  • 101. Data: 2017-02-06 14:53:07
    Temat: Re: Akcja Strzalka
    Od: p...@g...com

    -- Ale tez np widze jak Niemcy prowadza - wyprzedzac na przejsciach im sie zdarza,
    widac u nich nie ma za to 10 pkt.

    Sie überholten am Fußgängerüberweg ein Fahrzeug. 1 80.-

    hint:
    w 2014r byla reforma systemu punktowego i PJ znika przy 8 punktach

    https://www.adac.de/_mmm/pdf/Das%20neue%20Punktsyste
    m_ab%2001.05.2014_195679.pdf

    --to jest zapatrzenie w telefon, to sie zdarza i u nas.

    ale u nas nie ma przepisu ze pieszy zblizajacy sie do przejscia ma pierwszenstwo

    --koniecznosc ostrzegania przed takimi mowi wlasnie, ze zwyczaje sa
    odwrotne.

    nonsens wynika to z tego masz pelno zombie ktorym musisz ustapic pierwszenstwa

    --To pierwszenstwo pieszego od dawna w Niemczech ?

    jakies 20 lat to lekko :-)

    --Moze kiedys bylo odwrotnie, ewentualnie jak u nas/z autobusami - pieszemu nie
    wolno wtargnac pod pojazd i musi poczekac na krawezniku.

    moze przed wojna ? ale takich co te czasy pamietaja to Alzheimer juz dreczy :-)

    --No, jak wyskoczy zza skarpy i przejedzie przez zebre, to moze byc
    problem.

    mam takie dziwne wrazenie ze juz wykorzystales limit szczescia (przy takiej
    znajomosci przepisow) wiec czuj sie ostrzezony :-)

    P.

  • 102. Data: 2017-02-06 14:59:44
    Temat: Re: Akcja Strzalka. To nie to samo.
    Od: z <...@...pl>

    > Doprecyzuję. Strzałka i wymagany przed nią STOP.

    I pieszemu to będzie wielka różnica jeśli kierujący złamie STOP czy
    złamie USTĄP?
    Im durniejszy, nieżyciowy przepis tym mniej poszanowania dla wszystkich
    przepisów.

  • 103. Data: 2017-02-06 15:03:39
    Temat: Re: Akcja Strzalka. zatrzymać się.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-02-06 o 02:21, Geneko pisze:
    > Inżynierowie ruchu i ustawodawca uznał, ze w tym miejscu
    > ustąpienie pierwszeństwa to za mało, jeszcze należy się zatrzymać,
    > bo tak będzie bezpieczniej.

    Dlaczego nie uznał żeby tam postawić PRAWDZIWY STOP skoro USTĄP to za
    mało i nie zadziała? Jeśli tak dba o bezpieczeństwo. :-)

  • 104. Data: 2017-02-06 15:12:50
    Temat: Re: Akcja Strzalka. Ruszyć Du ę.
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 14:04:02 UTC+1 użytkownik Geneko napisał:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli tam były warunki do ruchu pieszych i rowerzystów razem
    > to trzeba było ruszyć Du ę i wnioskować/dopilnować wprowadzenie
    > odpowiedniego oznakowania
    > dopuszczające jednoczesny ruch pieszych i rowerzystów, albo
    > uchwalić odpowiednie prawo, np. ze na chodniku o szerokości większej
    > przykladowo 5 mtr zezwala sie na ruch pieszych i rowerzystów.

    Widzisz, mimo ze lubie rowerzystów to jednak spora ich część jeżdzi po prostu szybko.

    I tych to bym na chodniku nie chciał.
    Wogóle infrastruktura nie jest planowana dla 3 grup ruchu. Ledwo mamy jako takie
    rozgraniczenie pieszych i samochodów gdzie albo piesi ciagle chodzą przez droge
    właczając sygnalizację i powodując korki (pare przelotówek przez wawe) albo samochody
    jeżdzą po małych uliczkach powodując problem z spokojnym przejsciu przez drogę albo
    ktos buduje osiedle po jednej stronie dwupasmówki a szkołę/przychodnię po drugiej...

    A teraz ktoś sobie dołozył za punkt honoru dobudowanie w tym ścieżek rowerowych. I
    teraz te ścieżki raz prowadzą za przystankiem autobusowym a raz przed. Czasem są
    prowadzone od strony jezdni a raz od strony pola.
    Albo prowadzą "pod prąd" kończąc się elegancko wyprofilowanym wjazdem na dwupasmówke
    pod prąd...

    Dokładając do tego przepis ze i po chodniku można zrobi sie metlik taki ze w sumie
    chyba lepiej aby wogóle przepisów nie wprowadzać :)

  • 105. Data: 2017-02-06 15:14:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >hint:
    >w 2014r byla reforma systemu punktowego i PJ znika przy 8 punktach

    Wydaje mi sie, ze juz wczesniej bylo tych 8pkt.

    Ale najgorsze - u nich te pkt nie znikaja po roku, trzeba miec caly
    rok czy nawet dwa bezpunktowe.

> [...]

    odwrotne.

    >nonsens wynika to z tego masz pelno zombie ktorym musisz ustapic

    Gdyby bylo ustepowanie pierwszenstwa wszystkim pieszym, to by nie bylo
    istotne czy chodza z telefonem, czy bez.
    Widac cos ten telefon zmienil.

    >--To pierwszenstwo pieszego od dawna w Niemczech ?
    >jakies 20 lat to lekko :-)

    Tak mi sie wydawalo, ale tego nie widac, to nie jest to co w Angli.

> [...]
    >pieszemu nie wolno wtargnac pod pojazd i musi poczekac na krawezniku.
    >moze przed wojna ? ale takich co te czasy pamietaja to Alzheimer juz

    Albo niedawno, albo ich dobrze w przedszkolu ucza - zatzymaj sie,
    popatrz w lewo, prawo, lewo, i przechodz.

> [...]

    >mam takie dziwne wrazenie ze juz wykorzystales limit szczescia (przy
    >takiej znajomosci przepisow) wiec czuj sie ostrzezony :-)

    Cudow nie ma - nie zatrzymam sie w miejscu, musi mi pieszy/rowerzysta
    dac czas na zatrzymanie.
    Pieszy w miare powolny, babcia na rowerze moze wyjechac zza kiosku.

    No chyba, ze traktowac jak kazde inne skrzyzowanie z droga z
    pierwszenstwem ... nie, u nas nie ma takiego zwyczaju :-)

    J.

  • 106. Data: 2017-02-06 15:54:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-06 o 11:52, Myjk pisze:

    > Czemu mam przestać, skoro spaliny w elektrowniach są redukowane
    > i filtrowane a do tego w ch*j wysoko wypuszczane? Mnie spalanie węgla nie
    > przeszkadza, wazne tylko by było robione z głową. Pobonie jak samochody i
    > palacze mi nie przeszkadzają, oby tylko mnie nie to truło i nie
    > śmierdziało.

    Szybko zmieniasz zdanie.
    Przeczytaj swój tekst który tutaj byleś łaskawy wyciąć.
    Wynika z niego że przeszkadzają ci jednak palacze papierosów
    jak i spalanie węgla czy drewna.

    Pozdrawiam

  • 111. Data: 2017-02-06 16:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > No to właśnie dlatego -- podobnie jak w innych krajach można
    > przechodzić na czerwonym. Tylko do tego to trzeba mieć metlanie gotowe
    > społeczeństwo, a nie oszołomów co niedawno się wyrwali z kagańca i
    > muszą się wyszaleć.

    To moze własnie tego trzeba ich uczyc.
    A czego ucza ich obecne przepisy? Czegoś dokładnie odwrotnego!
    Bezmyslnosci. Zielone: isc, czerwone: stac.
    Ja ide jak jest bezpiecznie a nie jak mam zielone.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 107. Data: 2017-02-06 16:00:47
    Temat: Re: Akcja Strzalka. lubią czekać.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Lepsza strzałka ze STOPem niż brak strzałki. Proste.

    Lepsza jazda po dziurawej drodze niz brak drogi. Wniosek - nie remontujmy
    dróg!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 109. Data: 2017-02-06 16:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Miroo b...@b...brak.i.juz ...

    > Chodzi o to, że wg grupy zielona strzałka jest utrudnieniem, a de-facto
    > jest ona ułatwieniem. Można jechać zamiast stać na czerwonym.

    Patrząc na to w ten sposób, dobrze ze nie mamy samych czerwonych... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 110. Data: 2017-02-06 16:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > No przecież dla widzimisię, jak i dla, co tu sporo osób stwierdza,
    > "strzyżenia baranów" tego nie wprowadzili. Przestaną się sypać mandaty
    > za takie wykroczenie, pomyśli się o rezygnacji...

    hmm, wiekszy odealista odem nie?

    > Podobnie uważam, że
    > jeśli ludzie przestaną przekraczać notorycznie prędkość, to znaczy że
    > już trocchę męntalnie dorośli i ograniczenia zostaną podniesione. W
    > druga stronę to nie zadziała, bo kredytów to już i tak mamy sporo.

    Nie wiem jakich kredytów ale musze cie zmartwić - nie bedzie tak jak
    piszesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki