  • Data: 2012-03-25 16:22:45
    Temat: Re: AirDisk - czyli pliki z peceta na iPhone/iPad przez wifi
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Q" <n...@s...org> wrote in message news:jkms5g$nfp$1@node2.news.atman.pl...

    > W USA wszystko jest duze - pewnie pliki z filmami tez.
    > Zakladam, ze tak z 8GB na film to minimum.
    > Wiesz ile to bedzie lecialo po wifi? :)

    Wiem ile. Przypomnijmy sobie sieciowe prędkości transmisji:
    802.11g - 54Mbps
    802.11n - 300Mbps
    kablowa sieć - 100Mbps
    typowy dostęp do internetu w domu: 1-10, czasem więcej niż 10Mbps.

    Weźmy tą powolną wifi 54Mbps - daje to teoretyczne maksimum
    w przeliczeniu na bajty około 6.75MB/s - niech będzie realistycznie
    4MB/s po uwzględnieniu strat na protokół. Ta szybsza powinna być
    jakieś 5-6x tyle.

    Z tej tabelki http://usbspeed.nirsoft.net/ widzę, że większość USB Drives
    ma prędkość zapisu między 3MB/s a 16MB/s a niektóre mają nawet
    mniejszą od 3MB/s - nie widzę więc powodu dla którego wifi byłoby
    ograniczeniem prędkości - nawet to powolne, a co dopiero 802.11n.

    > Do malych plikow, malej ilosci malych zdjec, itd - tak.

    Zdaje się, że nie wszyscy rozumieją znaczenie określenia
    "better than nothing".