    From: Nikanor <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Africa Twin
    Date: Sun, 18 Sep 2011 22:10:33 +0200

    Dnia 18-09-2011 o 13:58:24 zly <b...@n...fm>
    napisał(a):

    > :) Do tej pory jeździłem na kursanckiej yamaha ybr250 afair i na cbf600
    > Przede wszystkim planuję często jeździć w dwie osoby.

    Don't. Serio. Wożenie pasażerki zacznij planować na trzeci sezon, jak już
    nakręcisz chociaż ze 20-30 tys. km. Zaczynanie jeżdżenia na motocyklu od
    wożenia pasażera to proszenie się o kłopoty. Takie z OIOM-em włącznie.
    Przecież na razie ty jeszcze nawet nie wiesz czego nie wiesz.

    > ja mam 190cm, i ok 100kg. Na większości do których się przysiadałem,
    > czuję się jak na motorynce ;)

    I dobrze. Będziesz miał pewne podparcie obiema nogami i siłę utrzymać toto
    jak ci się będzie walić na parkingu.

    Możesz pomyśleć o DL650. Trochę większy niż Transalp, waży tyle samo a
    sporo żwawszy. Koło z przodu ma mniejsze 19", ale po szutrze i tak
    przejedziesz. Mam 185 cm i na DL650 było mi bardzo wygodnie. DL1000 ma
    praktycznie tę samą budowę, tylko jest cięższy i ma mniej przyjazny silnik
    z TL-a. Jeśli planujesz jeździć także po mieście - brałbym mniejszego.
    Duży to już turystyk.

    > A co myślicie o Yamaha TDM? Wyklucza zdaje się jazdę w terenie, ale poza
    > tym jakieś uwagi?

    IMHO - cudny motocykl. Ale nie jako twój pierwszy. Jak już będziesz
    wiedział czego chcesz i że to właśnie TDM to tak.

    A z tą jazdą w terenie - to może najpierw potrenuj na czymś terenowym, co
    waży 130 kg a nie 220. Jak uznasz, że fajnie i tak chcesz, to sobie potem
    kupisz tę Afrykę czy coś.

    --
    Nikanor [TE630, SH300, DR350]