  • 91. Data: 2017-02-06 13:22:41
    Temat: Re: Akcja Strzalka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 13:11, Myjk pisze:

    > Też jestem tego zdania. Mając jednak swoje doświadczenie drogowe stwierdzam
    > jednoznacznie, że większość niestety nie myśli...

    Poważnie. Bo ja odnoszę wrażenie, że przytłaczająca większość jeździ
    kulturalnie i z głową. Z tego co pamiętam z jednego miasta jesteśmy.
    Więc skąd pomysł, że co najmniej 51% kierowców zostawia mózg na zewnątrz
    samochodu. Przejedź się 30 minut po mieście i policz idiotów - jeden,
    dwóch? A ile samochodow w tym czasie miałeś w zasięgu wzroku. Kilka
    tysięcy? Być może kilkanaście.

    > Nie wiem, nie prowadzę statystyk. Z pewnością ew. ludzie mają szansę być
    > zauważeni przez bezmyślnych którzy się zatrzymają

    Bezmyślni i tak się nie zatrzymują czy trzeba czy nie. To co proponujesz
    to wariacja na temat "skoro sporo rowerzystów nie ma wymaganego
    oświetlenia, to każmy im jeżdzić przynajmniej w kamizelkach
    odblaskowych" efekt będzie taki, że będą jeździć bez oświetlenia i
    kamizelek;)

    Shrek

  • 92. Data: 2017-02-06 13:23:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 6 Feb 2017 13:06:56 +0100, w <1dsq8v56nzax$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Mon, 06 Feb 2017 12:26:14 +0100, r...@k...pl

    > No to właśnie dlatego -- podobnie jak w innych krajach można przechodzić na
    > czerwonym. Tylko do tego to trzeba mieć metlanie gotowe społeczeństwo, a
    > nie oszołomów co niedawno się wyrwali z kagańca i muszą się wyszaleć.

    To analigicznie powinno się zmniejszyć prędkość na autostradach, a nie
    podwyższać.

  • 93. Data: 2017-02-06 13:24:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 13:06, Myjk pisze:

    > No to właśnie dlatego -- podobnie jak w innych krajach można przechodzić na
    > czerwonym. Tylko do tego to trzeba mieć metlanie gotowe społeczeństwo, a
    > nie oszołomów co niedawno się wyrwali z kagańca i muszą się wyszaleć.

    To "niedawno" to już ćwierć wieku. Więc już czas.

    Shrek

  • 94. Data: 2017-02-06 13:38:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 13:23, r...@k...pl pisze:

    > To analigicznie powinno się zmniejszyć prędkość na autostradach, a nie
    > podwyższać.

    Decyzja o prędkości na autostradach była bez większego sensu, bo de
    facto i tak nic nie zmieniała. Ludziki jeżdzą tak samo jak i przed -
    część 120 część 140, część ile się da. Najlepszy dowód, że przepisem nie
    wszystko da się zmienić.

    Swoją drogą to z głupich przepisów zostało jeszcze 50/60 w nocy. Bez
    sensu - jak już musi być 50, to niech będzie - na chucka komplikować
    rzeczy proste?

    Shrek

  • 95. Data: 2017-02-06 13:43:46
    Temat: Re: Akcja Strzalka. zatrzymać się.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Feb 2017 07:00:50 +0000 (UTC), Budzik

    > Naciaganie faktów...

    No przecież dla widzimisię, jak i dla, co tu sporo osób stwierdza,
    "strzyżenia baranów" tego nie wprowadzili. Przestaną się sypać mandaty za
    takie wykroczenie, pomyśli się o rezygnacji... Podobnie uważam, że jeśli
    ludzie przestaną przekraczać notorycznie prędkość, to znaczy że już trocchę
    męntalnie dorośli i ograniczenia zostaną podniesione. W druga stronę to nie
    zadziała, bo kredytów to już i tak mamy sporo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2017-02-06 14:01:43
    Temat: Re: Akcja Strzalka. dureń wpuszcza.
    Od: "Geneko" <b...@l...pl>

    > Co do policji to niech się zajmą wyprzedzającymi na psach, bo strach na
    > dwupasmówce kogokolwiek wpuścić.
    >
    > Shrek

    Zanim wpuścisz pieszego to najpierw sprawdź ile samochodów
    jedzie za tobą. Bo czesto jest tak , że jakiś dureń wpuszcza pieszego,
    który tam by nie czekał dłużej jak jedną minutę.
    Przy tym zatrzymuje kilka samochodów.

  • 97. Data: 2017-02-06 14:02:34
    Temat: Re: Akcja Strzalka. czerwone = STOP ?
    Od: "Geneko" <b...@l...pl>

    Mon, 6 Feb 2017 09:09:54 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Porażająca logika. Na dodatek są kraje, gdzie prawoskręt można wykonywać
    > na
    > czerwonym. I raczej bardziej rozwinięte od Polski.

    Ja uważam, że mogłoby być tak, że czerwone powinno znaczyć
    to samo co znak STOP.
    Mogę sobie tak uważać. Wątpię zeby Parlament coś takiego uchwalił,
    bo społeczeństwo przecietnie jest za głupie na to.

  • 98. Data: 2017-02-06 14:03:51
    Temat: Re: Akcja Strzalka. Ruszyć Du ę.
    Od: "Geneko" <b...@l...pl>

    > A niestety do niedawan akcja "bezpieczny rowerzysta" w Warszawie polegała
    > na mandatowaniu rowerzystów na chodniku o szerowkości 15 metrów wzdłuż
    > Wisłostrady i tłumaczeniu im, że prawdziwe bezpieczeństwo czyha na nich na
    > jezdni gdzie srednia była 80@50. I tu mojej zgody na myślenie :przepisy są
    > od tego, żeby je przestrzegać" nie ma, a policję która się tak tłumaczy
    > uważam za organizację antyspołeczną.

    Jezeli tam były warunki do ruchu pieszych i rowerzystów razem
    to trzeba było ruszyć Du ę i wnioskować/dopilnować wprowadzenie
    odpowiedniego oznakowania
    dopuszczające jednoczesny ruch pieszych i rowerzystów, albo
    uchwalić odpowiednie prawo, np. ze na chodniku o szerokości większej
    przykladowo 5 mtr zezwala sie na ruch pieszych i rowerzystów.

    > Nawiasem mówiąc w postsowieckiej Gruzji jednak się dało się zreformować
    > policję tak, żeby służyła obywatelom a nie statystyce dla komendanta. Czy
    > Polacy są kurwa jacyś ułomni, że u nas się nie da? Jakies znacząco
    > mniejsze IQ od Gruzinów mamy - chyba nie. Więc w czym problem?
    >
    > Shrek

    Problem jest w tym, że nikomu nie chce się przygotować ,
    uchwalić odpowiednie prawo. Jezeli w Gruzji to zrobili to wniosek : Gruzini
    mają znacząco wieksze IQ od Polaków.

  • 99. Data: 2017-02-06 14:28:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Akurat w Niemczech jakiegos duzego szacunku dla pieszego nie
    zauwazylem.
    >nie chcialbym sugerowac ze jestes niewidomy ale z jakiego
    >regionu/okresu te obserwacje ?

    Dawniej Berlin, Hamburg, Brema, teraz Drezno, Stuttgart, Norymberga.

    Faktem jest, ze po miastach duzo nie jezdze - jak wylece na
    autostrade, tak 500km mozna przejechac zadnego przejscia nie widzac,
    potem glowna arteria w miescie, gdzie wszedzie swiatla, i na koniec
    dopiero kawalek "zwyklej drogi".

    Ale tez np widze jak Niemcy prowadza - wyprzedzac na przejsciach im
    sie zdarza, widac u nich nie ma za to 10 pkt.

    >--Moze dlatego, ze to piesi maja szacunek dla samochodu
    >ha ha ha ale mnie rozbawiles, wygooglaj sobie co to jest Smombie

    ale:
    -to jest zapatrzenie w telefon, to sie zdarza i u nas.
    -koniecznosc ostrzegania przed takimi mowi wlasnie, ze zwyczaje sa
    odwrotne.

    To pierwszenstwo pieszego od dawna w Niemczech ? Moze kiedys bylo
    odwrotnie, ewentualnie jak u nas/z autobusami - pieszemu nie wolno
    wtargnac pod pojazd i musi poczekac na krawezniku.

    >--Rowerzysta nie daje tego komfortu i w tym czasie moze przejechac
    >wiele pasow.
    >ba teraz nawet poczciwa babina moze miec elektryka i depnac 25 km/h
    >pod gorke wiec czuj sie ostrzezony :-)

    No, jak wyskoczy zza skarpy i przejedzie przez zebre, to moze byc
    problem.

    J.

  • 100. Data: 2017-02-06 14:48:11
    Temat: Re: Akcja Strzalka. Zmienić prawo.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-06 o 09:50, re pisze:

    > Użytkownik "Adam"

    > Jakiś czas temu obowiązywał przepis, iż przed wyprzedzaniem należy
    > ostrzec wyprzedzanego sygnałem dźwiękowym.
    > Czy widział ktoś więcej, niż jeden przypadek rocznie respektowania tego
    > przepisu?
    > ---
    > Kiedy ?

    Tak na szybko:

    Rozporządzenie z 1.10.1962 Dz.U. 1962 nr 61 poz. 295:
    §23 pkt. 4 jest obowiązek skutecznego ostrzeżenia poza obszarem zabudowanym

    Ustawa z 1.02.1983 Dz.U. 1983 nr 6 poz. 35:
    art. 20 - brak ostrzegania.

    > Jest aktualnie taki przepis, że we mgle należy sygnalizować klaksonem
    > wyprzedzanie. No i oczywiście nie spotkałem się by ktoś tak robił. A to
    > nie jest opcja tylko obowiązek.

    Istotnie:

    Dz.U. 2017 poz. 128
    Art. 30 pkt. 1. 1) b