    From: "Jakub Danecki" <j...@d...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Aero2 + telefon
    Date: Fri, 7 Oct 2011 17:31:55 +0000 (UTC)

    A_Zet wrote:
    > Mam zalecany modem, w sumie jestem bardzo zadowolony zarówno
    > z pp. Solorza jak i Jakuba. :-)

    Przepraszam, nie chciałem :)

    > Niemniej chodzenie wszędzie z
    > plecaczkiem a w nim netbook ważący nieco ponad kilogram to nie
    > zawsze mi odpowiada do doraźnych celów. Szczególnie dla człowieka
    > dość leciwego (~75...). BTW, w zeszłą niedzielę wybrałem się na
    > wycieczkę do opactwa cysterskiego w Rudach Racibiorskich, Aero2
    > świetnie się spisał(o) podczas obiadu w restauracji pod namiotem.

    Na razie Aero2 chodzi OK, ale mam już pierwsze raporty o przeciążeniach
    sieci w Olsztynie - szybkość z 256 spada tam do 100kbit/s i mniej, ale na
    całe miasto jest tylko jeden przekaźnik...

    > Naszukałem się w opisach wielu telefonów, i wszędzie stoi czerwony
    > krzyżyk przy opcji HSPA+. Ale czytając tę przebogatą stronę p. Jakuba
    > wiem, że z modemami jest różnie, więc pewno podobnie z telefonami,
    > że nawet te, które nie powinny obsłużyć internetu z SIM Aero2, też to
    > zrobią.

    Nie szukaj HSPA+, szukaj kategorii 10 i/lub szybkości 14,4Mbit/s.
    Informację taką znajdziesz np. na gsmarena.com - W dziale General masz
    informację, czy działa z UMTS 900MHz, a w dziale DATA masz maksymalną
    szybkość.
    Wspominałem o tej procedurze na blogu.

    > Mam prośbę, czy są jakieś z dolnej półki, szczególnie z tej półki
    > gdzie są niskie ceny, telefony potrafiace to zrobić? Sam mam Nokię E51
    > ale ona według informacji z Nokii tego nie potrafi... Jeśli tak,
    > prosiłbym o info sprawdzone, gdyż tylko po to bym kupił jakiegoś, może
    > używanego, smartfona.

    Z dolnej półki nie kupisz niczego z HSPA kategorii 10 - po prostu takei
    telefony dopiero zaczynają się pojawiać, a to między innymi dlatego, że
    na potrzeby telefonu takie szybkości nie są niezbędne, a praca z takimi
    szybkościami oznacza wzrost zużycia baterii. Ja bym na razie się nie
    przejmował regulaminowym wymogiem kategorii 10 i kupił urządzenie, które
    ci odpowiada jako telefon/smartfon i poradzi sobie z blokadą TS11.

    PS: to straszne, że o postach na usenecie związanych z Aero2 dowiaduję
    się za pomocą bramek i google :)