  • 81. Data: 2017-02-06 12:06:14
    Temat: Re: Akcja Strzalka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 09:21, p...@g...com pisze:

    > no bez jaj jezdzisz w obrebie jednej wioski czy jak ? moze macie jakis lokalny
    problem z organizacja ruchu ? zglaszaliscie juz te bzdety ? jakis artykul w lokalnych
    mediach ? to tez moze pobudzic urzednikow do myslenia :-)

    Ale tak nie jest w obrębie jednej wioski, a na przykład na sporej części
    skrzyżowań w Warszawie, która za chwilę będzie jednym z większych miast
    kontynentu. Co więcej uważam, że powinną być albo tak, albo tak, więc
    jeśli w całym mieście jest podobnie to tylko (swego rodzaju) plus.

    Faktycznie z zielonymi strzałkami porobił się burdel. W wielu miejscach
    strzałka kolizyjna jest de facto bezkolizyjna, strzałki bezkolizyjne
    wcale nie są takie bezkolizyjne, bo pozwalają podjechać o długośc
    samochodu (bo stoi tam często bardzo słabo widoczny następny
    sygnalizator). W innych miejscach znów robi się prawoskręty z odzielną
    sygnalizacją, jak jest skrzyżowanie z dużym potokiem na skręcie bądź w
    kształcie "t", to wogóle często dochodzi do paradoksalnej sytuacji, że
    zielone światło znaczy "łażą piesi" a zielona strzałka "wal śmiało".
    Niby wszystko zgodnie z przepisami, ale nadrzędnym celem sygnalizacji
    jest czytelność a nie zgodność z rozporządzeniem.

    Shrek

  • 82. Data: 2017-02-06 12:15:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 11:02, p...@g...com pisze:
    > --A przejscie ... prawde mowiac nie mam nic przeciwko, zeby rowerzysta
    > przejezdzal na pasach, pod warunkiem ze sie dopisze "z predkoscia
    > pieszego" i moze jeszcze "ustepujac pierwszenstwa pojazdom", albo
    > "zatrzymujac sie przed wjazdem na przejscie" :-)
    >
    > rewelacja ... ludzie czy wy czasami jezdzicie za granice ? w Niemczech rowerzysci
    popychaja rownolegle i jakos 99% spoleczenstwa ogarnia ze trzeba zwolnic i sprawdzic
    czy jakis akurat nie przelatuje przez przejscie ... o masowym rozjezdzaniu
    niemieckich rowerzystow (przez polskich kierowcow w Niemczech) tez nie slychac wiec
    stawiam teze ze sciemniacie :-)

    Też sie zastanawiam jak to jest, że za komuny się dalo, a teraz nadeszła
    wolność i trzeba wszystkiego zakazać, bo się pozabijają. Dochodzę do
    wniosku, ze władze traktują obywateli jak idiotów a oni od tego
    idiocieją i żadają coraz to nowych restrykcji (najlepiej dla "wroga").
    Nie wiem czy jesteśmy tacy głupi, czy po prostu zachodzi zjawisko
    modlitwy polaka, żeby dosrać pieszym, rowerzystom czy kierowcom, w
    zależności od tego kim akutat nie jesteśmy.

    Na plus zauważam, że wszelkie dżihady drogowe zachodzą głównie w
    przestrzeni wirtualnej i legislacyjnej, a na codzień poruszając się
    naprawdę prawie wszystkim środkami lokomocji od piechotronu przez rower,
    motocykl i samochód tej wojny nie widzę. Widzę natomiast wzajemną
    uprzejmość i paradoksalnie w w Warszawie uznawanej za stolice buraczyzmu
    drogowego jest chyba najlepiej.

    Nie rozumiem więc czemu na drodze potrafimy się zachować, a potem
    siadamy przed klawiaturą i piszemy głupoty, co więcej domagamyu się,
    żeby te głupoty poprzepisywać do dziennika ustaw.

    Co do policji to niech się zajmą wyprzedzającymi na psach, bo strach na
    dwupasmówce kogokolwiek wpuścić.

    Shrek

  • 83. Data: 2017-02-06 12:18:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 11:44, Robert Wańkowski pisze:

    > Skoro są takie sytuacje jak tutaj
    > http://2.bp.blogspot.com/-_920HwYTYFU/UG8C5E7QNXI/AA
    AAAAAAB_Y/8_L7zSy2oQg/s1600/trasa222.jpg

    > i na pasie na wprost stoi bus/autobus to jadąc nawet 30 km/h pieszego
    > rozjedziemy.

    No to nie ma wyjścia i nadziei - trzeba zdelegalizować ruch kołowy, bo
    sytuacja gdzie nie masz widoczności może się zdażyć zawsze. Mądrzy
    ludzie na tą okolicznośc zwalniają nawet jak nie skręcają bo po lewej
    stoi autobus do lewoskrętu a ty jedziesz prawym prosto.

    Shrek

  • 84. Data: 2017-02-06 12:21:11
    Temat: Re: Akcja Strzalka. zatrzymać się.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 6 Feb 2017 02:21:09 +0100, w <o78j2l$lcm$4@news.mixmin.net>, "Geneko"
    <b...@l...pl> napisał(-a):

    > To twoja logika.
    > Inżynierowie ruchu i ustawodawca uznał, ze w tym miejscu
    > ustąpienie pierwszeństwa to za mało, jeszcze należy się zatrzymać,
    > bo tak będzie bezpieczniej.

    A ty nie masz mózgu, że za ciebie muszą myśleć inni?

  • 85. Data: 2017-02-06 12:26:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 6 Feb 2017 09:09:54 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Podobnie kiedyś ścieki płynęły rynsztokiem, teraz jest kanalizacja i zakaz
    > wylewania ścieków. Jednemu się to podoba, drugiemu nie i chętnie by szambo
    > wylewał pod płotem konia -- ale pewnie koń by się pieklił że "jakto tak!

    Porażająca logika. Na dodatek są kraje, gdzie prawoskręt można wykonywać na
    czerwonym. I raczej bardziej rozwinięte od Polski.

  • 86. Data: 2017-02-06 12:39:48
    Od: p...@g...com

    --Akurat w Niemczech jakiegos duzego szacunku dla pieszego nie
    zauwazylem.

    nie chcialbym sugerowac ze jestes niewidomy ale z jakiego regionu/okresu te
    obserwacje ?

    --Moze dlatego, ze to piesi maja szacunek dla samochodu

    ha ha ha ale mnie rozbawiles, wygooglaj sobie co to jest Smombie

    --Rowerzysta nie daje tego komfortu i w tym czasie moze przejechac wiele pasow.

    ba teraz nawet poczciwa babina moze miec elektryka i depnac 25 km/h pod gorke wiec
    czuj sie ostrzezony :-)

    P.

  • 87. Data: 2017-02-06 12:46:09
    Od: p...@g...com

    --Ale tak nie jest w obrębie jednej wioski, a na przykład na sporej części skrzyżowań
    w Warszawie, która za chwilę będzie jednym z większych miast kontynentu.

    ba najwiekszym - w drugiej 10-tce :-)

    --Faktycznie z zielonymi strzałkami porobił się burdel.

    to zrobcie z tym porzadek bo to obciach ze w tak duzym miescie taki burdel macie :-)

    P.

  • 88. Data: 2017-02-06 12:55:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 12:46, p...@g...com pisze:
    > --Ale tak nie jest w obrębie jednej wioski, a na przykład na sporej części
    skrzyżowań w Warszawie, która za chwilę będzie jednym z większych miast kontynentu.

    > ba najwiekszym - w drugiej 10-tce :-)

    Dramatyzujesz - naczelnik mówi, że będzie, to będzie. Docelowo dostęp do
    morza i stocznia w dzielnicy radomskiej:)

    > --Faktycznie z zielonymi strzałkami porobił się burdel.
    >
    > to zrobcie z tym porzadek bo to obciach ze w tak duzym miescie taki burdel macie
    :-)

    No trochę tak. Na dzieńdobry odwłołali Galasa. Teraz będzie robił burdel
    w komunikacji miejskiej;)

    Shrek

  • 89. Data: 2017-02-06 13:06:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 06 Feb 2017 12:26:14 +0100, r...@k...pl

    > Porażająca logika.
    > Na dodatek są kraje, gdzie prawoskręt można wykonywać na
    > czerwonym. I raczej bardziej rozwinięte od Polski.

    No to właśnie dlatego -- podobnie jak w innych krajach można przechodzić na
    czerwonym. Tylko do tego to trzeba mieć metlanie gotowe społeczeństwo, a
    nie oszołomów co niedawno się wyrwali z kagańca i muszą się wyszaleć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2017-02-06 13:11:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Feb 2017 11:00:48 +0000 (UTC), Budzik

    > Ja tam uwazam, ze najlepsze jest myslenie za kierownicą.
    > A bezmyslny stop jest tak samo dobry jak red flag...

    Też jestem tego zdania. Mając jednak swoje doświadczenie drogowe stwierdzam
    jednoznacznie, że większość niestety nie myśli... I masz odpowiedź dlaczego
    nakazują się zatrzymywać.

    > OK, czy w takim razie ten przepis sprawił ze piesi
    > na prawoskretach sa duzo bardziej bezpieczni?

    Nie wiem, nie prowadzę statystyk. Z pewnością ew. ludzie mają szansę być
    zauważeni przez bezmyślnych którzy się zatrzymają, niż przez bezmyślnych
    którzy się nie zatrzymają -- co myślą że zielona strzałka to to samo co
    zielone światło.

    > I co ze skrzyzowaniami, gdzie za skretem nie ma przejscia?

    Że jak? :P

    > Mocno naciągane :)

    Że szkodliwe rzeczy były kiedyś normalne, a teraz się je ogranicza?

    --
    Pozdor
    Myjk