wrote:
> >
> > > W dniu 2021-09-09 o 18:45, Zenek Kapelinder pisze:
> > > .
> > >> Zes się głupot naczytał. Przeciętny człowiek dysponuje mocą ciągła w granicach
cirka jebalt 20 Watow. Kolarz może dostarczyć w okolicach 150W przez kilka minut a
potem nadaje się do uśpienia. Na dwieście watów przez kilka minut człowiek ma za małe
płuca. Tak wiem jacyś kretyni napisali że jakiś mistrz galaktyki w rowerowaniu 600
watów mocy potrafił dostarczyć. Ale jest w tym tyle prawdy co w płatkach owsianych
czy jakiś tam śniadaniowych że mają bardzo dużo żelaza. Mają mało ale się kiedyś
pomylili i na opakowaniu wydrukowali że mają dużo i już tak zostało. Chociaż kto wie.
Jak pedałował i oddychal czystym tlenem to może i możliwe te 600W. Sprawność
energetyczna mięśni to ze 20%. To żeby dał 600W musiałby na ciepło w nogach wytracic
3kW. Ugotował by komórki bo bez chłodzenia białko by się ścięło.
> > >
> > > No jasne, same cyborgi - amatory:
> > >
> > > https://xouted.com/2017/07/jak-mocny-jest-mocny-amat
or/
> > Tylko ze w tle jest tam ta Kazura,
> >
> > "Z punktu widzenia pobieżnej analizy warto zauważyć, że ze względu na
> > charakter trasy i odcinki bez pedałowania średnia moc uzyskiwana przez
> > zawodników nie jest porażająca, "
> >
> > "Z kolei na trasie Mistrzostw Polski na Kazurze musicie się
> > przygotować do wykonywania powtarzalnych (ponad dwadzieścia razy),
> > kilkunasto-kilkudziesięcio sekundowych wysiłków na poziomie 8,5W/kg i
> > więcej."
> >
> > Czyli woda na Zenka mlyn - wysilki duze, ale krotkie.
> > No chyba, ze jednak popatrzec na te srednia moc - a tam 200-300W.
> >
> > Czy inny przyklad
> > https://xouted.com/2021/05/inpeak-trainer-jak-sie-tr
enuje-z-planem-ukladanym-przez-ai/
> >
> > a tam na wykresie - 200W przez 5h.
> >
> > J.
> A ja pamiętam rowery męskie z dynamem napędzanym od opony.
Tez pamietam. Ale u mnie dzialaly inaczej:
> Po jego załączeniu jak żarówki świeciły był zdecydowany wzrost oporów.
Potwierdzam.
> ale jak żarówki były przepalone to bardziej było słychać że coś pracuje niż czuć
pod nogami opór.
A tu juz nie. Jak przepalona to zazwyczaj te dynama byly tak kiepskie ze opor robily
(czesto sie slizgaly zamiast krecic)
> 5W miały te stare dynama.
Tamte dynama byly okrutnie kiepskie.
> Połączenie człowieka z rowerem pod względem energetycznym jest najlepsze jeśli
idzie o urządzenia napędzane siła mięśni. Między innymi dlatego że jest to tak
sprawny układ odchudzanie przez jeżdżenie na rowerze nie ma sensu. Chodzenie jest
chyba 6 razy mniej sprawne od jezdzenia na rowerze. Czyli 1 kilometr z buta to 6
kilometrów na rowerze. Ludzie wierzą w bogów różnych, płaska ziemię i chgw w co
jeszcze. To kto im zabroni wierzyć że człowiek może przez 5 godzin robić za silnik co
ma 200W. Gdzieś w tym temacie czytałem że ciężko podładować telefon prądnica na
pedały. A tutaj nagle 20 razy więcej ktoś daje i nic sobie z tego nie robi.
Ale dynama w piascie sa calkiem fajne. I maja duzo mniejsze opory.
Ostatnio badalem temat rowerow solarnych i w komplecie widzialem ze szacowane jest
100W aby jechac 20km/h rowerem standardowym.
200W to juz chyba tylko 28km/h.
A rowerowcy zawodowi moze i maja 1500W przez jakis czas. Ale to elita. jakies promile
spoleczenstwa. Ich miesnie tez nie sa takie jak zwyklego kowalskiego. Ale tematu az
tak gleboko nie badalem.
-
53. Data: 2021-09-10 21:28:00
Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 10 Sep 2021 11:55:53 -0700 (PDT), ptoki wrote:
> piątek, 10 września 2021 o 10:44:30 UTC-5 4...@g...com napisał(a):
>> piątek, 10 września 2021 o 16:25:04 UTC+2 J.F napisał(a):
>>> On Fri, 10 Sep 2021 15:52:31 +0200, PeJot wrote:
>>> [...]
> Ostatnio badalem temat rowerow solarnych i w komplecie widzialem ze szacowane jest
100W aby jechac 20km/h rowerem standardowym.
> 200W to juz chyba tylko 28km/h.
>
> A rowerowcy zawodowi moze i maja 1500W przez jakis czas. Ale to elita. jakies
promile spoleczenstwa. Ich miesnie tez nie sa takie jak zwyklego kowalskiego. Ale
tematu az tak gleboko nie badalem.
Raczej krotki.
Tu 700W
https://www.youtube.com/watch?v=S4O5voOCqAQ
Ale to zawodowy kolarz torowy, szosowy daje mniej, ale przez wiele
godzin.
J.
-
54. Data: 2021-09-10 22:54:57
Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
piątek, 10 września 2021 o 21:28:03 UTC+2 J.F napisał(a):
> On Fri, 10 Sep 2021 11:55:53 -0700 (PDT), ptoki wrote:
> > piątek, 10 września 2021 o 10:44:30 UTC-5 4...@g...com napisał(a):
> >> piątek, 10 września 2021 o 16:25:04 UTC+2 J.F napisał(a):
> >>> On Fri, 10 Sep 2021 15:52:31 +0200, PeJot wrote:
> >>> [...]
> > Ostatnio badalem temat rowerow solarnych i w komplecie widzialem ze szacowane
jest 100W aby jechac 20km/h rowerem standardowym.
> > 200W to juz chyba tylko 28km/h.
> >
> > A rowerowcy zawodowi moze i maja 1500W przez jakis czas. Ale to elita. jakies
promile spoleczenstwa. Ich miesnie tez nie sa takie jak zwyklego kowalskiego. Ale
tematu az tak gleboko nie badalem.
> Raczej krotki.
>
> Tu 700W
> https://www.youtube.com/watch?v=S4O5voOCqAQ
>
> Ale to zawodowy kolarz torowy, szosowy daje mniej, ale przez wiele
> godzin.
>
> J.
Czaiszo że to takie same bzdury jak to że małym fiatem ciągnął przyczepę 22 tony z
prędkością 90km/h. Energia w człowieku pochodzi ze spalania. To podstawowy sposób w
jaki człowiek wytwarza energię. W każdej żywejwej komórce kiedy organizm żyje jest
piecyk katalityczny w którym wytwarzane jest ciepło. Paliwo można w komórkach
zgromadzic na zapas. Ale utleniacza na dlugo nie można. Na trochę można i potem ma
się po dużym wysiłku zakwasy. Mechanizm powstawania zakwasów jest dobrze opisany w
necie. Znajdziesz sobie. Żeby samemu się poruszać potrzebna jest praca mięśni. Jak
wykończą się możliwości spalania w komórkach to mięsień przestaje pracować. Tak samo
jak samochód w którym skończyło się paliwo. Człowiek zużywa ok 20% tlenu jaki wdycha.
To można policzyć ile z tego może wytworzyć energii. Przy spalaniu różnych substancji
opartych na węglu można w uproszczeniu przyjąć że na 1 kilogram węgla potrzeba z 15
kilogramów powietrza w którym jest ~ 20% tlenu. Żeby w długim czasie utrzymać wysoką
moc człowieka trzeba dostarczyć dużo utleniacza a nie ma jak tego zrobić. Gdzieś
czytałem że żeby poprawić o kilka % wydolność sportowcy jaka w wysokie góry trenować.
Po pewnym niezbyt długim czasie mają we krwi więcej hemoglobiny, ona odpowiada za
transport tlenu. Jak mają dużo hemoglobiny to spuszczają im krew do butelek i przed
zawodami robią transfuzję, wymieniają krew która mają na tą z większą zawartością
hemoglobiny. Na te kilowaty co o nich piszą w różnych miejscach nie ma w człowieku
ani paliwa ani utleniacza.
-
55. Data: 2021-10-11 23:26:54
Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> Nie wiem jak w ciezarowce, ale osobowa benzynka - niech bedzie nawet
> 500A przez 2s , to jest ~0.3Ah.
> Maly diesel to potrzebuje najpierw ~40A przez powiedzmy 15s na grzanie
> swiec, czyli 600As, potem powiedzmy ze troche wiecej krecenia mrozna
> zimą, 5s, i nam wychodzi niecala 1Ah.
Taka obserwacja. Mam motocyklowy akumulator 10 Ah, w którym zostało może 6
Ah. Odpalałem nim benzynową osobówkę i odpaliła bez zająknięcia. Odpalałem
nim busa turbodiesla i się nie udało.
Teraz mam jumpstarter i osobówkę też odpala, a busa... okaże się, jak bus
nie odpali :)
> Dojezdzilem kiedys akumulator do 4Ah.
> No ale to byl ~50Ah nominalnie.
>
> I swietnie zapalal, tylko swiatel nie moglem zostawic na postoju :-)
Ja chyba wykończyłem mój w motorze (nie ten wspomniany wyżej) panelem
słonecznym z ograniczeniem na diodzie Zenera -- na tyle, że nawet po
jeździe nie chce zapalić (z jakiegoś powodu trudniej jest mu zakręcić
rozgrzanym silnikiem, zimnym robi może jeden obrót i zdycha). Mam
wrażenie, że się przeładowywał w lecie i wysechł. Jak go wymienię (teraz
nie jeżdżę, to nie mam motywacji do wymiany) to pomierzę, ile mu realnie
pojemności zostało (i R wewn.), ale zanim wymienię, to chcę zmienić
regulator ładowania z panelu (myślałem o LM317).
--
Wpada zajączek do sklepu i mówi poproszę pól kilo szynki.
Sprzedawca zważył, zapakował i dal zajączkowi.
Zajączek na to wyjmuje pistolet i strzela "pif, paf"
Sprzedawca poda zabity a zajączek na to " TO ZA PROSIACZKA!!!!!"
-
56. Data: 2021-10-12 12:54:10
Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-10-11 o 23:26, Arnold Ziffel pisze:
> J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>> Nie wiem jak w ciezarowce, ale osobowa benzynka - niech bedzie nawet
>> 500A przez 2s , to jest ~0.3Ah.
>> Maly diesel to potrzebuje najpierw ~40A przez powiedzmy 15s na grzanie
>> swiec, czyli 600As, potem powiedzmy ze troche wiecej krecenia mrozna
>> zimą, 5s, i nam wychodzi niecala 1Ah.
>
> Taka obserwacja. Mam motocyklowy akumulator 10 Ah, w którym zostało może 6
> Ah. Odpalałem nim benzynową osobówkę i odpaliła bez zająknięcia. Odpalałem
> nim busa turbodiesla i się nie udało.
>
> Teraz mam jumpstarter i osobówkę też odpala, a busa... okaże się, jak bus
> nie odpali :)
>
>> Dojezdzilem kiedys akumulator do 4Ah.
>> No ale to byl ~50Ah nominalnie.
>>
>> I swietnie zapalal, tylko swiatel nie moglem zostawic na postoju :-)
>
> Ja chyba wykończyłem mój w motorze (nie ten wspomniany wyżej) panelem
> słonecznym z ograniczeniem na diodzie Zenera -- na tyle, że nawet po
> jeździe nie chce zapalić (z jakiegoś powodu trudniej jest mu zakręcić
> rozgrzanym silnikiem, zimnym robi może jeden obrót i zdycha). Mam
> wrażenie, że się przeładowywał w lecie i wysechł.
Może ma pod pokrywką korki? to wtedy można uzupełnić wodą demineralizowaną.
Zauważyłem że tzw bezobsługowe są tylko z nazwy, tracą wodę i trzeba
uzupełniać mimo prawidłowego napięcia w instalacji.
--
Janusz