  • 31. Data: 2010-07-11 11:35:54
    Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:pq2j36t49aljbm9d7eqas8p4s4hrmqrrg5@4ax.com...

    > Moze stoja za tym jakies wzgledy techniczne, a moze tylko taka
    > stragetia marketingowa. Marketingu ich uczyc nie mozemy, bo zarabiaja
    > wiecej od nas :-)

    Moim zdaniem w tym przypadku to (zlosliwa) marketingowa, bo nie mozna dac za 180kzl
    auta o komforcie prawie takiem jak flagowy S.
    Kazdy producent tak robi zeby jego wlasne produkty nie spychaly jeden drugiego.

  • 32. Data: 2010-07-11 11:45:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 11 Jul 2010 01:26:51 GMT, to wrote:
> [...]

    Moze sie okazac ze plyta z duza iloscia ram obsluguje juz tylko proce
    z rodziny "mocnych", a plyta pod mocne proce wymaga dwoch modulow
    pamieci w najnowszej wersji, a te moduly dostepne juz tylko 1G minimum
    ..

    >Chyba jak sobie kupisz części na Allegro. Ew. tylko w niektórych
    >(tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużą matrycą i
    >wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
    >obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
    >Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
    >potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
    >nie było łatwo.

    troche dlatego ze laptop, troche dlatego ze duza firma.
    Laptopa nie poskladasz tak z klockow jak blaszaka, a duze firmy tez
    unikaja skladania i robia gotowe "modele".
    Do tego doszlo ze jak chcialem kupic toshibe z windows XP
    professional, to sie okazalo ze musze w ogole na co innego patrzec,
    bo "windows jest u nas preinstalowany, professional jest dostepny na
    laptopy klasy business, a pan by chcial laptopa klasy domowej".
    A tam tylko XP Home do wyboru.

    J.

  • 33. Data: 2010-07-11 11:57:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010 11:31:23 +0200, A r t i e wrote:

    >No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjną że E250CGI +
    airmatic...

    Watpie czy maja tam jakas linie produkcyjna na "E250CGI".
    Raczej w ogole na "E", i wstawiaja to co trzeba.

    Oczywiscie nie mozna klientowi pozwolic na zbyt wiele, bo pozniej
    zajoba na produkcji mozna dostac - choc najwyrazniej sobie z tym
    dobrze radza, widac komputery juz to opanowaly.
    Mysle ze z tym Airmatic'iem nie bylo by problemow .. ale coz - widac
    marketing nie przewiduje, i dodatkowo nie bierze pod uwage niuansow
    polskiego rynku, bo i po co :-)

    J.

  • 34. Data: 2010-07-11 13:17:50
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

> [...]
    > dobrze radza, widac komputery juz to opanowaly.
    > Mysle ze z tym Airmatic'iem nie bylo by problemow .. ale coz - widac

    Po prostu nie można dać klientowi tego co ja chcę-czyli komfortu zbliżonego do klasy
    S za dokładnie pół ceny.. Tylko żebym nie kupił
    Audi A6 z air.

  • 35. Data: 2010-07-11 23:35:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    A r t i e wrote:

    > W laptopach racja ciężko, w stacjonarnych dało się robić co się chce.
    > Ale są wyjątki np. Dell latitude E6510 da się poskładać z procem i3 +
    > SSD + Full HD, wogóle ten kom się da konfigurować tak swobodnie jak
    > auta.

    No właśnie na Dellu się skończyło. Inne firmy przy matrycy 17" 1920x1200
    zmuszały do płacenia za mnóstwo zupełnie niepotrzebnych mi dodatków.
    Racjonalnego powodu ku temu tez nie ma, bo spokojnie można ten sam laptop
    zestawić z matrycami o różnej rozdzielczości, tak jak to zresztą robi
    (albo robił, nie wiem jak teraz) Dell. W sumie jest to trochę
    niezrozumiałe, bo rozdzielczość matrycy to sprawa bardzo indywidualna,
    wiele osób tego zupełnie nie potrzebuje, bo ma po prostu zbyt słaby wzrok.

    > No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjną że
    > E250CGI + airmatic...
    >
    > Ale ten E250CGI to nowoczesne 204KM z kompresorem z dobrym przebiegiem
    > momentu, daje 0-100 w 7.5sekundy to może się mylę ale to nie jest "auto
    > dla dziadka" czy "dla biedniejszych" ?..

    W hierarchii Mercedesa może jest. Po za tym to chyba 4 cylindry, a przy 4
    cylindrach trudno mówić o prestiżu. ;-)

  • 36. Data: 2010-07-11 23:54:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    A r t i e wrote:

    > -7.5 do setki mi starczy to bdb osiągi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej

    Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)

    > -świadomość że tę cene podwyższa nie producent tylko idzie to na akcyze
    > +15% z której w pl głównie się płaci przywileje
    > emerytalno-rentowo-rolnicznie-becikowe a nie rozwój

    Tu zgoda, ale to przecież nie jest wina Mercedesa i nie do niego te
    pieniądze trafiają. Jaka by była różnica gdyby nie te dodatkowe 15%?

    > -większe zużycie
    > paliwa

    A to jest jakaś większa różnica przy tej cenie auta?

    > A za 65kzł to kupię wyższęj klasy sprzęt stereo.

    Dokładanie do fabrycznego audio to dopiero wyrzucanie pieniędzy...
    Wszystko kosztuje zwykle kilka razy tyle, co normalnie na rynku i jest
    przy tym dość niechlujnie zmontowane (mówię ogólnie, nie konkretnie o
    Mercedesie, możliwe, że tam w grę wchodzi tylko ta pierwsza kwestia ;)

    A po co w lepszych do paskudztwo?

  • 37. Data: 2010-07-12 09:23:27
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?

    Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla
    krezusów.

  • 38. Data: 2010-07-12 10:08:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    CeSaR pisze:

    > Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla
    > krezusów.

    Dlatego pytam dlaczego nie ma go w C1, C2, Xsarze itp?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 39. Data: 2010-07-12 10:11:08
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    > Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)

    Dla mnie ideałem jest wogóle brak brzmienia silnika - tak jak w klasie S.

    Ale stereo do domu :)

  • 40. Data: 2010-07-12 10:12:42
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla
    krezusów.

    No ale w MB klasy S jednak jest - czyli nie jest to takie do (..)...