  • Data: 2021-12-01 19:12:38
    Temat: Re: Aktywny split sygnału RGB
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/12/2021 11:13, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, to jak w ogóle dawało się z niej korzystać w 1990-tych?
    > Podłączonej do kineskopowego telewizora?

    Nie miałem wtedy monitora multisync, były drogie. Miałem Unitrę WZT,
    zielony :) Ale dało radę korzystać, pamiętaj że alternatywą był gówniany
    pecet z kartą CGA, zwyczajowo 3x droższy.

    Jesli pytasz czy ogólnie - powiedzmy, że pisałem wielowątkowe aplikacje
    z GUI w C++ na 2MB pamięci RAM i jedynym luksusem był dysk twardy. WIec
    dało radę też robić poważniesze rzeczy i wtedy doskwierał mi brak trybu
    bez interlace.

    Pod koniec używania Amigi trafiłem na używany, w kiepskim stanie,
    monitor VGA czarno biały (!), który po podłączeniu znacząco podnosił
    wygode programowania.

    W tym samym czasie miałem problem jak podpiąć kartę VGA do mojego
    minitora PAL i dało radę, używając kilku sztuczek, wyświetlić obraz o
    sensownej czytelności.

    > I może jeszcze ustalmy, co oznacza "PAL i "VGA".
    > Rozdzielczość, odchylanie, oba, coś jeszcze?

    Nic więcej.

    Amiga podpięta pod monitor VGA i przełączona w taki tryb, wyświetli
    poprawny obraz na współczesnym monitorze.

    Problemem jest wyświetlanie PAL, który jest domyślnym trybem dla
    startującego systemu oraz dużej ilości programów użytkowych i gier.