  • Data: 2014-04-03 00:14:11
    Temat: Re: Aero 2 - no to mamy pojechane
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lhh0v3$nus$...@n...news.atman.pl

    > Polska po 123 latach niby odzyskała niepodległość, ale nie jako
    > RON, a jako II Rzeczypospolita -- bez ziem wschodnich, mocno
    > skłócona niemal ze wszystkim sąsiadami (także z Litwinami)
    > okaleczona i słaba, co po kilkunastu latach doprowadziło do
    > kolejnego upadku tejże. Ludy wschodniej RON nie odzyskały
    > niepodległości, choć wspólne wojska odbiły ziemie a w czerwonej
    > Rosji nie było spokoju, wojsk, stabilności itd... Postawa
    > Polaków z 1921 roku dała początek straszliwej nienawiści
    > ludzi z wschodnich kresów a ostatnie dwudziestolecie
> [...]

    Jeśli ktoś nie pojmuje -- pozostawienie Polaków za granicami
    RP na pastwę Czerwonych sprawiło wytępienie tychże Polaków,
    przez co na tamtych terenach raczej niełatwo dziś znaleźć
    ludzi pielęgnujących miłość do Polski, do języka polskiego,
    do zachodniej kultury, zachodniego chrześcijaństwa itd...

    Miejsce po Polakach i ludziach życzliwych Polakom Stalin
    wypełnił Rosjanami, przez co raczej nie warto szukać na
    terenie Białorusi czy Ukrainy ludzi sprzyjających Polsce. :)
    Nieco podobnie sprawa wygląda na terenach inflanckich, ;)
    czyli na Litwie, Łotwie i w Estonii. A i samych Tatarów na
    Krymie nieco wymiotło, gdy wielcy tego świata debatowali
    o nowym, powojennym podziale Europy...

    Ziemia należy do tych, którzy ją posiadają -- i to tylko
    oni decydować mogą o swej państwowej przynależności, nie
    zaś Ameryka czy UE.

    Po co Ukrainiec czy Rosjanin ma modlić się po katolicku,
    żyć w nędzy polskiej czy wschodnioeuropejskiej, łykać
    łzy niemal jak na obczyźnie, żyjąc niby we własnym
    kraju i we własnym państwie, skoro może używać do
    woli cyrylicy, modlić się jak na prawosławnego
    przystało, być znacznie bogatszym?...

    100 czy 200 lat obcego panowania nie zdusi woli narodu,
    ale jeśli ów naród zostanie zdradzony przez ,,swoich'',
    może szybko zapomnieć o swoich korzeniach.

    Putin potrafi dogadywać się, jest bogaty (chyba nawet
    bogatszy od Gatesa, a warto zauważyć, że gaz może być
    towarem pożądanym także wtedy, gdy akcje M$ mogą znacznie
    stracić na swej wartości, przez co majątek BG może ulec
    zapaści. ;)

    -=-

    ZSRR rozpadł się, Rosja carska upadła, RON została rozebrana
    [do naga?] ale po latach częściowo została odbudowana...
    Dlaczego zatem Rosja nie może odbudować się po 100 latach
    a Krym nie może przewędrować z Ukrainy do Rosji? :)

    USA mają wysokie zadłużenie, państwa UE -- podobnie.

    -=-

    Ludzi takich jak ja, oszukanych przez polskie państwo jest sporo.
    Polacy MUSZĄ zastanowić się nad tym, czy wolą/preferują złodzieja,
    jakim jest Kopania, czy mnie. Podobnych mikrorozstrzygnięć muszą
    uczynić wiele. Nie warto, uważając siebie za geniusza a mnie (oraz
    ludzi do mnie podobnych) za debila, nawijać mi (czy innym) makaron
    na uszy, tłumaczyć, obiecywać, pocieszać...

    Krymczacy kiedyś parli na Zachód -- teraz z radością dołączyli do Rosji.
    Cały wschód obecnej Polski jest ,,zagrożony'' odłączeniem się od Polski
    i przyłączeniem do Unii Euroazjatyckiej. Podobnie z grupami ludzi
    niezadowolonych -- przykładowo ludzi niepełnosprawnych. Jeśli Putin
    by im zagwarantował dobre warunki w Rosji, mógłby ich łatwo pozyskać
    a polskie państwo może wówczas nie mieć ,,drobnych'' w kieszeni, aby
    propozycję Putina przebić inaczej niż śmiesznymi groźbami i czczymi
    obietnicami...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'